بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۳
در پی تاکید رئیس مجمع در مجمع عادی سالیانه

گل گهر ، خطوط تولید را در سال 89 توسعه می دهد

بنا داریم که در مجمع سال مالی جدید کل سود انباشته شرکت را بین سهامداران توزیع کنیم که سود انباشته در حال حاضر 218 میلیارد تومان است یعنی حدود 248 تومان به ازای هر سهم.
کد خبر : ۳۲۸۸۶

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گل گهر در ساعت 9:30 صبح مورخ 89.04.09 در محل سالن فرهنگی ورزشی آبفای استان تهران با حضور بیش از 95 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای موسوی بلده به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان علی اکبری و گلچین و به دبیری آقای بحرینی نژاد (معاونت مالی شرکت) کامل شد.


همچنین نماینده سازمان بورس آقای آزادی و نماینده موسسه حسابرسی آزموده کاران آقای فرخ نیز در جلسه حضور داشتند.

پس از قرائت گزارش هیات مدیره توسط آقای مهندس جلال مآب (مدیرعامل شرکت) و بازرس قانونی موارد ذیل به تصویب مجمع و تایید سهامداران رسید:

1- تصویب صورتهای مالی

2- تقسیم 1450 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی آزموده کاران به عنوان حسابرس و بازرس قانونی

4- انتخاب روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه های کثیر الانتشار


حاشیه مجمع:

مهندس جلال مآب مدیرعامل شرکت گل گهر هنگام قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع به نکات حائز اهمیتی اشاره کرد که از آن جمله می توان به توزیع سود انباشته ثبت شده در ترازنامه شرکت در پایان سال مالی منتهی به 88.12.29 اشاره کرد وی در این خصوص اظهار داشت: بنا داریم که در مجمع سال مالی جدید کل سود انباشته شرکت را بین سهامداران توزیع کنیم که سود انباشته در حال حاضر 218 میلیارد تومان است یعنی حدود 248 تومان به ازای هر سهم.

مهندس جلال مآب در ادامه گفت: طرحهای توسعه بسیار خوبی در دست اجرا داریم که با اجرای آنها سودآوری بسیار مناسبی خواهیم داشت و نقطه عطف فعالیتهای شرکت به ثمر رسیدن طرحهای توسعه است که قطعا نیازمند بهره گیری از نظرات نیروهای متخصص است.

وی در ادامه بیان کرد : در حال حاضر برای انتقال تولیدات شرکت به کارخانه های فولاد سازی نیاز به 900 کامیون در روز داریم که تهیه این میزان وسیله کار بسیار دشواری است که بخوبی از پس این مهم بر آمدیم.

همچنین وی در توضیح علت کاهش تولید در سال مالی مورد گزارش گفت: در سال 88 مجبور به تعمیر دستگاههای سنگ آهن شدیم که به همین دلیل با افت 5 درصدی تولید مواجه گشتیم ولی قطعا در سال 89رشد خوبی را در زمینه تولید شاهد خواهیم بود.


جایگاه شرکت در صنعت:

شرکت در بین شرکتهای فعال در این صنعت با حجم فروش معادل مبلغ 2.756.549 میلیون ریال در رده دوم قرار دارد.


نوع محصول

سال مالی منتهی به 1388.12.29

کل بازار داخلی

سهم شرکت از بازار داخلی

صادرات

میلیون ریال

میلیون ریال

درصد

میلیون ریال

 

کنسانتره سنگ آهن

3.824.550

1.004.892

26.27

1.435.787

هماتیت دانه بندی شده

611.491

0

0.00

315.870

گندله

1.506.563

0

0.00

0

مجموع

5.942.604

1.004.892

16.91

1.751.657

مبلغ کل فروش شرکت

2.756.549


طرح های توسعه آتی شرکت:



طرح خط چهار ( آسیاب پلیکام):

هدف از این طرح تولید 2 میلیون تن کنسانتره با استفاده از بار برگشتی آسیابهای خشک و سنگ معدن می باشد.

بمنظور بالا بردن راندمان آسیابهای خشک طرحی در سال 1382 ارایه و مورد آزمایش قرار گرفت . در این طرح مواد خردشده توسط آسیابها به میزان 20 درصد و افزایش تولید به میزان 15 درصد گردید. در این راستا آزمایشات نیمه صنعتی و مطالعات امکان سنجی توسط شرکت KHD و دانشگاه آخن آلمان انجام گردید، پس از بررسی مطالعات، اسناد مناقصه بین المللی تهیه و نهایتاً شرکت فکور صنعت تهران بعنوان پیمانکار پروژه انتخاب گردید و در سال 1387 پس از بررسی های مجدد احداث یک کارخانه تغلیظ و فرآوری جهت تولید 2 میلیون تن کنسانتره مگنتیتی که 70 درصد خوراک آن از سنگ معدن و مابقی توسط باربرگشتی تامین می گردد، در دستور کار قرار گرفت.

در تاریخ 1387.6.13 قرارداد الحاقی پروژه با شرکت فکور صنعت منعقد و تاریخ 1387.8.11 تاریخ موثر قرارداد تعیین گردید که تا تاریخ تهیه این گزارش پیشرفت فیزیکی پروژه حدود 58.61 درصد می باشد و جهت ساخت تجهیزات عمده، شامل آسیاب پلیکام ( H.P.G.R) و آسیاب گلوله ای تر (Wet Ball Mill) قراردادی با شرکت POLY SIUS از کشور آلمان منعقد گردید.

مبلق قرارداد شماره یک بالغ بر 38 میلیون یورو می باشد که 21 میلیون یورو مربوط به بخش خارجی و 17 میلیون یورو مربوط به بخش داخلی می باشد. همچنین قرارداد تکمیلی (شماره دو) در مرحله برگزاری مناقصه بوده که حدود 300 میلیارد ریال بصورت ریالی و 12 میلیون یورو بصورت ارزی، اعتبار نیاز دارد.


طرح بازیابی هماتیت:

هدف از این طرح استفاده بهینه از باطله های کارخانه و سولفورزدائی بخشی از کنسانتره تولیدی در آینده می باشد.

به منظور استفاده بهینه از باطله های کارخانه فعلی که از زمان شروع تا کنون حدود 12 میلیون تن ، باطله خشک و 8 میلیون تن باطله تر تولید شده است . همچنین سولفور زدائی بخشی از کنسانتره تولیدی در آینده ، طرح احداث یک خط بازیابی هماتیت از باطله خشک و یک خط بازیابی مگنتیت از باطله تر و یک خط سولفور زدائی بخشی از کنسانتره در دستور کار قرار گرفته است . در حال حاضر تا تاریخ تهیه این گزارش پیشرفت فیزیکی پروژه برابر با 99.35 درصد و شروع بهره برداری در تیر ماه 89 پیش بینی شده است .


طرح فولاد سازی:

 ایجاد یک واحد فولاد سازی با ظرفیت سالانه 1.6 میلیون تن در سال 1387 پروژه ساخت کارخانه فولاد سازی با ظرفیت تولید 1.6 میلیون تن در سال ، در زمینی به مساحت 440 هکتار توسط شرکت سنگ آهن گل گهر به تصویب رسید که با برگزاری مناقصه ، شرکت هم اکنون در مرحله نهایی انتخاب پیمانکار می باشد .

به منظور احداث یک واحد تولید فولاد با ظرفیت 1.6 میلیون تن در سال توسط شرکت سنگ آهن گل گهر با سرمایه گذاری بالغ بر 8.422.447 میلیون ريال ، اهم اقدامات انجام شده تاکنون به شرح زیر می باشد :

تهیه طرح اولیه و مقدماتی پروژه و تهیه نقشه و تعیین محل و جانمایی زمین جهت احداث کارخانه به مساحت 440 هکتار در خارج از محدوده معدن گل گهر و ارسال به سازمان صنایع و معادن استان کرمان و دریافت جواز تأسیس واحد های احیاء مستقیم و فولاد سازی .

انجام مکاتبات لازم و ارایه نقشه و موقعیت تایید شده و استعلام از سازمان حفاظت محیط زیست و ادارات مسکن و شهر سازی و منابع طبیعی استان کرمان و شهرستان سیرجان .

پی گیری امور مربوط به استعلام انجام شده از سازمان مسکن و شهر سازی و گرفتن مصوبات کار گروه و شهر سازی استان برای زمین مورد نظر .

تهیه گزارش زیست محیطی و تحویل گزارش مزبور به سازمان حفاظت محیط زیست استان .

پرداخت حق و حقوق مرتع داران جهت واگذاری زمین .

پرداخت حق کارشناسی جهت تعیین قیمت زمین و میزان اجاره سالانه .

عقد قرارداد اجاره با اداره مسکن و شهر سازی و تحویل گرفتن زمین .

تهیه گزارش فنی و اقتصادی پروژه و ارسال آن به همراه درخواست اعطای تسهیلات به منظور تامین بخشی از نیازهای مالی پروژه به بانک صنعت و معدن .

انجام اقدامات لازم جهت تجهیز موقت کارگاه از قبیل خاکریزی محدوده زمین و تأمین برق و آب مورد نیاز .

انجام عملیات نقشه برداری و تسطیح مقدماتی زمین در بخشهای مورد نظر .

برگزاری و تعیین برنده مناقصه جهت دیوار کشی محدوده زمین پروژه .

برگزاری مناقصه محدود و انتخاب مشاور به منظور انتخاب پیمانکار اصلی پروژه و انجام اقدامات مورد نیاز تا مرحله عقد قرارداد .

ضمناً شرکت با مشارکت شرکتهای سرمایه گذار توسعه معادن و فلزات و سرمایه گذاری امید اقدام به تاسیس شرکت "گل انرژی" نموده اند که این شرکت احداث یک نیروگاه برق 500 مگاواتی با سرمایه گذاری بالغ بر 275 میلیون یورو را در دستور کار قرار داده است . مضافاً مطالعه و برنامه ریزی جهت اخذ افزایش ظرفیت تولید برق تا 1000 مگاوات نیز در حال بررسی می باشد.


برنامه های آینده شرکت:

توسعه و بهینه سازی منابع انسانی و ایجاد اشتغال

حضور و تسلط بر بازارهای داخلی و صادراتی

تسریع در زمان نصب و راه اندازی پروژه های طرح توسعه

پیگیری و اخذ مجوز های منابع جدید معدنی جهت استفاده بهینه از سرمایه گذاری های موجود و آتی و طولانی تر شدن عمر شرکت

رشد و توسعه به منظور افزایش تولید کنسانتره

احداث کارخانه فولاد سازی

کاهش قیمت تمام شده محصول

افزایش سودآوری و حقوق صاحبان سهام

اجرای افزایش سرمایه به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت و جبران کمبود نقدینگی



لینک سایت شرکت :

http://www.golgohar.com/

همچنین با عنایت به روند قیمت فروش محصولات شرکت در اواخر سال 1388 و پیش بینی روند قیمت گذاری محصولات در سال 1389، بودجه اولیه حسابرسی شده سال 1389 به شرح زیر برآورد گردیده است:



اشتراک گذاری :
ارسال نظر