بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۸
در بررسی صورت های مالی بدست آمد :

شرکت مس باهنر لیدر بازار ایران

صادرات به خاور دور از این لحاظ حائز اهمیت است که کارخانجات تولیدی مشابهی از محصولات شرکت در چین فعالیت می کنند و شرکت موفق به رقابت با محصولات چینی شده است .
کد خبر : ۳۲۹۴۴

شرکت صنایع مس شهید باهنر (سهامی عام) که از آبان ماه سال 74در بورس اوراق بهادار تهران فعالیت می کند ، در سال 88 طی 204 روز کاری خود 8748دفعه توسط 1405 خریدار مورد معامله قرار گرفت .

این حجم قابل قبول از معاملات منجر به کسب رتبه 56 نقدینگی بورس توسط مس شهید باهنر در سال 88 شد ، که با توجه با حجم کم سهام شناور این شرکت بسیار شایان توجه است .

این شرکت که 450 میلیارد ريال سرمایه دارد به تولید انواع فراورده های مسی و آلیاژهای و برنجی مبادرت می کند .

مس باهنر 86 درصد از محصولات نورد کشور ، 18 درصد از محصولات اکستروژن ، 78 درصد از محصولات تسمه و ورق برنجی ، 27 درصد از لوله مسی ، 26 درصد از لوله برنجی ، 42 درصد از مقاطع مسی و 15 درصد از مقاطع برنجی کل بازار داخلی کشور را در دست داشته و در مجموع با داشتن 27 درصد از کل بازار به عنوان رهبر بازار شناخته می شود .

همچنین شرکت در بازار خارجی خود 4 درصد رشد مقداری و 8 درصد رشد ريالی در فروش صادراتی سال 88 نسبت به سال 87 خود داشته است .


صادرات به خاور دور

57 درصد از این صادرات به اروپا ، 13 درصد به خاورمیانه و از همه مهمتر 30 درصد به خاور دور (شرق آسیا) انجام شده است .

صادرات به خاور دور از این لحاظ حائز اهمیت است که کارخانجات تولیدی مشابهی از محصولات شرکت در چین فعالیت می کنند و شرکت موفق به رقابت با محصولات چینی شده است .

شرکت صنایع مس شهید باهنربا افزایش 130 درصدی سود هر سهم خود در سال 88 ، سهامداران خود را بسیار امیدوار به مجمع پیش رو دعوت کرده است به گونه ای 53 ريال سود سال 87 به 122 ريال در سال 88 تبدیل شده است .

شرکت همچنین در گزارش پیش بینی درآمد سال 89 خود برای هر سهم 193 ريال سود پیش بینی نموده و عمده ترین دلیل این افزایش را افزایش مقدار تولید و فروش محصولاتش مثل نورد و اکستروژن و همچنین پیش بینی رشد میانگین نرخ LME در سال 89 اعلام کرده است .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر