بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۰
ضمن توزیع نقدی 1600 ريال سود هر سهم در مجمع عادی سالیانه بیان شد :

حضور موثر در بازار داخلی و صادراتی استراتژی مدیریت سیمان کردستان

بازدهی شرکت طی یکسال گذشته بالغ بر 52 درصد بوده است که عدد بسیار مطلوبی است و بیانگر بازدهی بیشتر سرمایه گذاری در سهام این شرکت نسبت به سایر بازار هاست این در حالی است که طی این مدت بازدهی صنعت سیمان در بورس تنها 26 درصد بوده و به عبارتی بازدهی سهام سیمان کردستان دو برابر میانگین صنعت خود بوده است .
کد خبر : ۳۲۹۷۳

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان کردستان راس ساعت 9:30 صبح مورخ 89.4.13 در محل باشگاه بانک سپه با حضور بیش از 97 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای صفا کیش  به عنوان رئیس مجمع و نظارت خانم سمواتی و آقای محصصی و به دبیری آقای ابراهیمی صدر آبادی (مدیرعامل شرکت)کامل شد.

همچنین آقای نعمتی نماینده سازمان بورس و آقای خستویی نماینده موسسه حسابرسی سخن حق نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای ابراهیمی صدر آبادی مدیرعامل شرکت و گزارش بازرس قانونی توسط آقای خستویی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.


1- تصویب صورتهای مالی

2- تقسیم 1600 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی سخن حق به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت و موسسه نوین نگر به عنوان بازرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار


حاشیه مجمع :

به گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز مجمع سیمان کردستان در حالی برگزار شد که رتبه نقد شوندگی (90) شرکت در بورس با توجه به زمان کوتاه حضور این شرکت برای سهامداران آن دلپذیر بود و سهامداران از قفل نشدن معاملات سهام سیمان کردستان طی سال بسیار راضی بودند .


از سوی دیگر بازدهی شرکت طی یکسال گذشته بالغ بر 52 درصد بوده است که عدد بسیار مطلوبی است و بیانگر بازدهی بیشتر سرمایه گذاری در سهام این شرکت نسبت به سایر بازار هاست این در حالی است که طی این مدت بازدهی صنعت سیمان در بورس تنها 26 درصد بوده و به عبارتی بازدهی سهام سیمان کردستان دو برابر میانگین صنعت خود بوده است .

همچنین عرضه سیمان شرکت در بورس کالا برای اولین در تاریخ کشور بیانگر عزم مدیران آن برای حضور موثر در بازار داخلی است همچنان که با صادرات به عراق در بازار صادراتی هم حضور موثر دارند .


ترکیب هیأت مدیره

اعضاء هيأت مديره

 نماينده

سمت

شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر

حجت اله صیدی

رييس هيأت مديره

شرکت سرمایه گذاری ساختمان سپه

سعید نخستین

نائب رييس هيأت مديره

شرکت سرمایه گذاری امید

علیرضا حیدر آبادی پور

عضو هيأت مديره

شرکت سیمان شرق

حمید فلاح هروی

عضو هيأت مديره

شرکت سیمان سپاهان

علی محمد بد

عضو هيأت مديره

حسین ابراهیمی صدر آبادی

 

مديرعامل


تاریخچه

برای اجرای پروژه سیمان کردستان در سال 1365 بنا به پیشنهاد وزارت صنایع ، شرکتی به نام شرکت سیمان دیواندره کردستان (سهامی خاص ) با مشارکت شرکت های سیمان سپاهان و سیمان صوفیان و سیمان شمال با سرمایه یک میلیارد ریال تاسیس و در تاریخ 1365.6.20 تحت شماره 188 به ثبت رسید .

در سال 1382 میزان 58.13% از سهام شرکت احداث صنعت به شرکت سرمایه گذاری غدیر واگذار گردیده شد.

یکی از اقدامات انجام شده بعد از تغییر مالکیت شرکت ، افزایش ظرفیت تولید کلینکر از 2،300 تن به 3،200 تن در روز بوده است که در سال 1383 در دستور کار هیئت مدیره شرکت قرار گیرد .

پس از بررسی و مشاوره با کارشناسان داخلی و خارجی ، عملیات اجرائی پروژه افزایش ظرفیت از نیمه دوم سال 1384 شروع و با برنامه ریزی جامع تهیه شده ، تولید از مهر ماه 1385متوقف و پس ازدمونتاژ بخشی ازماشین آلات وتجهیزات قبلی ، ماشین آلات و تجهیزات جدید پروژه افزایش ظرفیت نصب و راه اندازی و از 23 آذر ماه کوره راه اندازی و بهره برداری آزمایشی شروع و در 21 بهمن ماه 1385 رسماً افتتاح گردید .

وضعیت تکنولوژی شرکت و مقایسه آن با تکنولوژی موجود در سطح کشور و جهان بشرح زیر است: 

در مجموع می توان گفت که تکنولوژی موجود در این کارخانه از راندمان خوب از حیث تولید بالا ، مصرف انرژی متوسط الکتریکی و فسیلی و همچنین آلودگی کم در محیط زیست برخوردار بوده و می توان گفت نسبت به بسیاری از کارخانجات موجود در سطح کشور از تکنولوژی به روز برخوردار بوده ، بطوریکه درافزایش ظرفیت نیز بسیاری از دپارتمانهای اصلی بهینه سازی گردیده است .



برنامه های آینده شرکت

گسترش بازارهای فروش محصولات و تنوع بخشی شیوه های فروش :

در خصوص حفظ و گسترش سهم بازار و رضایتمندی مشتریان ، شرکت اقدام به خرید تجهیزات مربوط به سیستم بسته بندیBig Bag filling (جامبوبگ ) برای ظرفیت Ton/hr 30-20 نموده است تا با تلاش و جدیت قوی جهت بسط و گسترش بازار صادرات و دستیابی به بازار های جدید از پتانسیل بالقوه ناشی از کیفیت محصولات شرکت جهت این امر ، حداکثر استفاده را نمود .

نکته قابل توجه و با اهمیت در مبحث گسترش بازارهای فروش محصولات ، اقدام بی سابقه و جدید این شرکت در تقاضا و اعلام آمادگی به بورس کالا جهت ارایه محصولات خود در آن بازار می باشد که با توجه به پذیرش و موافقت اولیه بعمل آمده نسبت به کلیت موضوع پذیرش و عرضه سیمان در این بازار و از طرفی انجام کلیه اقدامات اولیه مورد نیاز منجمله تکمیل مدارک و ارایه مستندات درخواستی و همچنین بازدید کارشناسان محترم شرکت بورس کالای ایران از محل سایت کارخانه و مراحل مختلف خط تولید و بهره برداری که خوشبختانه توام با رضایتمندی و موافقت کامل بوده و نیز برگزاری کلاسهای آموزشی و توجیهی توسط مشاور محترم پذیرش در محل کارخانه جهت کارکنان ، مدیران و همچنین مشتریان عمده شرکت ، انتظار می رود که در آینده ای نزدیک با طرح و بررسی پرونده این شرکت ، درهیئت پذیرش شرکت بورس کالای ایران ، این امر محقق گردیده و این شرکت به عنوان اولین شرکت سیمانی در این صنعت ، ضمن دستیابی به یک بازار متشکل ، معتبر و سازمان یافته ، عرصه جدیدی را برای رقابت و ارایه محصولات تولیدی خود فراهم نماید تا از این راه ضمن شفاف سازی و حذف واسطه گری به سودآوری مطمئن و مناسبی دست پیدا نماید .




لینک سایت شرکت : 


اشتراک گذاری :
ارسال نظر