بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۵
در مراسم افتتاحیه تالار کارگزاری بانک پارسیان عنوان شد

بیمه و لیزینگ پارسیان در راه بورس

در این مراسم دکتر عنایت به بررسی روند و اهداف شکل گیری این شرکت پرداخت و گفت: با توجه به شروع فعالیت شرکت کارگزاری بانک پارسیان در سال 84 و گسترش فعالیتهای شرکت از سال 88 با چشم انداز ارتقاء رتبه به بهترین شرکت کارگزاری از لحاظ حجم معاملات، تعداد مشتریان و همچنین برترین شرکت به لحاظ ارایه خدمات کامل به مشتریان آغاز گردید. وی ادامه داد: با وجود زمان اندک و امکانات کم آن زمان شرکت موفق به اخذ رتبه "ج" در رتبه بندی شرکتهای کارگزاری گردید که این رتبه بندی راه ورود به بورس کالا را برای این کارگزاری باز کرد.
کد خبر : ۳۳۰۱۰

مراسم افتتاحیه تالار کارگزاری بانک پارسیان با حضور اقایان علی سلیمانی شایسته مدیرعامل بانک پارسیان، هاشمیان مدیرعامل بورس کالا، دکتر صالح ابادی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و کتر عنایت مدیرعامل کارگزاری بانک پارسیان برگزار شد.

در این مراسم دکتر عنایت به بررسی روند و اهداف شکل گیری این شرکت پرداخت و گفت: با توجه به شروع فعالیت شرکت کارگزاری بانک پارسیان در سال 84 و گسترش فعالیتهای شرکت از سال 88 با چشم انداز ارتقاء رتبه به بهترین شرکت کارگزاری از لحاظ حجم معاملات، تعداد مشتریان و همچنین برترین شرکت به لحاظ ارایه خدمات کامل به مشتریان آغاز گردید.

وی ادامه داد: با وجود زمان اندک و امکانات کم آن زمان شرکت موفق به اخذ رتبه "ج" در رتبه بندی شرکتهای کارگزاری گردید که این رتبه بندی راه ورود به بورس کالا را برای این کارگزاری باز کرد.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز ، عنایت در خصوص فراهم آمدن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مطابق با استانداردهای روز گفت: بهترین نرم افزار های موجود از نظر سازمان بورس اوراق بهادار در حیطه کارگزاری و معاملات و همینطور در حیطه سبد گردانی را خریداری نمودیم که با وجود مشکلات فراوانی که در تغییر نرم افزار حین انجام کار وجود دارد این مهم صورت پذیرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: کارگزاری بانک پارسیان بعنوان یک عضو از خانواده بزرگ گروه مالی پارسیان سعی دارد تا جایگاه مناسب خود را در بازار سرمایه پیدا نماید و به عنوان نماینده لایق این مجموعه در بازار سرمایه شناخته و به ارایه خدمات به فعالان این بازار بپردازد و بتواند همچون بانک پارسیان موجبات رشد و گسترش بیش از پیش بازار سرمایه را فراهم سازد.

مدیرعامل کازگرای بانک پارسیان به تشريح دستاوردهاي کارگزاري پارسيان در سال گذشته پرداخت و گفت: راه اندازي تالار اختصاصي ، راه اندازي واحد بورس کالا در بخش محصولات نفتي و پتروشيمي وکشاورزي، شروع فعاليت به شکل گسترده در فرابورس،عقد قرارداد بزرگ سبدگرداني (در این خصوص بازده قابل قبول 60 درصد را به ثبت رساندیم) ،انجام معاملات عمده بانک پارسیان و بلوک عمده ایران خودرو، اخذ گواهينامه ایزو 9001 و جذب تعداد زيادي مشتري اينترنتي در زمانی کوتاه اشاره نمود.

عنایت در خاتمه صحبتهای خود اهداف آتی شرکت را رسیدن به نقطه اعلی فعالیتهای کارگزاری دانست و برنامه های وسیع شرکت را به شرح زیر اعلام کرد:

راه اندازی قراردادهای آتی: با توجه به انتخاب بانک پارسیان بعنوان یکی از 10 شرکت دارای شرایط جهت شروع فیوچر آماده سازی های لازم در حال انجام است.

شروع فعالیت در بخش فلزات بورس کالا: در این بخش کارگزاری نیازمند کسب رتبه "ب" است که به محض دریافت آن فعالیت خود را آغاز می نماید.

صندوق با درآمد ثابت : وی همچنین از مهمترین برنامه های آتی شرکت راه اندازی صندوق با درآمد ثابت را متذکر شد و گفت: با پشتیبانی بانک پارسیان قصد داریم با سرمایه اولیه 50 میلیارد تومان راه اندازی کنیم.


کارگزاری بانک پارسیان شرکت تامین سرمایه می شود

عنایت درخصوص ارتقاء شرکت کارگزاری به شرکت تامین سرمایه گفت: این کار در نوع خود حرکتی جدی تلقی می شود و می تواند خدمات بسیاری را به بازار سرمایه ارایه نماید.


بانک پارسیان رتبه هفتم در لیست صد شرکت برتر ایران  

علی سلیمانی شایسته مدیرعامل بانک پارسیان نیز با ارایه گزارشی از عملکرد بانک و برخی از شرکتهای گروه مالی پارسیان خاطرنشان کرد: بانک پارسیان با سابقه 9 سال از حضور در عرصه بانکی کشور و در اختیار داشتن بیش از 40 درصد از منابع بانک های خصوصی، 3ميليون مشتري ،3ميليون و 700هزارحساب و 241 شعبه در سراسر کشور، بزرگترين بانک خصوصي کشور است.

همچنین بانک پارسیان در بین صد شرکت برتر رتبه هفتم را در سال 88 کسب کرد و رتبه اول را در ایجاد سودآوری بین بانکهای خصوصی را به خود اختصاص داد.


بیمه پارسیان و لیزینگ پارسیان در راه بورس 

مدیرعامل بانک پارسیان در خصوص عملکرد بیمه پارسیان و پذیرش آن در بورس گفت: بيمه پارسيان با 7 سال سابقه هم اکنون بزرگترين بيمه خصوصي کشور بوده که به لحاظ حجم پرتفليو سومين بيمه کشور است که در خواست پذیرش صورت گرفته و درصورت تایید درخواست پذیرش سهام این شرکت بیمه ای را از طریق بورس عرصه خواهیم کرد تا همه بتواند بطور یکسان از خرید سهام این شرکت بهره مند گردند .

وی در ادامه ازشرکت هاي ليزينگ، شرکت گسترش هتل هاي لوتوس پارسيان ومهر پتروکيميا به عنوان شرکتهاي ديگر پارسيان نام برد و ضمن اشاره به موفقيت ها و عملکرد مطلوب اين شرکت ها گفت: ما سعي کرده ايم در هر زمينه فعاليتي که وارد مي شويم در آن عرصه جزو بهترين ها باشيم .

وی در خصوص پذیرش لیزینگ پارسیان در بورس یا فرابورس در سال جاری خبر داد و گفت: برنامه پذیرش این شرکت لیزینگی در سال جاری پیگیری و دنبال می شود.


تجارت الکترونیک پارسیان بزرگ و بی رقیب 

شایسته ، تجارت الکترونیک پارسیان را بزرگترین شرکت PSP کشور دانست و افزود: تجارت الکترونيک پارسيان در سال گذشته با 62 ميليون تراکنش بيشترين حجم تراکنش بر روي دستگاه هاي کارتخوان را به خود اختصاص داد و بعد از پارسیان بانک صادرات با 37ميليون تراکنش در مقام دوم قرار گرفت این در حالي است که بانک صادرات 260هزار دستگاه کارتخوان بيش از ما در سال گذشته در اختيار داشته است.

وي ضمن اشاره به وضعيت مطلوب بانک پارسيان در بازار سرمايه گفت:سهام بانک پارسيان همواره از نقد شونده ترين سهام هاي بازار بوده و سال گذشته بيش از 102درصد بازده سهام پارسيان براي سهامداران بوده است.


ارایه خدمات کارگزاران بورس در شعب بانکها 

در خاتمه اين مراسم علي صالح‌آبادي رييس سازمان بورس و اوراق بهادار رتبه‌بندي كارگزاران را نگاهی براي شفاف تر شدن اين شركت‌ها متذکر شد و گفت: در رتبه‌بندي برخي از كارگزاران زيان‌ده می شوند که این امری طبيعي می باشد چرا كه شركت‌هاي كارگزاري بايد به روز باشند و هر چه خدمات آنها سنتي‌‌تر باشد، مشتري كمتري جذب خواهند كرد و از اين جهت زيان‌ده مي‌شوند

صالح‌آبادي در ادامه خواستار ارائه خدمات كارگزاري در شعب بانك‌ها شد و گفت: بانك پارسيان با شعب گسترده‌اي كه در اختيار دارد مي‌تواند مجموعه‌اي از خدمات مالي از جمله كارگزاري را در شعب خود ارائه دهد و شعب خود را به سيستم كارگزاري‌ مجهز كند

وي در مورد روند پذيرش شركت‌هاي بيمه پارسيان و تجارت الكترونيك پارسيان در بورس گفت: ما از پذيرش شرکت هاي گروه مالي پارسيان در بورس و فرا بورس استقبال کرده و زمينه را فراهم خواهيم ساخت تا با عرضه سهام اين شرکت ها در بورس، مردم از فعاليت آنها منتفع شوند و ضمن رونق يافتن سهام بانک در بورس، عملکرد اين شرکت ها نيز به صورتي شفاف در بازار سرمايه انعکاس يابد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر