بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۱
مديرعامل شركت سايپاديزل اعلام كرد؛

بازدهي 67 درصدي سهام شركت سايپاديزل براي سهامداران

افزايش توليد و مديريت بهينه منابع موجود در سال گذشته، ضمن كاهش چشمگير بدهي هاي معوق به بانك ها باعث تبديل شدن سايپاديزل به يكي از مشتريان خوش حساب نظام بانكي كشور و يكي از چابكترين و به روز ترين توليدكنندگان صنعت شد.
کد خبر : ۳۳۱۸۴

مديرعامل شركت سايپاديزل در آستانه برگزاري مجمع عمومي ساليانه اين شركت اعلام كرد: سهام شرکت سایپادیزل در سال 1388 در 128روز مورد داد و ستد قرار گرفت که در این مدت بیش از 67 درصد برای سهامداران خود بازدهی به ارمغان آورد.

به گزارش بورس نیوز به نقل از واحد ارتباطات شركت سايپاديزل، علي ملك در گفتگويي ضمن بيان اين مطلب افزود: اين بازدهي كه رقم آن حدود دوبرابر ميانگين بازدهي صنعت خودرو در بازار بورس بوده است، در حالي شكل گرفته كه شركت رقيب تنها چيزي در حدود 42 درصد براي سهامداران خود بازدهي داشته است.

مديرعامل سايپاديزل با برشمردن دلايل اين بازدهي مناسب تصريح كرد: افزايش توليد و مديريت بهينه منابع موجود در سال گذشته، ضمن كاهش چشمگير بدهي هاي معوق به بانك ها باعث تبديل شدن سايپاديزل به يكي از مشتريان خوش حساب نظام بانكي كشور و يكي از چابكترين و به روز ترين توليدكنندگان صنعت شد.

ملك همچنين گفت: رتبه نقدشوندگی شرکت در سال 1388 بالغ بر 138 بود که علت بالا بودن رتبه نقدشوندگی، قفل شدن معاملات سهام در روزهای متعدد به دلیل تقاضای بالای خرید برای سهام شرکت بوده است و اين نيز ناشی از جو مثبت برای خودروسازان در اثر واگذاریهای طی اصل 44 است.

وي اضافه كرد: در سال گذشته همچنين با وصول بيش از 2210 ميليار د ريال از مطالبات خود توانستيم ركوردي كم نظير در اين خصوص بر جاي بگذاريم كه اين امر باعث درآمد زايي بيش از پيش شركت شد.

ملك همچنين از به روز نمايي كليه محصولات توليدي و تعريف 28 نوع محصول جديد جهت ارتقاء فروش و تقويت بازاريابي در شركت سايپاديزل خبر داد.

مديرعامل سايپاديزل، نيمسال سال دوم89 را زمان رونق مجدد بازار خودروهاي سنگين و شركت هاي توليدي اين نوع خودروها دانست و خاطرنشان كرد: با توجه به آغاز طرح خروج خودروهاي سنگين فرسوده كه آئين نامه اجرايي آن نيز در حال ابلاغ به دستگاه هاي مربوطه بوده، امسال بايد منتظر رونق مجدد بازار اين نوع خودروها و كارخانجات توليدي كاميون باشيم.

وي برنامه آتي اين شركت را توجه ويژه به ارتقاء كيفي خودروهاي توليدي دانست و گفت: شرکت سايپاديزل به عنوان يكي از قدیمی ترین و خوش نام ترین خودروسازان کشور، از سال 1344 تولید كاميون هاي ماك را آغاز کرده و همواره کیفیت و ایمنی را زیر بنا و سرلوحه محصولات تولیدی خود قرار داده و اولویت نخست اين شرکت، نهادینه سازی کیفیت در تولید محصولات است.

ملك همچنين افزود: کسب مداوم رتبه اول جدول رقابتی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI) 28 ماه گذشته ، نمونه روشنی از وضعیت کیفی محصولات سايپاديزل است و در طول تاریخ خودروسازی سنگين کشور برای اولین بار سايپاديزل در بین خودروسازان داخلی توانست در سال 88 با تولید محصولات ولوو FH، FM و رنو ميدلام، موفق به اخذ سه رتبه اول جدول رقابتی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد شود و این خود بیانگر عزم و اراده شرکت سايپاديزل برای تولید محصولاتی با کیفیت و در سطح جهانی است.

مديرعامل شركت سايپاديزل در ادامه با اشاره به اينكه خدمات پس از فروش محصولات امروزه به عنوان مزيت رقابتي خودروسازان جهان بسيار مورد توجه قرار گرفته است، تاكيد كرد: خودرو سازان با ارائه خدمات پس از فروش مناسب نه تنها در حفظ سهم بازار خود كوشش و تلاش مي كنند بلكه با دريافت بازخوردهاي مناسب زمينه‌هاي بهبود در ارائه خدمات و توليد را ايجاد مي‌كنند، چرا كه بازخوردهاي مشتري در خصوص محصول و سلايق مشتري بيشتر در خدمات پس از فروش مطرح مي شود.

ملك يادآور شد: با توجه به مشكلات ارائه خدمات و سرمايه گذاري سنگيني كه براي ايجاد مراكز خدماتي وجود دارد باعث شده است مراجع قانون‌گذار براي حفظ استانداردهاي لازم دائماً خدمات پس از فروش خودروسازان را مورد بازرسي و كنترل قرار دهند. به همين منظور شركت بازرسي و كيفيت استاندارد ايران به نمايندگي از وزارت صنايع و معادن وظيفه نظارت بازرسي و كنترل كيفيت خدمات پس‌از فروش و توليد خودروسازان را بر عهده دارد.

وي با تاكيد بر اينكه مشتري مداري به‌عنوان يكي از اصول و محورهاي اصلي شركت سايپاديزل تعريف شده است، گفت: شركت خدمات فني رنا ارائه دهنده خدمات پس از فروش شركت سايپاديزل در آخرين ارزيابي انجام شده توسط شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران در سال 88 ، موفق شد براي نهمين دوره پياپي، مقام اول را در بين شركت‌ هاي ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهاي سنگين بدست آورد كه اين امر بيانگر توجه ويژه شركت سايپاديزل به مشتريان خود بوده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر