بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۱
کد خبر : ۳۳۳۳۳

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، رقابت متقاضيان تصاحب بلوك 18 درصدي سايپا در حالي امروز در هيجدهمين روزكاري نيز دنبال شد كه با اين رويداد ركورد جديدي براي معامله بلوكي سهام شركت هاي بورسي به ثبت رسيد. 
پيش از اين بيشترين زمان رقابت معاملات براي تصاحب يك بلوك مربوط به بلوك 83.29 درصدي كابل باختر در هيجدهمين روزكاري بود كه در 22 اسفند 88 به ثبت رسيده بود. 
براساس اين گزارش، با اعلام انصراف كنسرسيوم ملي از ادامه رقابت خريد بلوك، امروز دوگروه كاركنان سايپا از طريق كارگزاري عمران فارس و شركت صباتامين بوسيله كارگزاري صباتامين به رقابت پرداختند. و سازمان اقتصادي كوثر غايب بود. 
تشديد رقابت اين سه گروه منجر شد تا قيمت هر سهم بلوك 18 درصدي سايپا از 695 تومان روز گذشته به 755 تومان برسد. با اين نرخ ارزش يك ميليارد و 872 ميليون سهم اين شركت از مرز هزار و 141 ميليارد تومان هم عبور كرد. بلوكي كه در روز اول تيرماه ارزش آن 595 ميليارد تومان بود. 
اين در حالي است كه با اعلام لغو برگزاري پنچ شنبه جاري دو مجمع سالانه و فوق العاده سايپا كه روز گذشته رسما " به بورس اعلام و معاون مالي سايپا به فارس خبر داد، نتيجه مشخص شدن صاحب اين بلوك ارزشمند به روز هاي آتي موكول شد. 
از سوي ديگر امير حسين ارضاء مديرعامل كارگزاري سرمايه‌گذاري ملي در گفت و گو با فارس اعلام كرد: مشتريان خريد اين ببوك از روز شنبه در اين رقابت نيستند.چرا كه قيمت هاي كنوني اين بلوك را بالا ارزيابي كرده اند. 
وي گفت: اما با توجه به موجودن بودن ضمانت بانكي و عدم دريافت آن مشتريان اين كارگزاري مي توانند در صورت تمايل در ادامه رقابت حضور داشته باشند. 
به گزارش فارس، با اين شرايط فردا و در نوزدهيمن روز كاري ، رقابت سه گروه ياد شده ادامه خواهد يافت. 
عرضه يك ميليارد و 872 ميليون سهم سايپا در قالب بلوك 18 درصدي از سه شنبه اول تيرماه توسط سوي سازمان خصوصي سازي به وكالت از سازمان گسترش شروع شده است. قيمت هر سهم اين بلوك در حالي 318 تومان بود كه تا به امروز 357 تومان به هر سهم و 669 ميليارد تومان به ارزش بلوك اضافه شده اما نتيجه اي به دست نيامده است. 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر