بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۲
به همت مدیریت و کارکنان در سال 88 صورت گرفت

رشد 20 درصدی سودآوری سیمان خاش و افق روشن صادرات

اقبالیان اظهار داشت با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته در حوزه صادرات آينده درخشاني براي سهامداران شركت متصور هستیم و برنامه‌هاي جدي را در زمينه صادرات در نظر گرفته‌ايم.
کد خبر : ۳۳۴۰۱

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان خاش راس ساعت 14 مورخ 89.4.27 در سالن صنفی سیمان با حضور بیش از 97 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای نصرت الله توکل به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان مجید طیاری و احمد علی محصصی  و دبیری محمد اقبالیان کامل شد.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای مهندس اقبالیان (مدیر عامل شرکت ) و گزارش بازرس قانونی توسط نماینده بازرس تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی

2- تقسیم 1200 ریال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه بهراد مشار به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت و آقای یعقوبی بعنوان بازرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار


حاشیه مجمع :

در اين جلسه اقباليان، مديرعامل شركت ضمن ارائه گزارش عملكرد هيات‌مديره به سوالات سهامداران پاسخ داد.

اقبالیان اظهار داشت با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته در حوزه صادرات آينده درخشاني براي سهامداران شركت متصور هستیم و برنامه‌هاي جدي را در زمينه صادرات در نظر گرفته‌ايم.


مديرعامل سيمان خاش به مصوبه جديد دولت براي ارائه تسهيلات به صادرات سيمان از طريق دريا اشاره كرد و گفت: در اين راستا و براي بهره‌مندي از اين تسهيلات، قراردادي را با شركت كشتيراني والفجر براي صادرات به كشورهاي حاشيه خليج‌فارس (عمان و عراق) منعقد كرده‌ايم.


رشد بیش از 20 درصدي سود شرکت

همچنين با نگاهي به عملكرد شركت طي سال مالي منتهي به اسفندماه 88 مشخص مي‌شود كه سود خالص شركت در اين سال مالي در مقايسه با سال مالي 87، رشد بيش از 21 درصد را تجربه كرده است؛ به طوري كه اين رقم از 136 ميليارد ريال در سال 87 به 165 ميليارد ريال در سال 88 رسيده است.


اعضاء هیأت مدیره :

اعضاء هیأت مدیره

نماینده

سمت

مسعود خوانساری

صندوق بازنشستگی  ، پس انداز  و رفاه   کارکنان صنعت نفت   

رییس هیأت مدیره 

مصطفی پرتوافکنان

   شرکت سرمایه  گذاری امید

نایب رییس هیإت مدیره  

مهدی کریمی

 ش رکت سیمان آبیک

عضو هیأت مدیره

 ضیاءالدین  معزی

شرکت سیمان بجنورد 

عضو هیأت مدیره

حمید اقبالیان

شرکت  سیمان  فارس و خوزستان

مدیر عامل و عضو هیأت مدیره


پیام هیأت مدیره :

در سال 1388 تولید 725.584 تن کلینکر و در تولید سیمان با تولید 870.004 تن شد 2.7 درصدی را شاهد بودیم در طول دوره مذکور شرکت توانست با فروش 49/851.099 تن سیمان مقدار فروش خود را نسبت به سال قبل به میزان 1.5درصد بهبود بخشد.

طی این مدت با فروش ریالی معادل 442.900 میلیون ریال رشدی معادل 16.19 درصد و با سود خالص 165.419 میلیون ریال رشدی معادل 21.31 درصد سود خالص را نسبت به سال قبل داشته ایم .

سرمایه شرکت طی مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام مورخ 1388.6.24 و بر اساس مجوز شماره 80496/ 121مورخ 1388.5.21 سازمان بورس و اوراق بهادار از مبلغ 75 میلیارد ریال به 125 میلیارد ریال تصویب گردید که مراحل پذیره نویسی به اتمام رسیده و تعداد 994.588 سهم از حق تقدم های استفاده نشده در سال 89 از طریق بورس اوراق بهادار به فروش رسیده است و در اداره ثبت شرکتها به ثبت رسیده است .

امید است در سال جاری با استعانت از ایزد یکتا و به پشتوانه حمایت های مستمر صاحبان محترم سهام و همچنین همت والای مدیران و دست اندرکاران بتوانیم ذره ای هر چند کوچک در جهت پویایی مجموعه شرکت سیمان خاش گام برداریم .



طرح ها و پروژه ها ی در دست اقدام

پروژه ها افزایش ظرفیت ( درصد پیشرفت فیزیکی 98 درصد )

طرح مذکور به منظور افزایش 30-40 درصد تولید کلینکر کار خانه در خرداد سال 1386 اجرایی و در شهریور همان سال پس از انجام تغییراتی در دپارتمانهای آسیاب مواد ، پری هیتر ، کوره و گریت کولر به اتمام رسید.

با توجه به عملیات انجام گرفته فوق الذکر عملاً کارخانه قبل از سال 1387 موفق به اخذ ظرفیت های قراردادی ( به غیر از آسیاب مواد ) گردید .


پروژه مستقف نمودن انبار خاک ( درصد پیشرفت فیزیکی 40 درصد )

هدف از اجرای این پروژه حفاظت از تجهیزات نصب شده در دپارتمان و جلوگیری از هدر رفت مواد ( با توجه به وزش بادهای محلی ) و افزایش راندمان تولید به هنگام فصول بارندگی میباشد که در صورت اجرای کامل پروژه کلیه معایب فوق الذکر بر طرف و باعث آلودگی کارخانه در جهت حفاظت سلامت پرسنل و تجهیزات سایر دپارتمان ها با توجه به در بالا دست قرار داشتن سالن انبار خاک و مسیر وزش بادهای محلی ، می گردد .

تاریخ شروع عملیات : 88.9.20

درصد پیشرفت فیزیکی پروژه : 40 درصد

هزینه های انجام شده 11.170 میلیون ریال


مخازن سوخت ( درصد پیشرفت فیزیکی 100 درصد ) :

با توجه به سیاستهای توزیع سوخت و محدودیتهای تأمین آن در فصول سرد زمستان ، مقرر گردید جهت جلوگیری از توقف خط تولید در خصوص افزایش توان ذخیره سازی مازوت از طریق احداث دو دستگاه تانک ذخیره سوخت به ظرفیت هر کدام 5 میلیون لیتر اقدام گردد که این امر در نیمه دوم سال 1387 اجرایی و در اسفندماه سال 1388 و با هزینه 10.296 میلیون ریال به اتمام رسید.


خرید و نصب fc و ساخت استارتر ( درصد پیشرفت فیزیکی 30 درصد )

به منظور صرفه جویی در مصرف برق و کاهش تلفات تجهیزات برقی و مکانیکی ، طرح استفاده از سافت استارتر و fc و حذف دمپر فن ها پس از بررسی های کارشناسی و اجرای آزمایشی آن در آسیاب سیمان و اخذ کلیه موارد مورد انتظار هم اکنون در دست اقدام و اجرا می باشد .

شروع عملیات اجرایی : نیمه دوم سال 1388

ساختمان مرکزی شرکت خیابان سهروردی : درصد پیشرفت فیزیکی 23درصد )

شروع عملیات اجرایی : سال 1387

پایان عملیات اجرایی : پایان1390

درصد پیشرفت فیزیکی : 23 درصد

کل مبلغ پیش بینی شده : 17000 میلیون ریال

هزینه انجام گرفته تا سال 1388 : 7500 میلیون ریال

ساختمان دفترمرکزی زاهدان : ( درصد پیشرفت فیزیکی 70 درصد ) :

شروع عملیات اجرایی: اول 1388

پایان عملیات اجر ایی : پایان شهریور 1389

درصد پیشرفت فیزیکی : 70 درصد

هزینه های انجام شده : 2.520 میلیون ریال

تعمیرات عملیات اجرایی : پایان سال 1389

درصد پیشرفت : 80 درصد

هزینه پیش بینی شده : 6800 میلیون ریال


پروژه های در دست مطالعه :

1- افزایش تعداد سیلوهای سیمان

2- افزایش توان تحویل دهی پاکتی (روتاری پکر)

3- بهینه سازی سنگ شکن

4- نوسازی تجهیزات کارگاه ساخت


برنامه های آینده شرکت :

الف) از آنجا که در سال 88 شرکت زابل وارد عرصه تولید و عرضه محصول گردیده طبعاً تأثیر مستقیم بر بازار داخلی استان داشته و در سال 89 نیز خواهد داشت . ضمن آنکه حضور سیمان ممتاز کرمان در منطقه شمالی استان س و ب در سال قطعاً افزایش خواهد یافت .

لذا بر اساس پیش بینی بعمل آمده توسعه بازار به سمت بازار های صادراتی به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان در دستور کار سال 89 قرار خواهد داشت.

بازار آفریقا با درخواست سالیانه سی میلیون تن یکی از بازار های بزرگ نزدیک بوده که می بایست در مراحل آتی مورد برنامه ریزی قرار گیرد .

ب) این شرکت در حال حاضر قادر به تولید انواع سیمانهای تیپ I و II و سیمانهای پوزولانی می باشد .همچنین تولید سیمانهای بلین بالا و پودر پوزولان نیزتاکنون صورت گرفته است و در برنامه های آتی تنوع تولید محصول در سال 89 مقرر گردیده که برداشت نمونه از معدن کائولن انجام شود و پس از بازاریابی و انعقاد قرار داد این محصول نیز به سبد تولیدات کارخانه اضافه شود .

ج) از آنجا که توسعه بازار در کشورهای حاشیه دریای عمان مستلزم حضور و رقابت با تولید کنندگان پاکستانی ، هندی و عربی است موضوع مشارکت و احداث تأسیسات انبارداری در کشورهای عمان و یمن مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت لزوم سرمایه گذاری جهت تأمین انبار مورد نیاز جهت توزیع کالا و صادرات مجدد در سال 89 به انجام خواهد رسید .

د) در صورت نیاز به سرمایه گذاری در کشورهای عربی یا آفریقا تأمین مالی از طریق منابع بانکی آن کشورها و سرمایه گذاران محلی انجام خواهد شد .





لینک سایت شرکت :

http://www.khashcement.com/index_fa.htm

اشتراک گذاری :
ارسال نظر