بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۶
کد خبر : ۳۳۹۷۲
به گزارش فارس، سردار سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستادكل نيروهاي مسلح صبح امروز در جلسه دفاع از رساله دكتراي يكي از دانشجويان دانشكده امنيت ملي دانشگاه عالي دفاع ملي با عنوان "بررسي تبيين تأثير فرهنگ و تفكر بسيجي بر امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران " به تشريح اهداف و راهبردهاي جريان نوظهور اَبَرسرمايه‌داري در جهان پرداخت و گفت: من در جلسات گذشته درباره اَبَرسرمايه‌داري در حال ظهور كه بتدريج استكبار جهاني و امپرياليزم امريكا را به كنار زده و خود ايفاي نقش جهاني سازي را دنبال مي كند صحبت كرده ام و اين بار در فهم علل و انگيزه ها و ضرورتهاي توجه به فرهنگ بسيجي در مقابله با آن به بعضي از راهبردهاي اَبَرسرمايه‌داري كه بي ارتباط با بعضي مسائل روز ما هم نيست اشاره كنم.

* بيانيه تهران كنگره امريكا را تحت فشار قرار داد

به گفته وي، اولين راهبرد اَبَرسرمايه‌داري اين است كه هيچ اتحادي را در بين كشورهاي جهان برنمي تابد و تلاش مي كند امريكا و مركزيت اَبَرسرمايه‌داري به عنوان تنها اداره كننده جهان تلقي تا بتوانند راهبردهاي خود را از اين طريق به اجرا بگذارند، بنابراين با هرنوع اتحاد واجماع در بين كشورهاي جهان و شكل گيري و وقوع آن مقابله و در آن اخلال ايجاد مي كند.
فيروزآبادي يادآور شد: امروز اگر در كشورهاي امريكاي لاتين اتحاد مشتركي در حال تحقق مي باشد امريكا شروع به تحريك در جنگ عليه كشور انقلابي هم چون ونزوئلا، كه رهبري اتحاد را برعهده دارد مي كند. در نمونه ديگري ملاحظه مي كنيد كه با وجود بيانيه تهران با وجودي كه پيشنهاد دهنده ايران بود و شخص اوباما نامه نوشت كه تركيه و برزيل بيايند و دراين كار وارد بشوند و پيشنهاد ايران را كاربكنند، بيانيه تهران مدتي كار شد و وقتي بيانيه تهران صادر شد چون ايجاد يك اتحاد قدرتمند از آن برداشت مي شد، اصل بيانيه مورد هجمه جريان اَبَرسرمايه‌داري جهاني قرار گرفت و رفتند در شوراي امنيت قطعنامه صادر كردند كه كاملاً غير منتظره، غيرعادي و نامشخص بود براي مقامات امريكا كه اين پديده (راهبرد اَبَرسرمايه‌داري) مي تواند حتي كنگره امريكا را تحت فشار و نفوذ خود قرار دهد.

* هوشياري ملت‌ها مانع صلح پليد اسرائيلي فلسطيني شده است

به اعتقاد عضو شوراي عالي امنيت ملي، در خاورميانه هم همين روند توسعه به صورت مرحله بندي شده مشاهده مي شود در مرحله نخست، استكبارجهاني با كشورهاي منطقه خاورميانه روابطش را به نحوي تنظيم كرده بود كه منافعش تأمين مي شد، بعد از پيروزي انقلاب اسلامي كه روند و جريان وحدت اسلامي تسريع و تحقق منافع مسلمانان و تأمين آن اصل قرار گرفت، استكبار جهاني حكام كشورهاي منطقه خاورميانه را ترساند و آنها را ترغيب به تشكيل اتحاديه اي در راستاي منافع خود نموده كه در پشتيباني از عراق و جنگ عليه انقلاب اسلامي كه عامل اين وحدت بود عملياتي شده و تا يك جنگ 8 ساله به درازا كشيد.
سرلشكر فيروزآبادي تصريح كرد: بعد از جنگ تجربيات موفق و ورزيده ايران موجب شد كه پيام واقعي انقلاب اسلامي در دوستي با كشورهاي همسايه و كشورهاي مسلمان در راستاي اتحاد اسلامي است جامه عمل به خودگرفته و در قالب رفت‌و آمدهايي در جهت اثبات اين هدف مقدس بود كه باز نگراني مجدد اَبَرسرمايه‌داري روبه ظهور شكل گرفت.
"لذا آمدند مسئله جنگ هاي لبنان، تهديدات غزه و حوادث آنجا را بوجود آوردند و سعي كردند كه كشورهاي عربي را بكشانند به سمت صلح ناميمون و پليد اسرائيلي - فلسطيني، كه الحمدالله در اثر هوشياري ملت ها و عدم آمادگي رهبران آنان، اين كار تاكنون به نتيجه نرسيده و پيوند جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي عربي به خوبي در سير تقويت قرار گرفته و رفتارهاي مشترك و برادرانه، صميمانه و دلسوزانه با همديگر و در جهت رفع مشكلات بين كشورهاي اسلامي واقع شده و اكنون دفاع و كمك به سرزمين هاي اسلامي مورد تهاجم در رأس تصميمات مشترك كشورهاي مسلمان است. دراين مرحله اَبَرسرمايه‌داري طرح جديدي براي خاورميانه مطرح نمود تا در پناه آن اين پيوند اسلامي و صميمانه ونزديكي كه بين جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي اسلامي برقرار شده را شكسته و ساقط نمايد. "

* دولت نهم و دهم، دقيقاً در مقابل سياست اَبَرسرمايه‌داري حركت كرد

وي با بيان اينكه شعار اين طرح كه با رويكرد عدم تحقق هرگونه اتحاد و اجماع منطقه اي مي باشد اين بود كه اگر با اسرائيل هم نيستيد با ايران هم نباشيد، گفت: لذا مشخص گرديد كه نقطه ضعف اَبَرسرمايه‌داري اين است كه اتحاد بين كشورهاي جهان ايجادنشود.
فيروزآبادي در ادامه سخنان خود اضافه كرد: حال ببينيد دولت نهم و دهم، دقيقاً در مقابل اين سياست اَبَرسرمايه‌داري حركت كرد و نزديكي كشورهاي عربي، نزديكي با كشورهاي اسلامي و ارتباطات و مبادلات صميمي را تا حضور كشورهاي عربي در رزمايش هاي بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامي وارتش جمهوري اسلامي ايران ادامه داده تا ما را از خودشان بدانند.

* معلوم نيست شأن مشايي در قانون چيست

عضو شورايعالي امنيت ملي كشور در ادامه تحليل راهبرد اول اَبَرسرمايه‌داري گفت: حال چگونه است كه اين وسط يك آقايي پيدا مي شود از دفتر رئيس جمهور كه معلوم نيست شأنش در قانون چيست و مي آيد يك بحث هايي را مطرح مي كند كه در جهت سياست هاي راهبرد اَبَرسرمايه‌داري است. امام (ره) آمده است بحث مكتب اسلام ناب محمدي (ص) را مطرح و كشور جمهوري اسلامي ايران را براساس اين مكتب بنا كرده و فرموده اند جمهوري اسلامي نه يك كلمه كمتر نه يك كلمه بيشتر. ايشان شعار وحدت اسلامي و وحدت كلمه را مبناي آزادي مسلمانان قرار داد و فرمود وحدت اسلامي است كه باعث عزت و قدرت مسلمانان مي شود.
وي افزود: اين آقا مي آيد مي گويد مكتب ايراني. ببينيد دقيقاً منطبق با آن راهبرد اَبَرسرمايه‌داري كه اتحادي نبايد بين كشورهاي اسلامي باشد و اين همان بهانه صدام در بين كشورهاي اسلامي بود كه مي گفت شما ايراني هستيد بله ما مليت ايراني داريم و به ايران نيز افتخار مي كنيم، ما يك ملتي هستيم با فرهنگ، ادب، تاريخ، پيشينه بسيار قوي كه مركز ارزش هاي جهاني بود، اما همين ايران با همين فرهنگ و تمدن، مكتب اسلام ناب را مرجح دانست و پذيرفت و متعاقب آن به دنبال وحدت اسلامي به دنبال برادري و اتحاد با كشورهاي اسلامي و كشورهاي منطقه پيش رفت.

* حرفهاي مشايي خنثي كننده زحمات امام (ره) و رهبري

"اما وقتي فردي مي آيد در آن جايگاه مي گويد مكتب ايراني، يعني كشورهاي اسلامي، حساب ما از شما جداست، كشورهاي عربي حساب ما از شما جداست اين در جهت تجزيه جهان اسلام است اين حرفها در جهت خنثي كردن خون هاي شهدا و زحمت هايي است كه امام (ره) و رهبري عزيز انقلاب براي اتحاد جهان اسلام كشيده اند. "
رئيس ستادكل نيروهاي مسلّح با خطاب قراردادن استادان و پژوهشگران حاضر درجلسه در توجه به روند پياده سازي راهبردهاي اَبَرسرمايه‌داري در جهان ادامه داد: اين حرف هاي كوچكي نيست، نمي دانم چطوري كسي جرأت مي كند و به خود اين اختيار را دهد در حالي كه هيچ حكم و حق قانوني ندارد اين حرفها را بزند، اينها جرم است.
فيروز آبادي ضمن توجه دادن قوه قضائيه به اين گونه امور بيان داشت: ورود تئوريسين‌ها و نظريه‌پردازان جنگ نرم و جاسوسان سيا به كشور را چه كسي اجازه داده است؟ وزارت اطلاعات، نيروي انتظامي بايد پاسخگو باشند و قوه قضائيه بايستي رسيدگي كند. چرا قوه قضائيه به اين جرايم رسيدگي نمي كند، اينها جرايم امنيت ملي هستند، اين اظهارات اركان نظام را مورد هدف قرار مي دهند، وقتي كسي مكتب ايراني را در نفي و كنار گذاشتن مكتب اسلام ناب محمدي (ص)، اراده مي كند و ايران را در مقابل جمهوري اسلامي ايران بيان مي كند مگر جز ادامه راه فتنه گران است؟
فيروزآبادي تصريح كرد: آنها هم مي گفتند جمهوري ايراني، جمهوري ايراني دنبال حذف اسلام بود، اين همان راهبرد اَبَرسرمايه‌داري است كه بايد هم حذف اسلام و هم انزواي ايران در بين كشورهاي اسلامي صورت گيرد با جدا كردن و تجزيه كشورهاي اسلامي با تكيه بر ملي گرائي. البته بايد بين ملي گرائي و وطن دوستي و حب وطن تفاوت قائل شد. در نزد ما مليت بسيار بزرگ و مقدس است. حضرت امام (ره) روزي به شهيد فلاحي فرمودند ما آنقدر ملي هستيم كه اگر اين دست من روي خاك ايران باشد در مرز و دشمن بخواهد پايش را آنجا بگذار من ترجيح مي دهم دست من قطع بشود و پاي دشمن آنجا گذاشته نشود.

* جريان مشكوك و مرموزي از دفتر رئيس جمهور سردرآورده است

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه ما به مليت ايراني خود افتخار مي كنيم، اما اين قبيل اظهارات را انحراف و جرم عليه امنيت ملي و حمله به اركان نظام مقدس جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي مي دانيم كه دارد توسط يك شخصي به اسم مشايي زده مي شود، گفت: علما فرياد مي زنند اما مثل اينكه، ايشان افسار گسيخته است، يك بار مي گويد با علم رياضي مي شود رفت به بهشت. كدام عالم الهي در طول تاريخ چنين حرفي را زده و يا كدام يكي از آيات قرآن ‌و روايات اهل بيت معصومين (ع) دلالت براين دارد، مگر از بهشت و مسيرهاي نيل به آن به جز اولياء حق كسي مي تواند تعبيري ارائه كند و تازه آن هم الهام الهي است، يك آقايي مي آيد در جمع رياضي دانها مي گويد رياضي دان ها بهتر بهشت را مي فهمند، يعني خوب بالاخره لازمه رسيدن به بهشت فهم رياضي است، شهيد دستغيب (رحمه الله عليه) مي فرمودند: آدم باش تا شفاعتت كنند، حيوان را نمي شود شفاعت كرد. بايد آدم باشي تا به بهشت بروي، با خوي حيواني نمي تواني خود را به بهشت ببري.
رئيس هيأت امناء دانشگاه عالي دفاع ملّي در ادامه بيان راهبردها گفت: اين نكته راهبرد اول است، كه به هرحال جريان فتنه و اين جريان مشكوك و مرموز ناشناخته كه از دفتر رئيس جمهور محترم سردرآورده است، در جهت راهبرد اَبَرسرمايه‌داري و براي تجزيه كشورهاي اسلامي و جلوگيري از اتحاداسلامي و به انزوا كشانيدن مسلمانان هدف گيري شده است لذا بكار بردن عنوان مكتب ايراني يعني جدا كردن ايران از اسلام و وحدت اسلامي و اين خلاف جهت راهبردهاي حضرت امام (ره) و مكتب اسلام و قرآن است، البته اينها را بايد علما براي مردم تبيين كنند.
سردار فيروزآبادي در راهنمائي رساله مورد دفاع در دانشگاه عالي دفاع ملّي با اشاره به اينكه توجه متقابل به تفكر بسيجي كه برخاسته از روح و جوهره مكتب اسلامي است، گفت: من به عنوان موضعي كه از منظر راهبردي دارم عرض مي كنم راهبرد عام اَبَرسرمايه‌داري جهت از هم پاشيدن وحدت اسلامي است و حركت به سمت وحدت و ايجاد هرگونه اتحاد در كشورهاي جهان تلاش در ايجاد مانع براي جريان اَبَرسرمايه‌داري جهاني در رسيدن به نقطه هدف است كه اگر اصرار برآن باشدنقطه هدف اَبَرسرمايه‌داري به سمت جنگ نظامي كه امروز در ناتوي فرهنگي تجلي پيدا كرده است سير مي كند.

* اهداف ابرسرمايه‌داري بردگي كل انسانها است

به گفته اين استاد دانشگاه، اَبَرسرمايه‌داري با تهاجم فرهنگي سير جهاني سازي تحميلي خود را دنبال مي كند. اجازه طي روند جهاني شدن را نمي دهد زيرا جهاني شدن يك جريان مقدسي است كه به اتحادملتها و ظهور حكومت عدل الهي منجر خواهد شد، ولي جهاني سازي راهبرد اَبَرسرمايه‌داري است كه مي خواهد روابط تجاري و كاري جهان را براساس اهداف خودش كه بردگي كل انسانها است به پيش ببرد.
پس راهبرد دوم آنها راهبرد نظامي و فشار است ملاحظه مي كنيد كه وجود سلاح اتمي در عراق را بهانه مي كنند سپس ارتباط با القاعده را به پيش مي كشند سپس مي آيند حمله مي كنند به عراق و بعد مي گويند هيچ سلاحي نداشت، اما نمي گويند پس چرا اين جنگ را تحميل كرديد، چرا بيش از يك ميليون مردم بي گناه عراقي را كشتيد، چرا يك كشوري را ويران كرديد، چون اينها به صلاح اَبَرسرمايه‌داري است. بعد به بهانه تروريسم به سراغ افغانستان مي روندكشوري كه حكومت پايداري آنجا نداشت و امريكا 20 سال جنگ را به آنها تحميل كرد. 30 سال گرفتاري داشتند به مردم فقير، محتاج و درمند حمله كرد، در آنجا گرفتار هم شد اما بايد از اتحاد كشورها مسلمان در رفع مشكلاتشان جلوگيري كند اكنون هم پايش را مي خواهد بگذارد در پاكستان.
وي با طرح چند سوال، ادامه داد: اين مردم پاكستان چه گناهي كرده‌اند، اينها همه‌اش براي اين است كه اَبَرسرمايه‌داري مي‌خواهد از قدرت آمريكا و بقيه كشورهاي عضو ناتو براي ترسانيدن و توسعه هراس استفاده كند تا كشورهايي كه ممكن است به دنبال استقلال و يا اتحاد و به دنبال دفاع از ارزش‌هاي فرهنگي‌شان هستند نگران شده و هراس نمايند، چون جهاني‌سازي اَبَرسرمايه داري نمي‌خواهد كه فرهنگ‌هاي بومي ملاك عمل باشد و فرهنگ مردم الهي و چه غيرالهي باشد.
رئيس ستادكل نيروهاي مسلّح در ادامه بيان داشت: دريادار مايك مولن رئيس ستادمشترك نيروهاي مسلح (ارتش) آمريكا بعد از اينكه بعضي از مقامات آمريكا كه گزينه نظامي روي ميز را پس گرفتند، مجدداً گفته است كه گزينه نظامي روي ميز است.

*گزينه نظامي روي ميز نيست ولي ما آماده‌ايم

وي خاطرنشان كرد:همزمان نماينده آمريكا در يكي از سازمان‌هاي بين‌المللي گفته است كه گزينه نظامي روي ميز نيست ولي ما آماده‌ايم. بحمدالله 10 سال است كه جمهوري اسلامي ايران آماده است هرچند ما نظر آقاي مايك مولن را تهديد نظامي نمي‌دانيم بخاطر اينكه مايك مولن رئيس ستاد مشترك نيروهاي مسلح آمريكا بوده و نگاه صنفي به اين قضيه دارد، اگر گزينه نظامي روي ميز دولت مردان آمريكا نباشد بودجه 1000 ميليارد دلاري كه آقاي مايك مولن مي‌خواهد براي امور نظامي هزينه كند از كجا تأمين بشود، اين بهانه را گذاشته است كه بتواند كنگره و مردم آمريكا را توجيه كند، در اين بحران اقتضادي كمر اقتصاد مردم آمريكا شكست در حوادثي كه در آمريكا اتفاق افتاد نتوانستند سرمايه‌گذاري كرده و معيشت مردم را نجات بدهند لذا اگر بخواهند بودجه نظامي را اضافه كنند به چنين مطالبي نياز مبرم دارند.
عضو شورايعالي امنيت ملّي سپس اضافه كرد: آقاي وزير خارجه ما به آقاي مايك مولن گفتند وضع آمريكا بدتر از آن وضعي كه در حمله به افغانستان و عراق دارد، خواهد شد اگر به ايران حمله كند. اما من مي‌گويم كار آمريكا تمام خواهد شد اگر به ايران حمله كند، البته وضع آمريكا خوب نيست، نه تحمل هزينه‌هاي سنگين را دارد، نه تحمل جنگ با قهرمانان بسيجي ايران را دارد، ما خلبانانمان نيز بسيجي هستند، ما افسرانمان نيز بسيجي هستند و ملت ما نيز بسيجي هستند و آماده شدند 30 سال اين ملت از دست آمريكا خون و دل خورده‌اند، ما اجازه نخواهيم داد كه اَبَرسرمايه‌داري بتواند راهبردش را به سمت ايران هدايت كند.
فيروزآبادي با اشاره به ضرورت‌هاي فهم و تعامل با جنگ نرم دشمن تهاجم فرهنگي را از راهبردهاي سوم اَبَرسرمايه‌داري دانسته و بيان داشتند من براي شما بگويم اين تهاجم فرهنگي اَبَرسرمايه‌داري فقط محدود به جمهوري اسلامي ايران نيست، آنها از همان جا با هزار شبكه بر روي كانادا تهاجم فرهنگي انجام مي‌دهند، يعني بر فضاي آمريكاي لاتين، فضاي آسياي جنوب شرقي، فضاي روسيه، فضاي چين به تمامي وسعت و گستره جنگ نرم را آغاز كرده‌اند.

* هدف اصلي ابر سرمايه داري مقابله با مكتب اسلام ناب محمدي (ص) است

"اما هدف اصلي و راهبردي ابر سرمايه داري ،‌مكتب اسلام ناب محمدي (ص) است كه با اعتقاد به ظهور حضرت مهدي (ع)و مهدويت، ‌وحدت بشر را با تكيه بر توجه به ارزش هاي انساني و اخلاقي دنبال مي كند و اتحاد ابناء بشر را لازمه فراهم نمودن زمينه تشكيل حكومت صالح و عدالت گستر جهاني مي داند حكومت جهان گستر و عادلي كه همه علماي اديان، ‌همه رهبرهاي كشورها و مردم جهان را به صلح و برادري دعوت مي كند. اين تهديد ابرسرمايه داري است . "
وي در ادامه سخنان خود، اينگونه نتيجه گرفت كه ابرسرمايه داري تمركز جنگ نرم خود را بر روي كانون زمينه سازي اين حكومت يعني جمهوري اسلامي ايران گذاشته است ،‌من اميدوارم كه افراد كم سواد و ناداني كه توجه نمي كنند به اين ابعاد و مي آيند حرف هايي كه به زعم آنان شيرين بوده و يا در نزد بيگانگان آنرا آموزش ديده اند،‌در كشور مطرح مي كنند ،‌دست از اين كارها بردارند. "
فيروزآبادي در پايان سخنان خود گفت: من به عنوان رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح اين ها را حمله به اركان نظام مي دانم .اميدوارم كه آقاي رئيس جمهور كه مسئول اجراي قانون اساسي هستند جلوي اين كارها را بگيرند. يك كسي رئيس دفتر ايشان شده است كه همان وظايفي را كه ايشان (رياست جمهور )بايد در جهت تحكيم آن تلاش نمايند سست مي كند. لذا اين قضيه بايد در همان جا حل شود.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلّح همچنين ضمن خطاب قراردادن جمع حاضر در جلسه عنوان داشت : پس موضوع اين رساله آن است كه راه ايران و راه جمهوري اسلامي ايران براي مقابله با ابرسرمايه داري براي وحدت با جهان اسلام ،‌براي دفاع ازجهان اسلام و براي دفاع از مستضعفين جهان و اتحاديه هايي كه براي مقابله با ابرسرمايه داري درجهان تشكيل مي شود ،‌راه ترويج تفكر و فرهنگ بسيجي است .اين فرهنگ و اين تفكر است كه مي تواند ايران را در راه توليد علم و فناوري، ‌در راه اقتصاد و در راه سازندگي به جايگاهي برساند كه الگوي كشورهاي ديگر شود و بتوانند با تمسك به اين اتحادها در برابر ظلم و جور از ابناء بشر حمايت كند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر