بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۸۴ - ۰۶:۳۲

{mosimage}روز گذشته در حالى که قيمت سهام 92 شرکت کاهش يافت و شاخص کل افت 31 واحدى را به خود ديد، از 10 سهم حاضر در سبد صبح‌اقتصاد بهاى 2 سهم افزايش، 7 سهم کاهش و يک سهم بدون تغيير به ثبت رسيد.

کد خبر : ۳۵

روز گذشته در حالى که قيمت سهام 92 شرکت کاهش يافت و شاخص کل افت 31 واحدى را به خود ديد، از 10 سهم حاضر در سبد صبح‌اقتصاد بهاى 2 سهم افزايش، 7 سهم کاهش و يک سهم بدون تغيير به ثبت رسيد.به گزارش <صبح‌اقتصاد>، در حالى که 2 سهم سرمايه‌گذراى صنعت نفت و توسعه معادن روى به روزهاى توقف نماد معاملاتى را پشت سر مى‌گذارند، روز گذشته سهم تازه سبد صبح‌اقتصاد يعنى سرمايه‌گذارى مسکن با اقبال بازار و معامله 8/2 ميليون سهمى مواجه شد و با 48 ريال اضافه قيمت به 4 هزار و 927 ريال رسيد.
سايپا دومين سهم سبد صبح‌اقتصاد بود که روز گذشته بخش قابل توجهى از خريداران را به خود جلب کرد. اين سهم با توجه به فعل و انفعالات در پيش‌رو (انتشار اوراق مشارکت، حضور در بورس‌هاى خارجى و کاهش درصد حجم مبنا و...) در روز منفى بازار با 23 ريال افزايش قيمت روبه‌رو شد.
گروه بهمن بدون هيچ نوسانى وارد دومين هفته ثابت خود شد و کماکان در بهاى 5555 ريال خوش کرد.
هرچند بهاى 7 سهم صبح‌اقتصاد روز گذشته کاهش يافت اما بايد گفت که هيچ‌کدام از اين 7 سهم در گروه 5 درصد منفى حضور نداشتند. از طرف ديگر با توجه به قيمت خريد اين سهام (به جز ايران خودرو) تاکنون هيچ ضررى از اين 7 سهم متوجه سبد نشده است. در ميان اين 7 سهم يعنى گازلوله، غدير، توکافولاد، سديد، پتروشيمى اراک، چادرملو و ايران خودرو، دو سهم گازلوله و معدنى چادرملو کاهش قيمت و يک و 4/1 درصدى داشتند که با توجه به رشد 10 درصدى چادرملو در روز چهارشنبه گذشته، چنين افتى کاملا طبيعى است. چرا که عده‌اى از داندگان اين سهم با توجه به کسب بازدهى مطلوب اقدام به فروش سهام <کچاد> کردند. در رابطه با اين سهم گفت که در صورت مثبت شدن بازار احتمال فروش آن و خارج کردن آن از سبد در روزهاى آينده وجود دارد 
 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر