بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۶:۵۳
تکذیب همه شایعات در فارسیت درود :

افتتاح خط جدید تولید لوله GRP در آبان ماه

با توجه به اینکه تخصیص اعتبارات دولت به زیر مجموعه های خود عملاً در شهریور ماه رخ می دهد می توان به وصول این مطالبات از سوی بدهکاران امیدوار بود ، علاوه بر اینکه در حال حاضر نیز کارگروههای ویژه ای برای وصول مطالبات در شرکت ایجادشده است .
کد خبر : ۳۵۲۸۷

شرکت فارسیت درود درآمد هر سهم خود را با سرمایه 120 میلیارد و 960 میلیون ريالی برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 89 ، مبلغ 261 ريال به طور خالص پیش بینی نموده که طی عملکرد واقعی سه ماهه اول سال مالی جاری ، تنها 36 ريال از این سود محقق شده است .

بنابر گزارش بورس نیوز ؛ شرکت فارسیت درود از ابتدای امسال تا تاریخ هشتم شهریورماه 89 ، توانسته با احتساب سود تقسیمی 60 ريالی در مجمع اخیر خود ، از بازدهی 28.83 درصدی برای سهامدارانش برخوردار باشد .

گفتنی است شرکت فارسیت درود مالکیت 30 درصدی شرکت خارج بورسی لوله و الیاف بهراد را در اختیار داشته و برخی شنیده ها مبنی بر بهره برداری از خط تولید جدید لوله های کامپوزیت (GRP) در این شرکت سرمایه پذیر ، منجر به رواج شایعاتی در بازار همچون اقدام شرکت فارسیت درود مبنی بر دریافت درخواست خرید محصول تولیدی این کارخانه جدید و تحویل آن ظرف سه الی چهار هفته آتی به مشتریان شده است .

در همین رابطه احمد وند ، مدیرعامل شرکت فارسیت درود با اعلام تاریخ بهره برداری خط جدید تولیدی شرکت لوله الیاف بهراد در آبان ماه جاری ، اظهار داشت : شایعات موجود مبنی بر انعقاد قرارداد و تحویل لوله های کامپوزیت طی مدت ذکر شده به هیچ وجه صحت نداشته و هرگونه تغییرات مثبت یا منفی ناشی از اجرای این پروژه بر هر سهم "سفارود" بستگی به شرایط بازار به شدت رقابتی فروش و میزان تعهدات و مناقصات ایجاد شده در این زمینه دارد .

وی در ادامه از وصول بخش کوچکی از مطالبات شرکت فارسیت درود از شرکت آب و فاضلاب کشور سخن گفت و تصریح کرد : با توجه به اینکه تخصیص اعتبارات دولت به زیر مجموعه های خود عملاً در شهریور ماه رخ می دهد می توان به وصول این مطالبات از سوی بدهکاران امیدوار بود ، علاوه بر اینکه در حال حاضر نیز کارگروههای ویژه ای برای وصول مطالبات در شرکت ایجادشده است .

این مقام مسئول در شرکت فارسیت درود به عدم پرداخت بخشی از سود سال مالی 87 به سهامداران حقیقی این شرکت اذعان کرد و پیش بینی کرد با رفع مشکلات نقدینگی شرکت و جذب سفارش های مناسب در بازار فروش محصولات ، مابقی سود سهامداران به تدریج تا پایان سال جاری پرداخت شود .

در ادامه اسدی ، مدیر مالی شرکت فارسیت درود نیز از افتتاح قریب الوقوع آزمایشی پروژۀ تولید لوله کامپوزیتی در شرکت لوله و الیاف بهراد در روزهای آتی خبر داد و افزود : ظرفیت کل خطوط تولید این شرکت 23600 تن در سال می باشد و در حال حاضر نیز نصب کامل ماشین آلات و خرید مواد اولیه جهت راه اندازی و تولید آزمایشی به اتمام رسیده است .

وی اثرات سودآوری ناشی از اجرای این طرح را منوط به خریدهای جاری از سوی شرکت های آب و فاضلاب منطقه ای کشور و میزان تعهدات ایجاد شده از بابت دریافت سفارش های مشتریان دانست و سهامداران این شرکت را از تحت تأثیر قرار گرفتن درخصوص برخی شایعات و هیجانات کاذب در روند معاملات سهام "سفارود" در بورس برحذر داشت .

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
سودآوری لوله الیاف بهراد تا سال 99 رقم نجومی بوده است که خیره کننده است.خوش به حال سهامدارانش ...