بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۳
بررسی کارگزاری بانک سامان

شاخص کل چه روندی را دنبال می کند؟

در شکل 1 به بررسی وضعیت شاخص کل با استفاده از تحلیل امواج الیوت پرداخته ایم در حال حاضر شاخص در موج سوم امتداد یافته خود قرار دارد .
کد خبر : ۳۵۵۷۱

در شکل 1 به بررسی وضعیت شاخص کل با استفاده از تحلیل امواج الیوت پرداخته ایم در حال حاضر شاخص در موج سوم امتداد یافته خود قرار دارد اسیلاتور الیوت و MACD صعودی می باشند از نظر تئوریهای تصادفی نیز وضعیت شاخص صعودی می باشد با استفاده از داده های کنونی احتمال صعود شاخص تا سطح 20000 واحد یا 24000 واحد تحت عنوان هدف قیمتی موج پنجم وجود دارد



در شکل 2 چگونگی آرایش شاخص در مقایسه با میانگین های متحرک آن به تصویر کشیده شده است در حال حاضر شاخص بالاتر از کلیه میانگین های متحرک و ابر حمایتی ایچیموکو قرار دارد سایه قیمت نیز هنوز فاصله مطلوبی تا بقایای نمودار دارد که معرف پتانسیل امتداد روند می باشد شاخص قدرت نسبی RSI نیز در محدوده خرید هیجانی خود قرار دارد .

شاخص معدل اندازه حرکت ADX نیز کماکان صعودی می باشد در صورت تصحیح شاخص محدوده 17000 بعنوان 23 درصد فیبوناچی برگشتی و وجود میانگین 30 روزه یک سطح حمایتی خواهد بود و محدوده حمایت بعدی سطح 16000 بعنوان 38 درصد فیبوناچی برگشتی مطرح می باشد و آخرین محدوده حمایت سطح 15000بعنوان ابر حمایتی ایچیموکو می باشد.



در شکل 3 نمودار کاگی شاخص به تصویر کشیده شده است همانطور که مشاهده می کنید شاخص با بوجود آوردن خط ضخیم و دره ها وقله های بالاتر وضعیت صعودی را به تصویر کشیده است .



نتیجه گیری:با توجه به داده های کنونی احتمال رسیدن شاخص به سطوح 20000 یا 24000 در میان مدت وجود دارد و در صورت بوجود آمدن فاز اصلاحی احتمال حمایت شاخص در سطوح 17000 یا 16000 یا 15000 وجود دارد.

علیرضا مهدی پور-حمیدرضا مهرآور

www.samanbourse.com
اشتراک گذاری :
ارسال نظر