بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۹
اقبال و رشد قیمت سهام این بانک تا زمانی که مسئله فروش اتفاق بیفتد کماکان ادامه داشته باشد زیرا مسئله مذکور تعدیل مثبت EPS را برای این بانک به همراه خواهد داشت.
کد خبر : ۳۵۸۹۹

با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 89.06.23 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 15 واحد افزایش به رقم 15298 واحد رسيد . عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 47 واحد کاهش عدد 26109 واحد را تجربه كرد. شاخص كل نيز در روز جاري با تنها 9 واحد افزایش به رقم 18543 واحد رسيد.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 388 میلیارد ریال رسید.

همچنین در این روز بانک صادرات با 15 واحد افزایش شاخص ، بیشترین تاثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل سایپا با 16 واحد کاهش ، بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

به گزارش بورس نیوز شاخص کل بورس در سه روز کاری هفته جاری با اینکه کاهشی را تجربه نکرده است ولی رشد چندانی نیز نداشته و تنها حدود 113 واحد رشد یافته که نسبت به رشدهای 400 تا 500 واحدی هفته های اخیر به طور کاملاً محسوسی سرعت رشدش کاهش یافته و به نظر می رسد طبق پیش بینی های قبلی تحلیل گران تکنیکال در حال حاضر در فاز اصلاحی خود به سر می برد .

امروز در اکثر نمادهای بانکی بورس شاهد افزایش تقاضا و رشد قیمت بودیم به گونه ای بیشتر نمادهای این گروه با صف خرید به کار خود در معاملات امروز پایان دادند و خاکریز منفی بازار عبور کردند .

سنگین ترین صف خرید در بین بانکی ها ، برای بانک صادرات ایجاد شده که اهالی تالار پیش از این خبر فروش سهام سرمایه گذاری غدیر این بانک به گروه بهمن را به استحضار خوانندگان رسانده بودند .

به نظر می رسد اقبال و رشد قیمت سهام این بانک تا زمانی که مسئله فروش اتفاق بیفتد کماکان ادامه داشته باشد زیرا مسئله مذکور تعدیل مثبت EPS را برای این بانک به همراه خواهد داشت.

بانک کارآفرین نیز که از ابتدای شهریورماه با اقبال اهالی بازار روبرو شده است طی 15روز کاری ماه جاری حدود 60 تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است و در معاملات امروز نیز با بیش از 10 میلیون معامله سهام و رشد قیمت حداکثری و صف خریدی سه میلیونی به کار خود پایان داد . تحلیل گران تکنیکال امکان رشد 20 تا 25 درصدی قیمت این سهام که از لحاظ بنیادی نیز ارزنده است را در طول سال جاری می دهند .

در نماد بانک تجارت نیز در وضعیتی مشابه با معامله بیش از شش میلیون سهم وصف خرید بیش از یک میلیونی مواجه هستیم .در نماد بانک اقتصاد نوین نیز که مدت هاست با رشد قیمت و صف خرید مواجه هستیم .

در سهام بانک پارسیان نیز که با بحث ورود تجارت الکترونیک پارسیان خود طی مدت اخیر رشد خوبی کرده امروز وضعیت متعادلی را شاهد بودیم ولی اهالی تالار با توجه به عرضه زیر گروه این بانک در معاملات فردای فرابورس انتظار رشد قیمت و تشکیل صف خرید را برای بانک پارسیان در معاملات فردا متصور هستند و معتقدند بقیه بانکی های بورس نظیر سینا و ملت نیز تحت تأثیر بانکی های ذکر شده در بالا ، فردا با اقبال بازار مواجه خواهند شد و احتمال صف خرید شدن آنها وجود دارد .

اهالی تالار همچنین از امکان رشد بیمه ای و لیزینگی های بورس که به نوعی هم خانواده بانکی ها می باشند نیز خبر داده و معتقدند در سهام گروه بیمه به غیر از آسیا و دانا که به اصلاح قیمتی احتیاج دارند بیمه البرز و دی فردا روز خوبی در بورس و فرابورس خواهند داشت . در شرکتهای لیزینگ نیز امکان رشد قیمت سهام و اقبال بازار وجود خواهند داشت زیرا آنها نیز معمولاً اثر پذیری زیادی از روند بانکی ها دارند .

همچنین با توجه به عرضه 10 درصدی سهام تجارت الکترونیک پارسیان در بازار اول سهام فرابورس در معاملات فردا ، احتمالاً شاهد اقبال بازار به گروه رایانه بورس نیز وجود دارد .

صدرای پر حاشیه نیز که بعضی امید به جمع آوری صف فروش آن در معاملات امروز داشتند تنها 200 هزار سهمش با خریدار مواجه شد و همچنان با صف فروشی بالغ بر 22 میلیون در نمادش روبه روست . اهالی تالار احتمال اینکه صف فروش صدرا کمی سبک تر شود را محتمل دانسته ولی معتقدند تا زمانی که سهامداران بالای یک درصد این سهم نظیر سرمایه گذاری صنعت و معدن نیز به صف فروش آن دامن می زنند این روند نزولی ادامه دار خواهد بود .

آذر آب نیز بالاخره پس از مدت ها دست و پا زدن در محدوده 350 تومان امروز در قیمت 340 با صف فروش همراه شد ولی تحلیل گران تکنیکال خبر از رسیدن این سهم به کف حمایتی خود در صورت ادامه روند نزولی طی معاملات فردا داده و معتقدند فاذر احتیاج به یک شوک خبری نظیر اعلام تأثیر قراردادهایش در بودجه خود دارد تا موج بعدی افزایش قیمت خود را آغاز کند .

نماد"کسرا" نیز که اهالی تالار در روزهای گذشته خبر از احتمال تعدیل درآمد آن داده بودند امروز متوقف شد . گفته می شود تعدیل اعلامی سرامیک های صنعتی اردکان بازار را شگفت زده خواهد کرد ! زیرا در شش ماهه شرکت موفق به تحقق 70 تومان سود شده است در حالی که برای کل سال مالی خود تنها 51 تومان EPS به بازار اعلام کرده بود.

"کاذر" نیز که حدود 15 درصد سهام "کسرا" را دارد تحت تأثیر آن معاملات امروز را با صف خرید به پایان برد .

همچنین طبق شنیده های اهالی تالار امکان عرضه بلوکی سهام "کسرا" توسط "کاذر به قیمت 500 الی 700 تومان وجود دارد که قطعاً سود آوری خوبی برای شرکت خواهد داشت و این مسئله منجر به حفظ اقبال سهامداران به فراورده های نسوز آذر خواهد شد .

اهالی تالار همچنین شایعاتی مبنی بر تعدیل سود مس باهنر و طرح های توسعه این شرکت شنیده اند و معتقدند اگر این قضیه صحت داشته باشد ، با توجه به قیمت های خوب جهانی مس و شاخص های تحلیل تکنیکال که امکان رشد "فباهنر" را محتمل می دانند ، این سهم گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری بوده و امکان اقبال بازار به آن در معاملات فردای بورس وجود دارد .

در پایان اهالی تالار امکان رشد فزآینده ای را برای معاملات فردای بازار سرمایه پیش بینی نکرده و معتقدند اگر قرار به جهش دوباره شاخص باشد این مسئله در هفته آینده اتفاق خواهد افتاد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر