بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۹
کد خبر : ۳۵۹۱۴

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به سردمداران آمریکا گفت: به جای هر قرآنی که سوزانده اید یک میلیون قرآن در دنیا منتشر خواهیم کرد، زیرا مسلمانان در برابر این اقدام موهن آرام نمی نشینند و پاسخ کوبنده ای خواهند داد.

سید محمد حسینی در اجتماع کثیر فعالان قرآنی در میدان فلسطین، اهانت به قرآن را ناشی از اسلام گریزی و اسلام ستیزی غربی ها دانست و گفت:‌ اقدامات توهین کنندگان به قرآن که با حمایت آمریکا و اسراییل صورت گرفت، نشانه استیصال غر ب در برابر موج بیداری اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آنان به نام مسیحیت و کلیسا چنین اقدامی را صورت داده اند، خطاب به کشیشان جهان گفت: در صورت مطالعه قرآن و اشاراتی که به مسیح و حضرت مریم شده است پی خواهید برد که این حرکت بسیار مذموم بوده و جز توسط صهیونیست ها کس دیگری قادر به انجام آن نخواهد بود چون مردم دنیا با هر مذهب و مرام و فرقه ای قرآن را تکریم و احترام می کنند.

حسینی با اشاره به حادثه یازدهم سپتامبر که ادعا شد از سوی مسلمانان افراطی و طالبان صورت گرفت گفت:‌ القاعده و طالبان دست پرورده و آموزش دیده سازمان اطلاعات آمریکا است و کسانی هستند که دیپلمات های ایرانی را نیز در افغانستان به شهادت رساندند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بعد از حادثه یازدهم سپتامبر 2001 همگان متوجه شدند که عاملان این حرکت فجیع «موساد و سیا» بوده است افزود: غربیها این حرکت موهن را در یازدهم سپتامبر امسال به منظور تغییر افکار عمومی صورت دادند.

حسینی با اشاره به اینکه پیروان حضرت مسیح، حضرت موسی و ادیان ابراهیمی نیز از هتک حرمت به مقدسات مسلمان مکدر شده و این حرکت را محکوم نموده‌اند گفت:‌ کسانی که تا دیروز به ماهیت پلید آمریکا و اسراییل پی نبرده بودند با این اقدام گستاخانه از آنان رویگردان شده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در میان فریاد های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل جمعیت حاضر در میدان فلسطین با ابراز نگرانی از این عمل ننگ آور، خطاب به دولت آمریکا گفت:‌ چگونه به خود اجازه دادید که به اعتقادات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان جهان اهانت کنید.؟

حسینی با ابراز تاسف از اینکه این حرکت توسط کسانی صورت گرفته است که مدعی احترام به دانش و مخالف کتاب سوزی هستند اظهارداشت: آیا قرآن کریم که دارای بصیرت،‌ مکارم و سجایای اخلاقی است با ادعای پوچ باید سوزانده شود؟

وی این حرکت را باعث سرعت گرفتن سقوط قدرتهای جهانی دانست و گفت:‌ این گونه اعمال و اقدامات شرم آور که شتاب زده صورت می گیرد بیانگر عجز و درماندگی قدرت ها است که راه دیگری جز توسل به آن ندارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هتک حرمت به قرآن کریم را عامل گرایش هرچه بیشتر نخبگان،‌ زبدگان،‌ متفکران و شیفتگان به کتاب مقدس مسلمانان دانست و گفت: این عمل باعث حساسیت بیشتر برای مطالعه قرآن برای یافتن دلایل هتک حرمت به مقدسات خواهدبود.

حسینی با بیان اینکه در طول تاریخ هرگز این چنین به مقدسات توهین نشده است گفت: جسارت به کلام خدا و کتاب توحید،‌ اخلاق، نور و هدایت و کتابی که در دل و جان مسلمانان است و بدان عشق می ورزند،‌ بسیار گستاخانه و شرم آور است .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر