بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۱
در پی فرمایشات رهبری و دستور وزیر صنایع

اعزام ایران ترانسفو به فاز 17 و 18 پارس جنوبی + تصویر نامه

تأثير فرمايشات مقام معظم رهبري باعث تأكيد وزارت صنايع و معادن بر ابطال قرارداد خريد ترانسفورماتور خارجي در پروژه پارس جنوبي و لزوم تأمين آن ازطریق توليدكنندگان داخلي را به فال نيك مي گيريم و آمادگي داريم به نحو شايسته و با تمام ظرفيت و توان در تمامي پروژه هاي داخلي مشاركت و همكاري مؤثري داشته باشيم.
کد خبر : ۳۶۱۳۹

دکتر کبیری مديرعامل شركت ايران ترانسفو طی مصاحبه ای در خصوص فرمايشات مقام معظم رهبري در جلوگيري از واردات و حمايت از توليدكنندگان داخلي به عنوان تزریق جاني تازه در اين شركت و ساير توليدكنندگان كشور نام بردند و در ادامه پاسخهای ذیل را در خصوص وضعیت فعلی و آتی شرکت بیان کردند .

1-در سال جاري فعاليت عمده اي كه در دست اجرا داريد در كدام پروژه است؟

يكي از پروژه هاي مهم شركت در حال حاضر ، اجراي طرح افزايش ظرفيت كارخانه قدرت به ميزانMVA11500 مي باشد كه مراحل اجراي آن از ابتداي سال گذشته آغاز گشته است و پيش بيني مي شود حداكثر تا يك سال ديگر به بهره برداري برسد.

به غير از اين طرح ، شركت هاي ايران ترانسفو ري و كوشكن نيز طرح توسعه كارخانه فوق توزيع را در دست اجرا دارند كه منجر به افزايش ظرفيت توليد كل گروه خواهد شد.

2- براي حضور در خارج از كشور چه فعاليت هايي كرده و چه طرح هايي در دست اجرا داريد؟

شركت ايران ترانسفو عليرغم داشتن سهم حدود 95 درصدي بازار داخل و با وجود محدوديتهايي كه در زمينه توليد طي چند سال گذشته با آن روبرو بوده است، از بازار خارج غافل نبوده و سعي شده است در زمينه صادرات نيز سهم قابل قبولي را كسب نمايد.

تا به حال شركت صادراتی به كشورهايي نظير عراق، سوريه ،‌پاكستان، يمن،‌كنيا، افغانستان، آذربايجان،‌آفريقاي جنوبي و ارمنستان داشته است و در همين راستا شركت موفق گردیده که عنوان صادر كننده برتر را از سازمان توسعه تجارت ايران كسب نمايد.

علاوه بر اين با توجه به اينكه توسعه صادرات به عنوان يكي از موضوعات استراتژيك شركت انتخاب شده است، پروژه ها و برنامه هاي مهمي براي افزايش صادرات طي پنج سال آينده در نظر گرفته شده است بطوريكه پيش بيني شده است صادرات شركت تا سال 92 به بيش از 10 برابر افزايش يابد.

3 - نظر جنابعالي در خصوص فرمايشات اخير مقام معظم رهبري درجهت ارتقاي كيفيت محصولات و جلوگيري از واردات كالاهاي غير كيفي و غير ضروري چيست و چه تأثيري بر روي شركت ايران ترانسفو خواهد داشت؟

تأثير فرمايشات مقام معظم رهبري باعث تأكيد وزارت صنايع و معادن بر ابطال قرارداد خريد ترانسفورماتور خارجي در پروژه پارس جنوبي و لزوم تأمين آن ازطریق توليدكنندگان داخلي را به فال نيك مي گيريم و آمادگي داريم به نحو شايسته و با تمام ظرفيت و توان در تمامي پروژه هاي داخلي مشاركت و همكاري مؤثري داشته باشيم.



در این نامه معاون وزیر صنایع به رییس سازمان گسترش ابلاغ کرده که قراردادهای قبلی با شرکتهای خارجی لغو و مجددا با ایران ترانسفو منعقد گردد تا این شرکت توانمند داخلی در این عرصه پا بگذارد .


پی نوشت بورس نیوز :

در پی مصاحبه فوق و پیگیری های خبرنگار بورس نیوز از مجاری مختلف مشخص شد که حجم قراردادهای دو فاز پارس جنوبی یعنی 17 و 18 بالغ بر 5میلیون یورو یعنی حدود 7 میلیارد تومان است که حاشیه سود مناسبی برای شرکت دارد و الباقی قراردادهای 6 فاز پارس جنوبی نیز معادل 21 میلیارد تومان می باشد که می تواند حدود 10 درصد فروش ایران ترانسفو را افزایش دهد البته قطعا تعدیل سود پس از عقد قرارداد رسمی و دریافت پیش پرداخت اعمال خواهد شد .

همچنین دریافت وام ارزی شرکت از بانک توسعه صادرات نیز نهایی شده است و بزودی به حساب شرکت واریز خواهد شد دریافت این وام از آن جهت مهم است که اصولا وامهای صادراتی بهره بسیار کمی دارند و شیوه مناسبی برای تامین مالی شرکتهاست .


اشتراک گذاری :
ارسال نظر