بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۹
به گزارش رویترز، سه فولادساز برتر آمریکا از پایین بودن نتایج سه ماهه سوم اظهار نگرانی کردند و اعلام نمودند این نتایج حاکی از آن است که اوضاع اقتصادی جهان آنچنان که در ابتدا انتظار می رفت هنوز به وضعیت دوران پیش از بحران مالی بازنگشته است.
کد خبر : ۳۶۲۹۶
به گزارش رویترز، سه فولادساز برتر آمریکا از پایین بودن نتایج سه ماهه سوم اظهار نگرانی کردند و اعلام نمودند این نتایج حاکی از آن است که اوضاع اقتصادی جهان آنچنان که در ابتدا انتظار می رفت هنوز به وضعیت دوران پیش از بحران مالی بازنگشته است.


به گفته شرکت فولاد AK به دلیل بالا بودن بهای مواد خام و هزینه های عملیاتی، شرکت انتظار دارد در سه ماهه سوم سال جاری زیان عملیاتی گزارش کند. به علاوه این شرکت طبق برنامه قرار است فعالیت یک از واحدهای خود را (در اشلند/کوره ایالت کنتاکی) جهت تعمیر و نگهداری ماشین آلات متوقف کند، از اینرو سفارشات خود را کاهش داده است.

این نگرانی از آنجا شدت گرفت که Nucor (بزرگترین تولیدکننده فولاد آمریکا در حال حاضر) اعلام کرد پیش بینی میکند در سه ماهه سوم سال جاری به خاطر کساد بودن اوضاع صنعت (به خصوص درنتیجه کم بودن تقاضا از سوی بخش ساخت و ساز) با افت سود مواجه باشد. افزون بر آن شایان ذکر است از سه ماهه دوم امسال مخصوصاً در تجارت محصولات تخت نوردی شاهد یک رکود کلی در بازار بوده ایم.

شرکت داینامیک استیلانتظار دارد سود سه ماهه سوم آن پایینتر از برآوردهای بازار باشد که عامل اصلی آن کاهش حاشیه سود ناشی از افت بهای فروش عنوان شده است.
آقای کیت باس، مدیرعامل این شرکت چنین افتی را در این سه ماهه تصدیق کرده اند؛ البته ایشان این امیدواری را هم دادند که بهبودهایی در سفارشات بخش محصولات ورق فولادی این شرکت مشاهده شده است.

آقای چارلز برادفورد، تحلیلگر گروه تحقیقاتی در نیویورک اظهار داشته اند سطح تقاضا مطلوب نبوده و اعطای بسته های حمایتی دولت فدرال کمک چندانی به صنعت فولاد نکرده است. در واقع این بسته های حمایتی بیشتر در جاده سازی به مصرف رسیده است تا پلها و ساختارهای زیربنایی که فولاد در آنها کاربرد دارد.

ایشان اشاره کردند بزرگترین بخش مصرف کننده فولاد در ایالات متحده آمریکا بخش ساخت و ساز املاک غیرمسکونی بوده که در آینده نزدیک به شرایط مطلوب قبلی بازنخواهد گشت.

البته خانم میشل اپلباوم از موسسه تحلیلگری بازار فولاد در میشیگان اوضاع را خوشبینانه تر پیش بینی میکند. ایشان معتقدند در پی کاهش تولید فولاد در چین (که باعث کاهش قابل توجه در حجم صادرات چین و بهبود قیمت ها خواهد شد) چشم انداز صنعت فولاد در سه ماهه چهارم روشنتر و بهتر خواهد بود.

الهام بادپا - کارشناس شرکت کارگزاری بانک ملی ایران

www.bmicb.com


اشتراک گذاری :
ارسال نظر