بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۸
کد خبر : ۳۶۳۷۵

معاون اول رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه در جدال‌هاي سياسي تنها مردم متضرر مي‌شوند، گفت: از هفته آينده صداي بلند اجراي قانون هدفمند سازي يارانه‌ها به گوش مردم مي‌رسد.

فارس- محمدرضا رحيمي عصر امروز در آئين افتتح كارخانه فولاد در بندر اميرآباد بهشهر با بيان اينكه كشور بايد با توجه به موقعيت جهاني در مسير رشد و توسعه قرار گيرد، اظهار داشت: گام‌هاي موثري براي اين امر در كشور برداشته شده است اما هنوز راه‌هاي بسياري نرفته باقي مانده كه در اين راه نبايد فقط به دولت تكيه كرد.

وي با تاكيد بر اينكه امور سياسي كه ما را از هم جدا مي‌كند، نغمه‌اي شوم در كشور است، افزود: در جدال‌هاي سياسي تنها مردم متضرر مي‌شوند.

رحيمي با اشاره به اينكه بر اساس طراحي‌هاي صورت گرفته ظرفيت توليد فولاد در كشور 20 ميليون تن است يادآور شد: نياز كشور در زمينه توليد فولاد در زمينه‌اي كه اشباع شود مي‌تواند زمينه صادرات در اين بخش را نيز فراهم كند.

وي با اشاره به اينكه بحث كشاورزي در مازندران مي‌تواند با همياري و كمك مردم و مسئولان اين استان به خوبي مديريت شود، يادآور شد: هم اكنون در كشور 600 هزار تن كمبود برنج براي مصرف مردم وجود دارد كه اگر مازندران بتواند تضمين توليد اين ميزان برنج را به كشور بدهد، دولت نيز تضمين خريد آن را اعلام مي‌كند.

وي با تاكيد بر اينكه ما در كشور با ظرفيت‌هاي موجود در استان‌هاي شمالي مي‌توانيم صادر كننده برنج باشيم، گفت: هزينه زيادي كه براي زهكشي زمين‌هاي زير آب رفته در استان مازنداران نياز است بايد محيا شود تا بتوان از اين طريق ميزان كشت محصول در اين استان را افزايش داد.

معاون اول رئيس جمهور با اشاره به اينكه تبليغات برنج‌هاي خارجي شرايط مناسبي را براي برنج داخلي ايجاد نكرده است، گفت: تلاش براي چاي گيلان نيز كه توسط قاچاقيان آسيب ديده است ادامه دارد و استان‌هاي شمالي مي‌توانند در محصولات استراتژيك خود جايگاه مناسبي در كشور به دست آورند.

وي با بيان اينكه در بخش مركبات نيز بايد فكري به حال استان‌هاي شمالي شود گفت: عده‌اي در اين ميان با واسطه‌گري به اين محصولات ضربه زدند كه با وصل كردن تعاوني‌هاي مصرف و توليد به يكديگر مي‌توان اين واسطه گران را حذف كرد.

رحيمي با اعلام اينكه حذف واسطه گران و مديريت مركبات در استان‌هاي شمالي در سال گذشته دير هنگام آغاز شد گفت: استان‌هاي شمالي بايد تعهد توليد مركبات به اندازه نياز كشور را بدهند تا زمين‌هاي اين باغات به ويلا تبديل نشود.

وي با اشاره به اينكه استفاده از توانمندي‌هاي استان مازندران نياز به برنامه ريزي دارد، گفت: مازندران به تنهايي مي‌تواند بخش عمده‌اي از نياز كشور را تامين كند. به عنوان مثال اجراي طرح محوري برنج براي ايجاد بسته‌بندي‌هاي زيبا و توليدات محصولات بازارپسند از راهكارهايي است كه مي‌تواند توليد در بخش كشاورزي مازندران را افزايش دهد.

وي همچنين با اشاره به اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها گفت: از هفته آينده صداي بلند اجراي قانون هدفمند سازي يارانه‌ها به گوش مردم مي‌رسد.

معاون اول رئيس جمهور كه از صبح امروز به منظور افتتاح دو طرح صنعتي و توليدي در مازندران حضور يافته بود، امشب ساري را به مقصد تهران ترك كرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر