بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۲
کد خبر : ۳۶۶۹۳
ه گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، شركت هاي زيرمجموعه سازمان تأمين اجتماعي كه از جمله بزرگترين نهاد شبه دولتي فعال در بورس به شمار مي‌روند طي دو هفته آينده، بلوك هاي 87 و 34 درصدي از سهام دو پتروشيمي فارابي و اصفهان را در بازار اول معاملات سهام روي ميز فروش مي گذارند.
به اين ترتيب ابتدا و از 14 مهر ماه شركت خدمات مديريت صبا تامين به وكالت از طرف شركت هاي سرمايه گذاري پتروشيميايي و شيميايي تامين، سرمايه گذاري صنايع پتروشيمي و سرمايه گذاري صبا تامين بيش از 43 ميليون و 743 هزار سهم پتروشيمي فارابي را در قالب بلوك 87.49 درصدي عرضه خواهد كرد.
قيمت پايه هر سهم اين تعداد سهام 10 هزار و 266 ريال و شرايط معامله 30 درصد نقد و باقي اقساط تعيين شده است.
براساس اين گزارش،‌ اين عرضه در شرايطي انجام خواهد شد كه در 18 ارديبشهت ماه 87 قرار بود شركت سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي (شستا) 84 درصد از سهام پتروشيمي فارابي را به صورت يكجا و نقد و يا 50 درصد نقد و 50 درصد اقساط يكساله واگذار كند اما زمان اين عرضه تا اطلاع ثانوني به تعويق افتاده بود.
اين در حالي است كه در20 مهرماه سال جاري شركت خدمات مديريت صبا تامين به وكالت از طرف شركت سرمايه گذاري پتروشيميايي و شيميايي تامين، اقدام به عرضه بيش از 43 ميليون و 743 هزار سهم پتروشيمي اصفهان معادل 34.34 درصد خواهد كرد.
قيمت هر سهم اين عرضه نيز 600 تومان و و شرايط معامله 30 درصد نقد و باقي اقساط تعيين شده و مطابق معمول متولي اين دو عرضه كارگزاري صباتامين خواهد بود.
در صورت معامله هر دوبلوك، خريداران طي 9 روز كاري فرصت خواهند داشت تا با پرداخت وجه نقد معامله نسبت به قطعي شدن معامله اقدام كنند.
پيش از اين "ساتا " و سازمان خصوصي سازي در 16 شهريور 68 ميليون 533 هزار و 832 سهم پالايش نفت اصفهان (معادل 1.64 درصد) را به قيمت پايه هر سهم 7 هزار و 213 ريال عرضه كرده بود اما واگذاري 9.5 درصد ديگر در 29 خردادماه سال گذشته توسط سازمان خصوصي سازي
به دليل توقف نماد معاملاتي (با هدف تعديل سود) انجام نشده بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر