بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۳
مستطيل شيشه اي تالار

بازار گول بهمن را خورد

اهالی تالار پیش بینی می کنند طی معاملات فردا با توجه به تقاضاهای موجود در سامانه معاملاتی برای گروه بهمن بطورکلی شاخص مثبت باشد و به شرکتهای محدوده سبز تابلو نیز افزوده شود .
کد خبر : ۳۶۷۹۵

با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 89.7.6 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 114 واحد افزایش به رقم 15368 واحد رسيد . همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 121 واحد افزایش عدد 25495 واحد را تجربه كرد. شاخص كل نيز در روز جاري با 128 واحد افزایش به رقم 18535 واحد رسيد.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 2144 میلیارد ریال رسید.

همچنین در این روز گروه بهمن با 46 واحد افزایش شاخص ، بیشترین تاثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل صندوق بازنشستگی کشوری با 4 واحد کاهش ، بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

معاملات امروز تالار حافظ طبق پیش بینی اهالی تالار در روز گذشته با روند رشد شاخص آغاز گردید و در ابتدای معاملات فزونی تقاضا بر عرضه باعث شد که در اکثر نماد ها شاهد معاملات در محدوده سبز تابلو باشیم اما با گذشت زمان عرضه ها در برخی نمادها باعث شد که متقاضیان عقب بنشینند و حتی در برخی موارد شاهد افت قیمت تا محدوده حداکثر منفی بودیم که این اتفاق در گروه ساختمانی بطور نسبتا کامل رخ داد و تنها نوسازی و ساختمان تهران با اندکی صف خرید به کار خود پایان داد که علت علاقه بازار به این نماد حجم سرمایه گذاری این شرکت در بانک اقتصاد نوین است .

در گروه تجهیزات پس از برخورد قیمت این نماد ها با خط روند صعودی تمایل به بازگشت قیمت به سمت بالا زیاد شد و در نماد ماشین سازی اراک به عنوان پرپتانسیل ترین سهم این گروه شاهد تشکیل صف خرید شدیم و در نماد صدرا و آذرآب هم معاملات در محدوده مثبت انجام شد به نظر می رسد طی دو هفته آتی مدیر عامل صدرا با برگزاری کنفرانس خبری به شایعات بازار پایان دهد و تکلیف سهامداران شرکت را مشخص کند.

از سوی دیگر در نماد آذرآب شنیده ها حکایت از اعلام تعدیل سود در این نماد دارد که شاید به معاملات این شرکت سرو سامان دهد .

در گروه بانکی همچنان بانک سینا پرطرفدارترین سهم بورس است و اگر بتواند محدوده 300 تومان را با قدرت بشکند وارد فاز جدیدی از رشد خواهد شد .

به عقیده اهالی تالار در روز های آتی گردش به سمت نماد هایی که مجمع آنها دی ماه برگزار می شود و یا به عبارتی سال مالی آنها 31 شهریور است افزایش می یابد و شرکتهایی همچون سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی ، صنعت و معدن و ساختمانی ها از جمله نوسازی و ساختمان تهران ، سرمایه گذاری ساختمان ایران ،بین المللی توسعه ساختمان سرآمد آنها هستند .

در گروه خودرویی هم بازگشایی بهمن در محدوده 225 تومان شگفتی ساز شد و فرصت خوبی به خریداران داد تا با آسودگی خاطر نسبت به خرید این سهم اقدام کنند زیرا به نظر می رسد فروشندگان در واگذاری این سهم عجله کردند و به صورتهای مالی تلفیقی شرکت که در آن سود هر سهم گروه بهمن 1598 ریال است توجه نکردند و در واقع سهم خود را با پی بر ای حدود 1.5 فروختند.
 
 البته این اشکال سایت کدال بود که اطلاعات را در دسترس سهامداران قرار نداد و صورتهای تلفیقی تنها در پیوست پیش بینی صورتهای مالی سه ماهه گنجانده شده بود از سوی اکثر سهامدارات مشاهده به نظر می رسد بهتر بود که سایت کدال اطلاعات شش ماهه شرکت را هم اعلام میکرد اما در همین صورتهای مالی سه ماهه نیز ابهامات زیادی وجود دارد که نشان می دهد سود شرکت فراتر از وضعیت فعلی است و احتمال تعدیل مثبت آن در صورتهای مالی حسابرسی شده وجود دارد .

در گروه فلزی فولاد خراسان هم مجدداً با صف خرید روبرو شد و بنابر اعتقادات اهالی تالار در این نماد بدلیل گران شدن محصولات در بازار داخلی احتمال تعدیل مثبت مجدد نیز وجود دارد .

اما در گروه پتروشیمی با توجه به خبر عرضه عمده سهام پتروشیمی اصفهان از سوی تأمین اجتماعی شاهدتشکیل صف خرید در این نماد هستیم که احتمالاً تا زمان انجام معامله عمده ، معاملات در این نماد روی محدوده مثبت انجام خواهد شد .

در گروه انفورماتیک نیز تجارت الکترونیک پارسیان همچنان پیشتاز است و حکم لوکوموتیو را برای این گروه دارد که باعث شده سایر نماد ها هم در محدوده مثبت معامله شوند و البته مخابرات که همسایه این گروه است با فشار فروش احتمال ریزش قیمت تا محدوده 215 تومان را دارد .

اما اهالی تالار پیش بینی می کنند طی معاملات فردا با توجه به تقاضاهای موجود در سامانه معاملاتی برای گروه بهمن بطورکلی شاخص مثبت باشد و به شرکتهای محدوده سبز تابلو نیز افزوده شود .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر