بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۸ مهر ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۷
کد خبر : ۳۶۸۹۳
رئیس سازمان صدا و سیما از راه اندازی شبکه خبری جدید اسپانیولی زبان ظرف چند ماه آتی خبر داد و  اظهار کرد 30درصد مردم در کشور ماهواره دارند. وی هم‌چنین تاکید کرد که سریال قهوه تلخ مورد تائید ما نیست.

به گزارش مهر، عزت الله ضرغامی عصر امروز چهارشنبه در جمع ائمه جمعه سراسر کشور در مجموعه آموزشی آدینه تهران عنوان کرد که آخرین نظرسنجی بین سه سریال شبهای زاینده رود، ملکوت و جراحت که در ماه مبارک رمضان از شبکه های سیما پخش شد حاکی از آن است که سریال ملکوت با نمره 17.5 نسبت به سریالهای دیگر جذاب تر بوده است و علت این نمره بالا نیز به نظر می رسد پرداختن سریال ملکوت به موضوع دینی و معارف باشد. 

وی از تولید 200 فیلم سینمایی و تولید بیش از دو هزار ساعت سریال و برنامه نمایشی در سال توسط صدا و سیما خبر داد و تصریح کرد در حال حاضر 95 سریال نیز مراحل مختلف تولید را می گذرانند و پخش سریالها از رسانه ملی حدود 30 هزار ساعت است که به 10 برابر 5 سال گذشته رسیده ایم. 

ضرغامی درباره گرایش مردم به برنامه های ماهواره ای گفت: «30درصد مردم در کشور ماهواره دارند و با توجه به تولیدات متنوع در عرصه فیلم و سریال، گرایش به بی بی سی فارسی و VOA در سطح قابل توجهی به سمت شبکه های فیلم و سریال تغییر پیدا کرده است.»

رئیس سازمان صدا و سیما از فعالیت 10 شبکه ماهواره ای برای پخش فیلم و سریال فارسی خبر داد و در عین حال این سطح فعالیت ماهواره های بیگانه در زمینه فیلم و سریال فارسی را مهم ندانست و  اضافه کرد مهم این است که اگر درصد مردمی که ماهواره دارند نیز افزایش پیدا کند کسی که در خانه اش ماهواره دارد در ساعات پربیننده، ماهواره را خاموش کند و برنامه های جمهوری اسلامی را ببیند.

ضرغامی در پایان سخنان خود در پاسخ به یکی از سوالات در مورد تولید سریال قهوه تلخ گفت که این سریال را ما نساخته‌ایم و انگار مجوزش را از وارت ارشاد گرفته است و مورد تائید ما نیز نیست.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر