بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۳
نقش فرهنگ سازی موثر سازمان بورس در رشد بازار سرمایه

رو نمایی از روز ملی بورس در تقویم رسمی کشور

شنیده هایی مبنی بر مکاتبه با شهرداری تهران برای افتتاح پارکی با عنوان بورس در جهت نماد سازی و ایجاد مکانی برای برگزاری نمایشگاههای حوزه بازار سرمایه است
کد خبر : ۳۷۱۳۴

باتوجه به رشد بی سابقه بورس در سال جاری تاکنون مقالات زیادی درباره دلایل رشد مذکور به رشته تحریر درآمده است . در این مجال قصد داریم یکی از جنبه های مهم و فوق العاده تأثیر گذار ، که تا به امروز بسیار کم رنگ تر از نقش واقعی خود جلوه بیرونی یافته است را بررسی کنیم .

جنبه مورد نظر ما اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بی سابقه سازمان بورس در سال جاری می باشد به گونه ای که دامنه آن به قدری گسترده شده که در برخی موارد اخبار بورس در صدر اخبار صدا و سیمای کشور قرار گرفته است مطلبی که درگذشته بی سابقه یا بهتر بگوییم کم سابقه بوده است .

در همین راستا بورس نیوز بخشی از اقدامات بخش اطلاع رسانی و فرهنگ سازی سازمان بورس که طی سال جاری انجام شده یا در شرف انجام می باشند و در رشد شاخص بازار سرمایه کشور قطعاً نقش بسزایی ایفا نموده و خواهند نمود را به استحضار خوانندگان خود می رساند :

* انعقاد تفاهم نامه با دانشکده خبر جهت برگزاری دوره های تخصصی خبرنگاری بورس که قطعاً در اطلاع رسانی بهتر و با کیفیت تر اخبار بازار سرمایه کشور بسیار موثر خواهد بود .

* راه اندازی سامانه بورس همراه بر روی گوشی های تلفن همراه که گامی فوق العاده اثر گذار در گسترش فرهنگ بورس ارزیابی می شود .

* راه اندازی تالار مجازی بورس که تحولی در حوزه فرهنگ سازی بورس به شمار رفته و باعث خواهد شد که ترس تازه واردان برای ورود به بازار از بین برود ، سیستمی که در کلیه بازارهای سرمایه جهان اجرا می شود .

* انتشار کتاب هایی با محوریت بورس که کتاب گویا به همراه CD آموزشی آن یکی از کتب مذکور است .

* انعقاد قراردادی به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای پخش تیزرهای تلویزیونی از نیمه دوم سال جاری

* طراحی یک بازی با عنوان سهم آورد در حوزه بورس که یک ابتکار فوق العاده در ذهن مردم در راستای فرهنگ سازی به شمار می رود .

* انعقاد قرارداد 114 نمایش نامه رادیویی که برای گروه های سنی مختلف کشور طراحی شده است .

* پیشنهاد روز ملی بورس که اگر عملی شود تأثیر روانی فوق العاده ای بر جا خواهد گذاشت .

* شنیده هایی مبنی بر مکاتبه با شهرداری تهران برای افتتاح پارکی با عنوان بورس در جهت نماد سازی و ایجاد مکانی برای برگزاری نمایشگاههای حوزه بازار سرمایه

* پیگیری هایی مبنی بر در اختیار گرفتن یک بخش خبری مستقل در سیما برای پوشش اخبار بازار سرمایه کشور به گونه ای که بورس همواره در کانون توجهات اقشار مختلف جامعه قرار گیرد .

* شنیده هایی مبنی بر انتشار کتاب بازار سرمایه اسلامی می باشد.

* اخباری مبنی بر تولید یک انیمیشن برای آموزش بورس به سرمایه گذاران جدید .

* تولید یک فیلم مستند تحت عنوان ایران سر زمین فرصت های طلایی که اخباری مبنی بر اتممام تولید آن به گوش می رسد .

برنامه هایی با رئوس ذکر شده در بالا که تا به امروز یا عملی شده اند و یا اینکه در آینده ای نزدیک جامه واقعیت خواهند پوشید همگی در راستای رشد فرهنگ سرمایه گذاری در بورس کشور نقش بسزایی داشته و خواهند داشت .

بنابراین نباید از نقش بسیار پررنگ بخش اطلاع رسانی و فرهنگ سازی سازمان بورس در رشد خیره کننده بازار سرمایه در سال اخیر غافل شد که تا چندی پیش از این ، خلاء بزرگی در این قسمت احساس می شد .

البته با توجه به حجم بسیار کم بورس بازان کشور نسبت به بقیه کشورهای جهان هنوز در ابتدای راه قرار داریم و باید فرهنگ سازی و آموزش مفاهیم ، کارکردها و ارکان بازار سرمایه در اولویت برنامه های سازمان بورس قرار داشته باشد .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر