بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۳
کد خبر : ۳۷۲۸۳

سید شمس الدین حسینی درباره دلایل افزایش واردات به کشور گفت: ارزش واردات کشور نسبت به حجم آن از رشد 24 درصد برخوردار بوده است. وی افزود: یکی از دلایل آن، افزایش قیمت بنزین است که یکی از اقلام وارداتی کشور طی 6 ماهه ابتدای امسال محسوب می شود.

به گزارش مهر،وزیر امور اقتصادی ودارایی تصریح کرد: البته طی ماه‌های اخیر روند واردات بنزین به کشور به صفر رسیده است.  جمهوری اسلامی ایران در پی تشدید تحریمها طرحی فوری را اجرایی کرده است که به دنبال آن، تولید روزانه بنزین از 44 به 66 میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.

در همین حال، در پنج اول امسال بیش از 3 میلیون تن بنزین از 10 کشور وارد ایران شده است، البته گفته می شود از نیمه دوم واردات بنزین به صفر رسیده است.

حسینی همچنین به وضعیت واردات فلزات گرانبها و اساسی به کشور طی چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: طی مدت یاد شده واردات اقلام مذکور به کشور افزایش یافته است. وی ادامه داد: به دلایل ذکر شده ترکیب واردات به کشور بالا رفته است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر نیز از افزایش واردات شمش طلا از مبادی قانونی و نزدیک شدن قاچاق آن به صفر خبر داد و اعلام کرد این شمش‌ها از کشورهای روسیه، ترکیه و امارات وارد کشور می‌شود.

محمد کشتی آرای واردات شمش طلا را باعث افزایش ذخایر کشور دانست و عنوان کرد: بسیاری از ارگانها، واحدهای تولیدی، شرکتهایی که کار صادرات و واردات انجام می دهند، تجار و فعالان عرصه بازرگانی نسبت به واردات شمش طلا اقدام می‌کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر