بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۰
مسئول امور روابط سرمایه گذاری لوله و تجهیزات سدید

پروژه های فعلی تا سه سال آینده سود شرکت را تضمین می کنند

در پی عرضه بلوک 67.34 درصدی سهام شرکت گروه صنعتی سدید از چهارشنبه گذشته برخی خبرها حاکی از ورود قرارگاه خاتم الانبیاء در این رقابت حکایت داشت که باعث شد تا شایعاتی مبنی بر تأثیر این اقدام به سهام شرکت لوله و تجهیزات سدید (به عنوان شرکت سرمایه پذیر"وسدید") در بازار سهام شکل گیرد .
کد خبر : ۳۷۷۱۶

بنابر اطلاعات و مستندات منتشر شده در شبکه کدال ، شرکت لوله و تجهیزات سدید عایدی هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 89 با سرمایه 97 میلیارد و 800 میلیون ريالی مبلغ 38 ريال به طور خالص پیش بینی نموده که طی عملکرد واقعی سه ماهه اول سال جاری نه تنها در پوشش EPS پیشنهادی خود موفق نبوده بلکه زیانی 301 ريالی به ازای هر سهم محقق نموده است .

بنابر گزارش بورس نیوز ؛ لوله و تجهیزات سدید طی سال 89 تا تاریخ 20 مهر ماه جاری در 74 روز معاملاتی 1.77 درصد بازدهی قیمتی داشته و این در حالی است که قیمت سهام "فسدید" برای دوره مذکور به طور میانگین بین 3056 تا 3992 ريال در نوسان بوده است .

گفتنی است در پی عرضه بلوک 67.34 درصدی سهام شرکت گروه صنعتی سدید از چهارشنبه گذشته برخی خبرها حاکی از ورود قرارگاه خاتم الانبیاء در این رقابت حکایت داشت که باعث شد تا شایعاتی مبنی بر تأثیر این اقدام به سهام شرکت لوله و تجهیزات سدید (به عنوان شرکت سرمایه پذیر"وسدید") در بازار سهام شکل گیرد .

در همین رابطه حسین نعلبندیان ، مسئول امور روابط سرمایه گذاری لوله و تجهیزات سدید در گفتگو با خبرنگار ما با ابراز بی اطلاعی از اقدام قرارگاه خاتم در تصاحب سهام گروه صنعتی سدید ، اعلام کرد : با توجه به ادامه رقابت در عرضه عمده "وسدید" باید ابتدا منتظر ورود قرارگاه به این معامله ماند و سپس صحبت در چگونگی کم و کیف آن کرد .

وی از اظهار نظر در مورد چگونگی تأثیرات احتمالی این معامله بر سهام "فسدید" علیرغم گمانه زنی ها مبنی بر تصاحب این بلوک از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه خودداری کرد و در مورد تحقق زیان 301 ريالی هر سهم این شرکت در سه ماهه اول سال جاری افزود : با توجه به عدم تحقق تهاتر بدهی های بانکی با مطالبات از شرکت گاز در این دوره هزینه های مالی شرکت به میزان 75 هزار میلیون ريال افزایش یافته که علیرغم افزایش ريالی مبلغ فروش محصولات سودی در این دوره محقق نشده است .

این مقام مسئول در شرکت لوله و تجهیزات سدید در واکنش به این سوال که آیا در طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان این شرکت نیز حضور خواهد داشت ؟ افزود : با توجه فعالیت شرکت در زمینه تولید انواع لوله پرفیل و اسپیرال چنانچه این پروژه منجر به ایجاد قراردادی شود یقیناً این شرکت به عنوان یک پایه اصلی در زمینه تولید در اجرای طرح آبرسانی حضور خواهد داشت .

نعلبندیان تصریح کرد : با توجه به عنایت دولت در واگذاری بخشی از عملیات اجرایی فازهای پارس جنوبی تاکنون درخواستی مبنی بر تأمین لوله مورد نیاز در این منطقه ارایه شده است .

شایان ذکر است براساس گزارش فعالیت و عملکرد هیأت مدیره شرکت لوله و تجهیزات سدید در مجمع سال مالی اخیر ، پروژه های گاز رسانی از جمله ادامه خط هشتم سراسری به طول 600 کیلومتر (لوله 56 اینچ) ، خط دهم سراسری از پتاوه به پل کله به طول 300 کیلومتر (لوله 56 اینچ) ، ادامه خط هفتم سراسری انتقال گاز به پاکستان به طول 300 کیلومتر (لوله 56 اینچ) ، تکمیل خطوط لوله سراسری گاز مجموعاً 150 کیلومتر (لوله 56 اینچ) و ادامه خط انتقال گاز ترکمنستان به طول 110 کیلومتر (لوله 48 اینچ) و همچنین پروژه های آب رسانی خوزستان (غدیر) مجموعاً به طول 400 کیلومتر و سایر پروژه ها مجموعاً به طول 300 کیلومتر مصوب شده که اجرا خواهند گردید .

افزون بر این تصویب اجرای استخراج نفت از دریای مازندران (خط نکا به بندر جاسک به طول 1560 کیلومتر) و خط لوله نهم سراسری گاز 09IGAT (خط لوله انتقال گاز به اروپا) به طول 1800 کیلومتر و پروژه های فازهای باقیمانده پارس جنوبی روند سودآوری شرکت را حداقل برای سه سال آینده تضمین خواهد کرد .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر