بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۹
کد خبر : ۳۷۸۰۴

فارس: 8 ماه از ناپديد شدن 12 مجسمه در شهر تهران مي‌گذرد و اما تا به حال سرنخي بدست نيامده است،‌ شهروندان از پليس انتظار دارند اين پرونده مبهم 8 ماهه را به سرانجامي برسانند، انتظاري كه هنوز عملي نشده است.

12 مجسمه در شهر تهران از سال 87 تا ارديبهشت سال جاري ناپديد شدند، اين مجسمه‌ها هر كدام بين 100 كيلوگرم وزن دارند.

از ابتداي ناپديد شدن اين مجسمه‌ها تاكنون فرضيه‌هاي مختلفي مطرح شده است اما گزينه سرقت قطعي‌ترين فرضيه محسوب مي‌شود،‌ از ارديبشهت تاكنون گروه ويژه‌اي در پليس آگاهي تهران بزرگ مأمور رسيدگي به موضوع سرقت‌ها شده است.

هر چند تاكنون خبري در مورد سرنوشت اين مجسمه‌ها، دستگيري يا يافتن سرنخي از سارقان اعلام نشده‌ است و گروه ويژه پليس آگاهي نيز نتوانسته به نتيجه‌اي دست پيدا كند، اگر اين چنين بود مطمئناً‌ پليس اين موضوع را بارها اعلام مي‌كرد. تصور اين‌كه سارقان در كمال آرامش و اطمينان بتوانند با دستگاه‌هاي برش و جرثقيل 12 مجسمه را از محل استقرار جدا كنند و در شهر جابه‌جا كنند، جاي بسي تأمل دارند.

بر سرمجسمه‌هاي تهران چه آمده است، اگر تا به حال سرنخي بدست نيامده و خبري از سارقان نيست، پيگيري گزينه‌ها و فرضيه‌هاي ديگر بايد مد نظر قرار گيرد. انتظار مي‌رفت پليس زودتر از اين به نتايجي دست مي‌يافت.

از اواخر سال گذشته و اوايل امسال، 12 مجسمه برنزي شامل مجسمه‌هاي«ستارخان» واقع در خيابان ستارخان اثر شهريار ضرابي،‌ «باقرخان» واقع در خيابان شهرآرا اثر شهريار ضرابي، صنيع‌ خاتم واقع در پارك ملت اثر حميد شانس، دو مجسمه در خانه هنرمندان ايران از آثار محمد مددي و فاطمه امداديان، «استاد شهريار» در مقابل تئاتر شهر اثر علي قهاري ، دو مجسمه «شريعتي» در پارك شريعتي اثر حميد شانس و «مادر و فرزند» اثر هژبر ابراهيمي واقع در شهرك غرب و مجسمه ابن‌سينا، نظامي گنجوي، دادمان، استاد معين و مجسمه پارك استقلال به سرقت رفته است و گر چه جايگزين‌هايي از جنس فايبرگلاس براي برخي از اين آثار از سوي شهرداري تهران نصب شده است اما هنوز با گذشت بيش از هشت ماه از اين سرقت‌ها هنوز از مجسمه‌هاي اصلي ربوده شده هيچ خبري نيست.

فرمانده نيروي انتظامي در نشست خبري خود در آستانه هفته ناجا در پاسخ به پرسشي مبني بر آخرين وضعيت مجسمه‌هاي سرقت شده اعلام كرد: هنوز موردي در اين زمينه كشف نشده و اگر به نتيجه‌اي برسد حتما اعلام خواهيم كرد.

پليس با توجه با امكانات و نيروهايي كه در اين زمينه در اختيار دارد مي‌تواند، گره كور اين ناپديد شدن مجسمه‌ها را بگشايد! اما تا كنون خبري نشده و گويا پيگيري‌هاي پليس به جايي نرسيده است.

پس از 8 ماه بي‌خبري از سرنوشت اين مجسمه‌ها بايد تأمل كرد و نگريست كه چگونه مي‌توان در شهري زندگي كرد كه عليرغم حضور پليس به صورت شبانه‌روزي در خيابان‌هاي شهر و وجود چند صد دوربين در مناطق مختلف، حضور گشت‌هاي پليس، شهرداري و ... 12 مجسمه ناپديد شده‌اند.

چگونه چنين سرقتي در پارك‌ها و مكان‌هاي عمومي شهر اتفاق مي‌افتد اما پليس متوجه نمي‌شود، پس از 8 ماه بي‌خبري بايد فكر كرد كه سارقان احتمالي اين مجسمه‌ها وقتي توانسته‌اند 12 مجسمه‌ها 100 كيلوگرم را جابه‌جا كنند، براي ورود به خانه و سرقت ديگر اشيا و اموال نيازي به اين همه تجهيزات ندارند.

پليس تهران در پي استقرار آرامش و امنيت در شهر تهران است اما تا عمل گويا فاصله وجود دارد، انتظار شهروندان تهراني و هنردوستان از پليس پاسخگويي و اطلاع‌ر‌ساني در اين زمينه است،‌ بايد نتايج پيگير‌ي‌هاي پليس بعد از 8 ماه به اطلاع عموم برسد، تا تلاش براي يافتن سارقان يا عدم تلاش و كم كاري در اين زمينه آشكار شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر