بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۵
عملكرد شركت سايپاديزل از ديدگاه دكتر ملك:

افزايش 150 درصدي توليد سايپاديزل در سال 89

مديرعامل شركت سايپاديزل در گفتگويي، ضمن تبيين عملكرد اين شركت در طي 30 ماه اخير گفت: در زمينه هاي مختلف از جمله توليد، فروش، خدمات پس از فروش، كاهش مصرف انرژي، وصول مطالبات، كسب سود عملياتي، افزايش توليد محصولات بصورت CKD و ... عملكرد مثبتي داشته ايم.
کد خبر : ۳۷۹۰۲

مديرعامل شركت سايپاديزل در گفتگويي، ضمن تبيين عملكرد اين شركت در طي 30 ماه اخير گفت: در زمينه هاي مختلف از جمله توليد، فروش، خدمات پس از فروش، كاهش مصرف انرژي، وصول مطالبات، كسب سود عملياتي، افزايش توليد محصولات بصورت CKD و ... عملكرد مثبتي داشته ايم.

به گزارش بورس نیوز به نقل از  واحد ارتباطات شركت سايپاديزل، علي ملك با اشاره به سياست هاي CBU زدايي شركت سايپاديزل خاطرنشان كرد: با توجه به حمايت دولت از سیاست کاهش خرید CBU در صنعت خودروی کشور، شرکت سایپا دیزل نیز از سال گذشته تاکنون یک دستگاه خودرو بصورت CBU هم وارد نکرده و سیاست ورود CBU را غلط و خلاف شأن ملت دانسته است.

وي در ادامه با بيان اينكه نگاه ويژه سايپاديزل به مقوله خدمات پس از فروش، فاصله اين شركت را در اين امر با ساير رقبا افزايش داده است، يادآور شد: سایپادیزل دو سال است با سرمایه گذاری های ویژه و آموزشها و تجهیز نمایندگی ها ، ضمن افزايش مراكز خدمات پس از فروش، رضايتمندي مشتريان خود را افزايش داده است. در اين راستا اين شركت امسال هر 20 روز يك مركز خدمات پس از فروش را به شبكه خود افزوده است.

ملك در ادامه تبيين عملكرد شركت سايپاديزل در سال هاي اخير، از كسب بالاترين سود عملياتي در بين شركت هاي خودروساز خبر داد و گفت: در بررسی نسبت سود عملیاتی شرکت های تجاری ساز کشور، شرکت سایپا دیزل در سال 88 با 14.5 درصد در صدر ایستاده، ضمن اينكه اين شركت با 20.9 درصد رتبه یک در زمینه حاشیه سود ناخالص را کسب کرده است .

وی علت این موضوع را کاهش هزینه های جاری و سربارهای متفرقه در این شرکت دانست و تاكيد كرد: هزینه های دستمزد و سر بار ما در شرکت سایپا دیزل در کل صنعت، باور نکردنی و عدد بسیار پایین 5 درصد است.

مديرعامل سايپاديزل درباره قانون هدفمند كردن يارانه ها و چگونگي مواجهه اين شركت با اين قانون ابراز داشت: اگر در آمار و ارقام و گردش موجودی ها و همچنین روند مصرف انرژی که امروز با توجه به بحث هدفمند کردن یارانه ها مطرح است مقایسه ای در سالهای اخیر داشته باشیم خواهیم دید که شرکت روند مثبتی داشته است ، بطوریکه دوره وصول مطالبات و گردش عملیات را به یک سوم کاهش داده ایم و همچنین دوره گردش موجودی ها را به نصف رسانده ایم، ضمن اينكه روند مصرف انرژی در این شرکت به گونه ای بوده است که در انتهای سال 86 اگر 100 واحد انرژی مصرف داشتیم آن را در انتهای سال 87 به 50 و در سال گذشته به 24 رساندیم، یعنی میزان مصرف انرژی حدود 76 درصد کاهش یافته است.

وی همچنین از ایجاد نیروگاهی که همزمان بتوان از گرمای آن استفاده كرد خبر داد و گفت: مقرر است این شبکه نيروگاهي در دو سال آینده به بهره برداری برسد و بتوانیم برق و گرمای شرکت را با هزینه ای کم و سرمایه گذاری اندک تأمین کنیم. دراین خصوص تسهیلات ویژه و ارزانی را وزارت صنایع در اختیار مان قرار داده است و مقدمات و مطالعات اجرایی آن انجام شده و بزودی عمليات اجرايي آن شروع خواهد شد.

ملك همچنين گفت: با راه اندازي اين مولد مقياس كوچك و توليد همزمان برق و حرارت CHP (كه برآورد ريالي سرمايه گذاري آن حدود 10 ميليارد تومان سرمايه گذاري مي باشد)، بعنوان اولين شركتي خواهيم بود كه در اين بخش گام برداشته و در راستاي سياست هاي دولت، مصرف بهينه انرژي را محقق كرده ايم.

ملك در ادامه به رقم چشمگير وصول مطالبات اين شركت طي 30 ماه اخير اشاره و خاطرنشان كرد: افزایش دریافت مطالبات برنامه مناسبي طی کرده، بطوريكه طی این مدت حدود 5 هزار میلیارد ریال از مطالبات شرکت از طریق رایزنی و گفتگو و همچنین كمك محاکم قضایی وصول شده است.

وي اضافه كرد: در 6 ماهه اول امسال نیز رقم وصولی 110 میلیارد تومان بوده که تقریباً مطابق برنامه جلو رفته است .

مديرعامل شركت سايپاديزل در ادامه به افزايش توليد اين شركت نسبت به سال گذشته اشاره و تاكيد كرد:

تولید سایپا دیزل در شش ماهه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 150 درصد افزایش یافته است . اين در شرايطي است كه اكثر تجاری سازها عمده تولیدشان در نیمه دوم سال است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر