بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۲
کد خبر : ۳۸۰۷۰

به گزارش خبرنگار اقتصادي فارس، شركت مشمول اصل 44 بيمه دانا در ميان 329 شركتي كه در 7 ماه فعاليت بورس با داد وستد سهام مواجه شده اند،زيانده ترين سهم بازار شد.
براساس اين گزارش، اين شركت در 26 مردادماه به عنوان چهاردهمين شركت مشمول اصل 44 با قيمت 2610 توماني هر سهم كشف قيمت شد اما به دليل قيمت گذاري بسيار گران و دور از منطق آن ، در روزهاي بعد روز به روز از بهاي آن كاسته شد و با اوج گيري نگراني هاي سهامداران برخي بحث ابطال اين عرضه را كه آخرين شركت حاضر دربورس بشمار مي رود، مطرح كردند كه به جايي نرسيد.
در مجمع سالانه اين شركت با سرمايه 10.5 ميليارد توماني هم كه با ممانعت حضور خبرنگاران از سوي يكي از سهامداران عمده آن برگزار شد، اعتراض سهامداران متضرر به جايي نرسيد و با عدم تقسيم سود سالانه ، موضوع افزايش 300 درصدي بيمه دانا مطرح شد.
براساس اين گزارش، حال با گذشت 71 روز از حضور بيمه دانا در جمع شركت هاي بورسي (از 21 مرداد تا 30 مهرماه)، مشخص شد اين شركت به دليل كاهش قيمت هر سهم از 2610 به 1563 تومان با زيان دهي 40 درصدي گوي رقابت ضرر سهامداران را از همه ربوده است.
در اين مدت سهام 201 شركت بيش از 20 تا 394 درصد سود داشته و سهام 43 شركت هم با بازدهي منفي و حداكثر 40 درصدي مواجه شده كه بيمه دانا در صدر اين شركت هاي زيان ده بورسي قرار دارد.
اين در حالي است كه در طول 4 سال اجراي اصل 44 و واگذاري سهام 14 شركت در بورس ، سهام بيمه دانا از لحاظ قيمت گذاري بسيار گران و بازدهي منفي ركورد شكني كرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر