بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۸
مديرعامل سايپاديزل خبر داد:

كاميون ملي با نام «كاوه» به بازار مي آيد

شركت مابخاطر بدهي‌هاي زياد بيشترين هزينه‌ مالي را دارد به گونه‌اي كه در سال اول ورود اينجانب و سال قبل از آن مقام اول را در بدهكاري در صنعت داشتيم و در سال 88 نيز يك رتبه صعود كرديم و بعد از گروه ايران خودرو دوم شديم.
کد خبر : ۳۸۵۸۶

در مراسمي با حضوررئيس كمسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مقامات صنعتي كشور ، مراسم رونمايي سه كاميون جديد شركت سايپاديزل و آغاز بهره برداري از دو طرح جديد اين شركت برگزار شد.

به گزارش بورس نیوز به نقل از واحد ارتباطات شركت سايپاديزل، طرح هاي جديد اين شركت رونمايي كاميون ملي كاوه، كاميونت جديد الوند و كاميون جديد و استراتژيك FM440 6×6، اعطاي نمايندگي بين المللي خدمات پس از فروش ولوو در ايران و افتتاح همزمان 8 مركز خدمات پس از فروش در سراسر كشور بود كه روز سه شنبه 11 آبان ماه مورد بهره برداري قرار گرفت.

علي ملك مديرعامل شركت سايپاديزل در اين مراسم با بي نظير خواندن اقدام شركت ولوو در اعطاي امتياز همزمان 13 نمايندگي به شركت خدمات فني رنا خاطر نشان كرد :‌ در طول مدت همكاري 34 ساله با ولوو، این امتیازات برای اولین بار بصورت مکتوب و رسمی از سوی اين شرکت سوئدي اعلام و نسبت به درج نام نمایندگیهای شركت سايپاديزل در سیستم بین المللی ولوو اقدام گردید.

وي با اشاره به پر اهميت بودن اعطاي امتیاز 13 نمایندگی بین المللی خدمات پس از فروش ولوو سوئد به سايپاديزل تاكيد كرد: در زماني كه بحث تحريم هاي اقتصادي بسيار مطرح است، ارزش اين اقدام ولوو براي صنعت خودروسازي تجاري كشور دو چندان مي شود، ضمن اينكه از سال 87 تاكنون ضمن از سر گیری اخذ امتیاز نمایندگی بین المللی خدمات ولوو نسبت به تسریع در این پروژه اقدام جدي بعمل آمد.

شايان ذكر است، آتورايز نمودن نمايندگيهاي شركت رنا از ابتداي همكاري 27 ساله شركت سايپاديزل با ولوو بي سابقه بود كه با تلاش دو ساله ، اخيراً ولوو موافقت خود را با اعطاي 19 نمايندگي آتورايز اعلام نمود.

ملك گفت: اين اتفاق، توفيق بزرگي براي سايپاديزل بوده و ضمن كاهش هزينه ها و افزايش درآمد باعث رونق ترانزيت كشور شده و شبكه داخل كشور را به شبكه جهاني خدمات پس از فروش ولوو وصل مي نمايد .

مديرعامل سايپاديزل در ادامه با اشاره به رونمايي كاميونت الوند و افتتاح خط توليد اين محصول جديد گفت: شركت سايپاديزل به منظور حضور در بازار كاميونت و تامين نيازهاي هموطنان عزيز، پس از بررسي دقيق بازار، سلايق مشتريان، توانمندي مالي، بررسي هاي استانداردهاي روز، محصول الوند را با كيفيت و برتري فني بسيار فراتر از رقبا و قيمت مناسب تر و رقابتي تر از آن، در دو رده 6.5 تن و 8.5 تن با 155 قطعه داخل سازي(معادل 15%كه تا پايان سال به 33% مي رسد ) به بهره برداري رسانده است.

وي افزود: مدل موتور كاميونت 6.5 تن آومارك 3141 Cummins ISF 3.8 s با قدرتي معادل 145 اسب بخار و مدل موتور كاميونت 8.5 تن آومارك 3154 Cummins ISF 3.8 s با قدرتي معادل 155 اسب بخار بوده كه نسبت به هم رده هاي خود در بازار ايران در جايگاهي برتر قرار دارند.

ملك به مصرف سوخت كاميونت الوند نيز اشاره كرد و گفت: اين محصول با توجه به مصرف سوخت پايين 13 ليتر در هر يكصد كيلومتر به زودي جاي خود را در بين مشتريان باز خواهد كرد.

وي در ادامه با دشوار خواندن طراحي و ساخت كاميون ملي (با نام كاوه) تصريح كرد: اين پروژه كه نزديك به استانداردهاي اروپايي است، حاصل بيش از 2 سال كار مطالعاتي، و تحقيقاتي و اجرايي متخصصين شركت سايپاديزل مي باشد.

مديرعامل شركت سايپاديزل گفت: توان اين كاميون كشنده، 420 اسب بخار است، ضمن اينكه قدرت كشندگي 70 تن را دارا بوده و تمامي مزيتهاي موجود در محصولات ولوو ، رنو و البرز را در خود گرد آورده و با كيفيتي معادل محصولات اروپايي و قيمتي مناسب بعنوان اولين كاميون با برند شركت سايپاديزل معرفي مي شود.

ملك يادآور شد: برنامه توليد كاميون كاوه در سال جاري 250 دستگاه است، ضمن اينكه برنامه توليد شركت سايپاديزل براي اين محصول در سال آينده 2500 دستگاه خواهد بود.

ملك همچنين گفت: شركت مابخاطر بدهي‌هاي زياد بيشترين هزينه‌ مالي را دارد به گونه‌اي كه در سال اول ورود اينجانب و سال قبل از آن مقام اول را در بدهكاري در صنعت داشتيم و در سال 88 نيز يك رتبه صعود كرديم و بعد از گروه ايران خودرو دوم شديم.

وي افزود: در اين مدت توانستيم به گونه‌اي عمل كنيم كه از ليست سياه بانك مركزي خارج و بعنوان يكي از مشتريان با اعتبار بانكها و بدون هيچ قسط معوقي باشيم.

مديرعامل سايپاديزل تاكيد كرد: عملكرد ما در سال 88 به لحاظ عملياتي در كل صنعت خودرو بالاترين بود و حتي وقتي اين گزارش كه از پايگاه داده‌هاي سازمان حسابرسي و بورس گرفته شده در هيأت مديره مطرح شد جناب آقاي مهندس پوستين‌دوز دستور دادند با شركت خارجي نيز مقايسه بكنيم. اطلاعاتي كه طي اين يك هفته گرفتم ما حتي از ولوو در سال 2009 با 14.7% بوده و ما با عدد 20.9% هستيم. و اين براي شركت كه 2500 درصد نسبت به سرمايه بدهكاري داشته است يك شاهكار است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر