بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۴
کد خبر : ۳۸۶۰۲

نخستين كاميون طراحي شده توسط متخصصان صنعت خودروي كشور با نام 'كاوه' روز سه‌شنبه با حضور مديران عامل گروه خودروسازي سايپا و سايپاديزل، تعدادي از اعضاي كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي و فعالان صنعت خودروي كشور رونمايي شد.

به گزارش ايرنا، در اين مراسم همچنين خط توليد كاميونت جديد در سايپا ديزل افتتاح و از محصول استراتژيك ولوو FM 6*6 رونمايي شد.

در اين مراسم نمايندگي بين‌المللي خدمات پس از فروش ولوو در ايران به مديرعامل سايپا ديزل اهدا شد و هشت مركز جديد خدمات پس از فروش نيز در سراسر كشور فعاليت خود را آغاز كردند.

مديرعامل سايپا ديزل در اين مراسم با بيان اينكه كار طراحي و ساخت اين كاميون حدود دو سال و نيم به طول انجاميد، گفت: اين كاميون با مشخصات اروپايي ساخته شده داراي 420 اسب بخار قدرت و قدرت كشندگي آن حدود 70 تن است.

'علي ملك' سپس افزود: اين كشنده تمام ويژگي‌هاي محصولات مشابه را دارد و كيفيت، رفاه، رعايت استانداردهاي اروپا و يورو 5 از جمله مشخصات اين محصول جديد سايپا ديزل است.

وي تصريح كرد: موتور كاميون كاوه از خانواده ولوو و گيربكس آن نيز از مدل ZF و داراي 16 دنده است كه قابليت هوشمندي را نيز دارد.

ملك با بيان اينكه با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده خط توليد موتور اين كاميون در كمتر شش ماه آينده در سايپا ديزل راه‌اندازي خواهد شد، گفت: تلاش خواهد شد حدود يك چهارم اين موتور در ايران ساخته شود.

وي افزود: طراحي شاسي اين كاميون برگرفته از شاسي ولوو است ضمن اينكه تمام اطلاعات عملكردي نيز بر روي صفحه ديجيتالي در جلوي راننده نشان داده مي‌شود.

ملك تصريح كرد حدود 27 آبشن روي اين كاميون نصب شده است كه تمام آنها رفاه و آسايش راننده را بدنبال خواهد داشت.

مديرعامل سايپا ديزل در مورد قيمت اين كاميون نيز گفت: براساس تحقيقات بخش بازاريابي سايپاديزل، قيمت اين خودرو حدود 135 ميليون تومان برآورد شده كه با داخلي سازي آن حدود 30 درصد كمتر از قيمت محصولات مشابه در بازار يعني حدود 100 ميليون تومان عرضه خواهد شد.

وي سپس اضافه كرد: از اين پلتفرم سه محصول مورد نظر است كه دو محصول آن هم اكنون رونمايي مي‌شود و يك محصول ديگر هم طي يكسال آينده رونمايي خواهد شد.

ملك در ادامه به راه‌اندازي خط توليد كاميونت جديد در سايپاديزل اشاره كرد و گفت: در اين خط دو نوع كاميونت 6.5 و 8.5 تن توليد خواهد شد كه در مقايسه با محصولات مشابه در بازار، از ويژگي‌هاي مثبتي برخوردار است.

وي با بيان اينكه بهترين‌ كاميونت در كشور هم اكنون كاميونت ايسوزو است، افزود: براساس بررسي‌هاي صورت گرفته كاميونت‌هاي جديد سايپاديزل به لحاظ عملكردي حدود 35 درصد بالاتر از محصولات ايسوزو قرار گرفته است.

به گفته وي، قدرت موتور كاميونت‌هاي جديد سايپاديزل كه به نام'الوند'رونمايي شده حدود 155 اسب بخار است كه حدود 35 درصد بالاتر از موتور كاميونت‌هاي ايسوزو مي‌باشد.

مديرعامل سايپاديزل سپس تصريح كرد پيش بيني شده كه براي اين محصول تا قيمت 38 ميليون تومان نيز مشتري داشته باشد اما سعي خواهيم كرد با كاهش قيمت تمام شده آن، كاميونت‌هاي جديد سايپا ديزل را در حدود 25 ميليون تومان به بازار عرضه كنيم تا بازار را به نفع سايپا ديزل در بخش كاميونت تغيير دهيم.

به گفته وي، مصرف سوخت كاميونت‌هاي جديد سايپاديزل حدود 13 ليتر در 100 كيلومتر است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود نيز به اعطاي نمايندگي بين‌المللي خدمات پس از فروش ولوو به سايپاديزل اشاره كرد و گفت: ولوو از ساليان گذشته در بحث اعطاي اين نمايندگي به ايران، طفره مي‌رفت اما هم اكنون كه در تحريم قرار داريم اين نمايندگي به سايپا ديزل اعطا شد.

ملك افزود: هم اكنون 13 نمايندگي سايپاديزل به شبكه جهاني ولوو متصل شده است كه اين موضوع ضمن كاهش هزينه‌هاي شركت، سبب شده تا بخش عمده‌ي كاميون‌هاي بين ‌المللي مسير ايران را براي ترانزيت انتخاب كنند.

وي در ادامه افتتاح همزمان هشت مركز خدمات پس از فروش در سراسر كشور را از ديگر اقدامات سايپاديزل برشمرد و گفت: هم اكنون شاهد افتتاح همزمان هشت نمايندگي در كشور هستيم كه با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي و سايپاديزل و شركت رنا فعاليت خود را آغاز كرده‌اند.

ملك افزود: اين نمايندگي‌ها در شهرهاي مشهد، تبريز، كرمان، همدان، شهرضا، اسلام‌آباد غرب، لامرد و اسلام‌شهر قرار دارند.

مديرعامل شركت سايپاديزل در ادامه سخنان خود به ارايه گزارشي از عملكرد اين شركت طي 32 ماه گذشته ارايه كرد و گفت: قبل از ورودم، اين شركت بخاطر بدهي‌هايش به نظام بانكي مقام اول بدهكاري در مجموعه صنعت را به خود اختصاص داده بود اما هم اكنون نه تنها از ليست سياه بانك مركزي خارج شده‌‌ايم بلكه از جمله مشتريان خوش حساب اين بانك به شمار مي‌آييم.

وي افزود: عملكرد سايپاديزل در سال 88 به لحاظ عملياتي، بالاترين سودناخالص را در مجموعه صنعت خودرو به خود اختصاص داد.

ملك همچنين گفت: سايپاديزل نسبت به دو سال گذشته حدود 75 درصد در مصرف انرژي صرفه‌جويي داشته كه اين نشان از سرعت و بهره‌وري بالا دارد.

مديرعامل سايپاديزل با بيان اينكه اين مجموعه در اين مدت بيش از 20 محصول جديد معرفي و به بازار عرضه كره است، گفت: براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده تا پايان سال جاري نيز 14 محصول جديد ديگر معرفي و به بازار عرضه خواهد شد.

به گفته وي، سبد محصولات سايپاديزل تا پايان سال 87 حدود 24 محصول بوده كه اين ميزان تا پايان سال جاري به 50 محصول افزايش خواهد يافت.

ملك در مورد وصول مطالبات سايپاديزل نيز گفت: در مدت 34 ماه گذشته اين شركت توانست افزون بر پنج هزار و 430 ميليارد ريال از مطالبات خود را وصول كند.

مديرعامل سايپا ديزل در ادامه به عملكرد هفت ماهه اين شركت در سال جاري اشاره كرد و اظهار داشت: در اين مدت در مقايسه با مدت مشابه سال قبل حدود 180 درصد اضافه توليد و نسبت به كل سال قبل حدود شش درصد افزايش داشتيم.

ملك افزود: در بخش فروش و پيش فروش نيز در هفت ماهه نخست امسال نسبت به سال قبل حدود 12 درصد افزايش داشتيم.

وي در پايان اضافه كرد: در ارتباط با شركاي خارجي روابط نامطلوبي كه پيش از آن وجود داشت نيز بهبود يافت ضمن اينكه به گونه‌اي عمل شده كه هم‌اكنون در بحث تحريم، مي‌توانيم با يك تلفن از شركاي خارجي خود كالا خريداري كنيم كه اين موضوع يك مزيت نه تنها براي شركت است بلكه براي ايران مطرح مي‌باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر