بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۲
محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور كه صبح امروز دوشنبه به همراه علي‌اكبر محرابيان وزير صنايع و معادن و در ‌سفري نيم‌روزه به شهركرد سفر كرده است، دقايقي پيش كارخانه ‌توليد ورق گالوانيزه خودرو‌ را افتتاح كرد.
کد خبر : ۳۹۲۶۲
به گزارش بورس نیوز ؛  محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور كه صبح امروز دوشنبه به همراه علي‌اكبر محرابيان وزير صنايع و معادن و در ‌سفري نيم‌روزه به شهركرد سفر كرده است، دقايقي پيش كارخانه ‌توليد ورق گالوانيزه خودرو‌ را افتتاح كرد.

احمدي‌نژاد كه توسط استاندار چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهر‌كرد همراهي مي‌شد، پس از افتتاح ‌كارخانه ‌توليد ورق گالوانيزه خودرو‌، از قسمت‌هاي مختلف اين كارخانه بازديد كرد و با توضيحات مسئولان در جريان امور قرار گرفت.

با بهره‌برداري از كارخانه توليد ورق گالوانيزه خودرو در چهارمحال و بختياري ‌در زميني به مساحت 150 هكتار احداث شده، ‌از ابتداي سال آينده، از واردات سالانه 400 هزار تن ورق گالوانيزه بي‌نياز و خودكفا مي‌شويم.

در اين كارخانه 210 ميليارد تومان سرمايه‌گذراي شده كه 98 ميليون يوروي ‌آن از طريق وام ارزي خارجي و 30 ميليارد تومان آن ‌از محل طرح‌هاي استان چهارمحال و بختياري به صورت تسهيلات تأمين شده است.

66.3 درصد سهام اين كارخانه متعلق به گروه خودروسازي سايپا، 23 درصد متعلق به ايران خودرو، 10 درصد متعلق به صندوق بازنشستگي فولاد و 7 دهم درصد نيز متعلق به كارگران اين كارخانه است.

كشش‌پذيري بالا، مقاومت در برابر خوردگي، رنگ‌پذيري آسان، مقاومت در برابر حوادث و سبكي وزن كه سبب كاهش مصرف سوخت مي‌شود، از جمله خواص ورق گالوانيزه توليدي اين كارخانه است و با توجه به اينكه قيمت تمام شده ورق‌هاي خودروي گالوانيزه در داخل كاهش قابل توجهي مي‌يابد، در متعادل كردن قيمت خودرو نيز تاثير بسزايي دارد.

با افتتاح اين كارخانه بيش از 200 فرصت شغلي به طور مستقيم ايجاد شده و تا 400 نفر قابل افزايش است و اشتغال غيرمستقيم اين كارخانه نيز تحول قابل توجهي در اين منطقه محروم ايجاد كرده است.

تاكنون ورق مورد نياز خودروسازان براي توليد خودرو از كشور كره و كشورهاي اروپايي وارد مي‌شد كه با توليد محصولات اين كارخانه كه ورق گالوانيزه‌اي با ضخامت 4 دهم تا 2 ميلي‌متر و با عرض 800 تا 1880 ميلي‌متر عرضه مي‌كند، در توليد ورق خودروي گالوانيزه مورد نياز كارخانه‌هاي خودروسازي داخلي خودكفا مي‌شويم و نياز به واردات اين محصول به صفر خواهد رسيد و زمينه صادرات ورق خودرو به كشورهاي ديگر نيز فراهم خواهد شد.
اين شركت همچنين قادر است ‌در آينده ورق مورد نياز صنعت لوازم خانگي و واحدهاي توليدي آن‌ها را تأمين كند.

پيمانكاران كارخانه ورق خودرو، شركت «CMI» بلژيك و «ايرتك» بوده‌اند كه شركت بلژيكي يكي از معتبرترين شركت‌هاي پيمانكاري در زمينه احداث كارخانه ورق بوده و ماشين‌آلات اين كارخانه نيز از به‌روزترين و حرفه‌اي‌ترين خطوط توليد ورق خودرو هستند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر