بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۹
کد خبر : ۳۹۳۳۰

آخرین آمارهای سازمان ثبت احوال كشور نشان می دهد كه در 6 ماه نخست امسال در هر شبانه روز به طور متوسط 354 واقعه طلاق ثبت شده است كه نشان از افزایش چشمگیر این واقعه در كشور دارد.

به گزارش مهر، آمارهای ماهیانه، فصلی و سالیانه سازمان ثبت احوال كشور از روند نگران كننده كاهش پدیده ازدواج و افزایش طلاق در كشور خبر می دهد. اعدادی كه در ازدواج روند نزولی پیدا می كنند و در طلاق گویی از نردبان زندگی های شكننده شهری بالا می روند.

طبق آخرین آمار رسمی سازمان ثبت احوال، میزان طلاق در 6 ماه نخست سال جاری در كل كشور 65هزار و 505 واقعه بوده كه نسبت به مدت مشابه در سال قبل 6.2 درصد افزایش داشته است. این در حالی است كه ازدواج در كشور طی 6 ماه گذشته تنها 3.2 درصد افزایش داشته كه دربرابر جمعیت بالای جوانان در سن ازدواج آمار پایینی است.

همچنین بررسی و مقایسه روند طلاق و ازدواج شهری و روستایی نشان می دهد كه همچنان میزان ازدواج در روستاها نسبت به شهرها بیشتر و طلاق در آنجا كمتر است اما با این حال طی شش ماه اخیر میزان طلاق در روستاها نیز با افزایش كمی روبرو بوده است.

از 481 هزار و 148 ازدواج در شش ماه نخست سال جاری، 332 هزار مورد شهری و 149 هزار واقعه روستایی است و در 65 هزار و 505 طلاق در كشور 55 هزار مورد شهری و 9 هزار واقعه مربوط به روستاها است.

براساس اعلام سازمان ثبت احوال، بیشترین ازدواج و طلاق با 63 هزار مورد ازدواج و 18 هزار طلاق مربوط به پایتخت نشینان تهرانی و كمترین ازدواج با 3 هزار و 398 مورد مربوط به استان سمنان و كمترین طلاق با 191 مورد مربوط به مردم ایلام است.

بیشترین و كمترین ازدواج
استان خراسان رضوی با 41 هزار و 275، سیستان و بلوچستان 38 هزار و 221  و خوزستان با 30 هزار و 661 واقعه ازدواج به ترتیب بیشترین میزان ازدواج را در نیمه نخست امسال داشته اند.

همچنین استان ایلام با سه هزار و 630، بوشهر 6 هزار و یزد هفت هزار واقعه ازدواج به ترتیب كمترین میزان ازدواج ها را طی این مدت داشته اند.

بیشترین و كمترین طلاقها
پس از استان تهران كه بیشترین طلاق را در كشور به خود اختصاص داده، استان خراسان رضوی با 6 هزار و 685 و اصفهان با سه هزار و 907 مورد و فارس با 3 هزار و 685 طلاق به ترتیب بیشترین میزان طلاق را بین استانهای كل كشور دارند.

در واقع استان تهران با تفاوت بیش از 11 هزار مورد طلاق با استان خراسان رضوی بیشترین آمار طلاق را در كشور دارد.

براساس آمار سازمان ثبت احوال، استان یزد با 539، چهارمحال و بختیاری با 396 و خراسان جنوبی با 379 كمترین میزان طلاق را در كشور دارند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر