بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۳
عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری استان تهران خبر داد :

سود سهام عدالت از سال آینده تقسیم نمی شود

به گفته شیخ در حال حاضر 37 میلیون نفر در کشور سهام عدالت خود را دریافت نموده که با توجه به مشمولیت 42 میلیون نفری گروههای مختلف جامعه مردم برای دریافت این سهام ، تنها پنج میلیون نفر برای تکمیل این سقف باقی مانده اند .
کد خبر : ۳۹۹۶۰

عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری استان تهران از بسته شدن پرونده سود قابل توزیع سهام عدالت منتهی به عملکرد سال های مالی 85 و 86 به سهامداران خبر داد .

محمد جواد شیخ در گفتگو با بورس نیوز ،با اشاره به اینکه سود پرداختی به مشمولان سهام عدالت مربوط به سال های مالی قبل از 87 می باشد ، تصریح کرد : در حالی که سود ناشی از عملکرد سال مالی 87 و 88 هنوز از سوی شرکت های بدهکار به حساب شرکت های سرمایه گذاری استانی واریز نشده ، در صورت نبود تصمیم جدیدی مبنی بر توزیع سود به روش های سابق ، از سال 1390 ، امکان توزیع سود سهام عدالت وجود نخواهد داشت .

از سال 90 سودی تقسیم نخواهد شد

وی ادامه داد : در راستای اجرای برنامه پنجم ، شرکت های سرمایه گذاری استانی به لحاظ پرداخت یکجای اقساط دولت از بابت سهام اختصاص یافته شرکت ها به آنها ، حق تقسیم سود را نداشته و از اینرو با توجه به حجم پایین سود پرداختی شرکت ها نسبت به اقساط پرداختی به دولت طی سال 90 سودی بین مشمولان سهام عدالت تقسیم نخواهد شد .

به گفته شیخ در حال حاضر 37 میلیون نفر در کشور سهام عدالت خود را دریافت نموده که با توجه به مشمولیت 42 میلیون نفری گروههای مختلف جامعه مردم برای دریافت این سهام ، تنها پنج میلیون نفر برای تکمیل این سقف باقی مانده اند .

هفت گروه جدید برای دریافت سهام عدالت شناسایی می شوند

وی در ادامه از تلاش سازمان خصوصی سازی برای دستیابی هفت گروه جدید در کشور به سهام عدالت خبر داد و در خصوص زمان ورود شرکت های سرمایه گذاری استانی به بازار سرمایه اظهار داشت : در حال حاضر عملیات اجرایی آماده سازی این شرکت ها برای ورود به بازار سرمایه همچون تغییر ماهیت از سهامی خاص به سهامی عام در دست پیگیری است که در صورت فراهم کردن مقدمات اولیه ، درخواست پذیرش به فرابورس ارایه و بررسی خواهد شد از اینرو به نظر می رسد با توجه به فعالیت های صورت گرفته احتمال ورود این شرکت ها به فرابورس دور از دسترس نباشد .

امکان تعدیل دوباره سود در "فملی"

معاون مالی و اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران در پایان سخنان خود اشاره ای نیز به روند قیمت جهانی مس در بازارهای جهانی داشت و افزود : هرچند بروز بحران مالی ایرلند و تضعیف یورو در برابر دلار از دستیابی قیمت مس به قیمت های 9 هزار دلاری در بازارهای جهانی جلوگیری کرد اما با این وجود قیمت های فعلی مس همچنان نسبت به بودجه پیش بینی شده "فملی" مناسب بوده و هنوز در سطحی بالاتر از قیمت های انتظاری قرار دارند . از اینرو چنانچه شرایط قیمت های جهانی بهبود یابد امکان تعدیل مثبت دوباره سود تا پایان سال جاری برای شرکت ملی مس دور از انتظار نیست .


اشتراک گذاری :
ارسال نظر