بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۳
کد خبر : ۴۰۰۶۹
فردي كه با همكاري همسرش با انگيزه‌ سرقت زني را به قتل رسانده بود توسط ماموران پليس آگاهي تهران بزرگ دستگير شد.

به گزارش ايسنا، يكي از شهروندان با تماس با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 در دوم آبان‌ماه امسال اظهار كرد كه چندين روز است اسباب و اثاثيه يکي از ساکنان جديد مجتمع مسکوني در راهرو آپارتمان رها شده و مالک آپارتمان نيز جوابگوي همسايگان نيست.

با حضور عوامل کلانتري و با توجه به اين كه بوي متعفني نيز از آن آپارتمان به مشام مي‌رسيد، با هماهنگي قضايي و گشودن درب آپارتمان مشخص شد زن ميانسال به نام «سهيلا» که در اين آپارتمان تنها زندگي مي‌کرد، حدود پنج تا شش روز قبل به قتل رسيده است.

پس از كشف اين موضوع، مراتب به قاضي کشيک دادسراي جنايي و کارآگاهان اداره قتل و بررسي صحنه اعلام شد و با حضور در محل مشاهده شد، قاتل يا قاتلان دستان مقتول را بسته و با حلقه زدن پارچه‌اي توري دور گردنش، وي را به قتل رسانده‌اند.

با دستور شهرياري ـ بازپرس شعبه هفتم دادسراي جنايي ـ کارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي مامور رسيدگي به اين پرونده شدند و در همان ابتدا هويت مقتول به نام «سهيلا» را مورد شناسايي قرار دادند.

در بررسي از وسايل منزل معلوم شد که از اين محل سرقت‌هايي نيز انجام شده است و افرادي به اين آپارتمان تردد داشتند که برخي از اين ترددها به دفعات بوده، اما همسايگان هيچ گونه شناختي از اين افراد نداشتند.

در تحقيقات وسيع و ميداني فردي به نام «علي» 30 ساله مورد شناسايي قرار گرفت و از آنجا که هيچ گونه آدرسي از اين فرد در دست نبود، کارآگاهان مخفيگاه اين فرد در خيابان ستارخان را شناسايي كردند، اما مشخص شد، وي مدتي است به دلايل نامعلوم متواري شده است.

در ادامه کارآگاهان دريافتند كه «علي» داراي اعتياد شديد به مواد مخدر از نوع کراک و شيشه است و يکي از دوستان وي را به نام «حسن» 44 ساله كه داراي سوابق خريد و فورش مواد مخدر نيز بود شناسايي و در 30 آبان ماه امسال در خيابان هاشمي دستگير كردند.

در ادامه رسيدگي به اين پرونده «علي» ‌نيز در ساعت 19 دوم آذرماه امسال در خيابان ستارخان مورد شناسايي قرار گرفت و دستگير شد، همچنين همسايگان تاييد کردند که اين متهم بيشترين تردد را به آپارتمان مقتول داشته است.

«علي» با توجه به اين که ابتدا منکر قتل شده بود، در مورد علت تردد خود اظهار كرد كه هر از گاهي به اتفاق همسرش به منزل مقتول تردد مي‌کرده است، در نتيجه همسر وي به نام «فاطمه» 19 ساله هم دستگير و به اداره دهم منتقل شد.

در روند رسيدگي به اين پرونده، متهم با توجه به دستگيري همسرش در روزهاي بعد اعتراف کرد: حدود 7 سال قبل در يک ميهماني با مقتول آشنا شدم و در اين مدت با وي رابطه نامشروع داشتم. در 26 آبان ماه امسال هم به همراه همسرم و با تهيه قرص‌هاي خواب‌آور و نقشه قبلي حدود ساعت 19 به منزل مقتول رفتيم. قرص‌ها را داخل شربت ريخته و وي با خوردن شربت پس از لحظاتي بيهوش شد. ساعتي بعد که مشغول سرقت در منزل بوديم، مقتول به هوش آمد و من گردنش را گرفته و دست‌هايش را بستم و دور گردنش را با پارچه پيچيده و خفه‌اش کردم. حدود ساعت 22 با سرقت طلا و جواهرات از منزل مقتول خارج شديم.

همچنين «فاطمه» نيز در اعترافات خود گفت: شوهرم از مقتول طلب داشته و براي اين که مطمئن شوم وي مرده است، چندين ضربه نيز به سرش وارد کردم.

با ادامه پيگيري‌هاي پليسي، يک مالخر طلاهاي سرقتي که مقداري از طلاجات را به قيمت 12 ميليون تومان خريداري کرده بود هم در ستارخان شناسايي و دستگير شد.

به گزارش ايسنا، سرهنگ عباسعلي محمديان ـ رييس پليس آگاهي تهران بزرگ ـ با اعلام اين خبر گفت: تحقيقات تکميلي در مورد اين پرونده و ساير اتهامات افراد دستگير شده، ادامه دارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر