بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۲
با عرضه سهام سیمان سبزوار صورت میگیرد:

ورود 45000 سهامدار جدید به بورس در یک روز

در حالی که سال گذشته حدود 55000 و طی سال جاری حدود 60000 سرمایه گذار جدید به بورس تهران پیوستند ،به نظر می رسد با ورود 45 هزارسهامدار سیمان سبزوار به بازارسرمایه ، یک رکورد جدیدسرمایه گذاری در بورس صورت گیرد .
کد خبر : ۴۰۵۳۶

در حالی که سال گذشته حدود 55000 و طی سال جاری حدود 60000 سرمایه گذار جدید به بورس تهران پیوستند ،به نظر می رسد با ورود 45 هزارسهامدار سیمان سبزوار به بازارسرمایه ، یک رکورد جدیدسرمایه گذاری در بورس صورت گیرد .

به گزارش بورس نیوز  ،مدیرعامل سیمان سبزوار ضمن اعلام خبر بالا ، با اشاره به وضعیت این شرکت و تعدادسهامداران آن اظهار داشت : این شرکت در سال 1382 تشکیل و با توجه به موقعیت مناسب شرکت ،پذیره نویسی صورت گرفته از سوی45 هزارسرمایه گذار40 میلیارد تومان نقدینگی جذب کرد و درپی آنحدود 75 میلیارد تومان وام ارزی وریالیدریافت و شرکت سیمان سبزوار راه اندازی شد.

مهندس کرآبیافزود : حدودسه و نیمسال راه اندازی این شرکت زمان بردتا اینکه در مرداد ماه 87 راه اندازی و به بهره برداری رسید.

کرابی تصریح کرد : در حال حاضر این شرکت در 3 تیپ 1 و2 و5 سیمان تولید می کند که نوع 1و2 آن هم اکنون به بازار آمده است.

به گفته وی تا کنون یک و نیم میلیون تن سیمان تولیدی سیمان سبزواردر بازار عرضه شده و به واسطه عملکرد قابل قبول ، این شرکت به عنوان تنها شرکت ایرانی ، موفق به دریافت تندیس طلایی مادرید اسپانیا شده است.

کرابی کیفیت محصولات تولیدی ، مدیریت موفق و نیروی انسانی کار آمد را از جمله ویژگی ها ی این شرکت برای دریافت تندیس برشمرد.

وی در خصوص ورود 45 هزارسهامدار این شرکت بهبورس گفت: به نظر می رسد با حضور این تعداد سهامداردر بازارسرمایه ، یک انقلاب سرمایه گذاری در بورس صورت گیردکه در نوع خود قابل توجه است.

مدیر عامل سیمان سبزوار در زمینه برنامه های آتی این شرکت نیز اظهار داشت:از آنجایی که سال مالی این شرکت از ابتدای مهرماه است تاکنون که 3 ماه از آغاز سال مالی می گذردتوانستیم 100درصد اهداف مد نظر را محقق کنیم.

وی افزود : در سال گذشته فروش سیماناین شرکت حدود 900 هزارتن بوده و در سال جاری نیز پیش بینی می شود این میزان به یک میلیون تن برسد.

کرابی تصریح کرد: در حال حاضر حدود 10 هزار تن محصولات این شرکت به 7 کشور آسیاییاز جمله افغانستان ، ترکمنستان ، تاجیکستان ، آذربایجان و عراق صادر می شود.

وی افزود : به منظور توسعه بازار صادرات ، صادرات محصولات کلینکراین شرکت به کشور های اروپایی از جمله برنامه هاست و هم اکنوندر حال مذاکره با کشورهای آفریقایی و اروپایی هستیم.

مدیر عامل سیمان سبزوار در زمینه برنامه های این شرکت برای حضور در بورس نیز گفت: به منظور ایجاد یک امکان خوب ومناسب برای سهامداران، شرایط وروداین شرکت به فرابورسفراهم شدو معتقدیم با حضور در این بازار محدودیت ها برداشته شده و سهامداران جدیدبه راحتی می توانند وارداین صنعت شوند .

این در حالی است که فردا - یکشنبه - مدیران ارشد سیمان سبزوار طی جلسه معارفه به ارایه گزارش عملکرد ، برنامه های آتی و تشریح موقعیت شرکت خواهند پرداخت و پاسخگوی سوالات فعالان بازار سرمایه خواهند بود.

جلسه فوق ساعت 15 تا 17 روز یکشنبه ، 21 آذر ماه جاری در محل موسسه مطالعات و بهره وری و منابع انسانی واقع در تهران ، خیابان شیخ بهایی جنوبی، خیابان ایران شناسی ، شهرک والفجر، خیابان نهم برگزار می شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر