بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۹
سازمان خصوصی سازی،در راستای اجرای قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه و اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، کل سهام شرکت ماشین‌سازی تبریز و 2 درصد سهام شرکت فرابورس را در روزهای 27 و 28 آذر در بازار سوم فرابورس عرضه می‌کند.
کد خبر : ۴۰۵۵۵

به گزارش بورس نیوز به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه(سنا)، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با فروش کل سهام شرکت گروه ماشین‌سازی تبریز در فرابورس، از مالکیت این شرکت خارج می‌شود. از 100 درصد سهام گروه ماشین‌سازی تبریز، یک میلیارد و 593 میلیون و 150 هزار سهم به صورت بلوکی و 83 میلیون و 850 هزار سهم به صورت ترجیحی و اقساطی واگذار خواهد شد.

ارزش پایه هر سهم این شرکت یک هزار و 677 میلیارد ریالی، 853 ریال در نظر گرفته شده است. متقاضی خرید این شرکت باید 20 درصد مبلغ را به صورت نقدی پیش‌پرداخت کرده و مابقی را در اقساط 5 ساله تسویه کند.

در عرضه دیگری، 2 درصد از سهام فرابورس ایران، به صورت نقد در فرابورس واگذار می‌شود. تعداد 2 میلیون سهم این شرکت 100 میلیارد ریالی، به ارزش پایه هر سهم یک هزار و 600 ریال واگذار خواهد شد. ارزش کل پایه سهام قابل واگذاری فرابورس، سه میلیارد و 200 میلیون ریال است.

در حال حاضر، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران 2 درصد، بورس اوراق بهادار تهران 20 درصد، سرمایه‌گذاری‌های استانی 6 درصد، سرمایه‌گذاری صباتامین 3 درصد،‌ سایر اشخاص حقوقی 84/49 درصد و اشخاص حقیقی 16/19 درصد سهام این شرکت را در اختیار دارند.

این در حالی است که عرضه سهام شرکت‌های گروه ماشین‌سازی تبریز از تاریخ 27 آذر و فرابورس ایران از تاریخ 28 آذر از طریق بازار سوم فرابورس آغاز خواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر