بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر : ۴۰۹۸۳

به گزارش خبرنگار اقتصادي فارس، روز گذشته در حالي هوش و حواس همه فعالان و كارگزاران متوجه عرضه اوليه سهام همراه اول در بازار اول معاملات فرابورس بود كه در بازار سوم فرابورس اتفافي نادر رخ داد و با حضور 22 متقاضي براي خريد بلوك 2 درصدي سهام شركت 10 ميليارد توماني فرابورس، ركورد متقاضيان خريد بلوكي سهام در بازار سرمايه شكسته شد.
اين بلوك كه معادل دو ميليون سهم شركت فرابورس است از طرف سازمان خصوصي سازي و به وكالت از سازمان گسترش به قيمت پايه هر سهم 160 تومان عرضه شده كه به دليل رقابت 22 شركت كارگزاري و نهادمالي، بهاي هر سهم تا قيمت هزار و 854 ريال افزايش يافت تا اين رقابت به امروز و شايد روزهاي آينده موكول شود.
در اين رابطه محمود خواجه نصيري رئيس اداره امور بورس ها از اعلام نام 22 متقاضي خريد بلوك 2 درصدي به دليل لزوم حفظ مشخصات مشتريان خودداري كرد و گفت: با توجه به اينكه سهامداران حقوقي شركت فرابورس مي توانند تا سقف 10 درصد از سهام اين شركت را در اختيار داشته باشند، گروهي از كارگزاران و نهادهاي مالي كه كمتر از از اين سقف را دارند و يا پيش از اين سهامدار فرابورس نبوده اند درصدد خريد اين بلوك 2 درصدي برآمده اند.
وي با بيان اينكه همه متقاضيان خريد اين بلوك مجوز حضور در اين رقابت را از سازمان بورس دريافت كرده اند ادامه داد: اين در حالي است كه براي خريد اين دو ميليون سهم شركت فرابورس ، برخي از سهامداران حقيقي هم متقاضي خريد بودند اما سازمان بورس مجوز حضور اين گروه را صادر نكرد.
براساس اين گزارش ، حال با توجه به حضور اين تعداد متقاضي خريد كه تا پيش از اين در تاريخ بازار سهام كشور سابقه نداشت بايد ديد رقابت كنندگان تا چه قيمتي حاضر به خريد دو ميليون سهم شركت فرابورس خواهند بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر