بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۴
کد خبر : ۴۱۱۲۸

گفته می شود، كاهش درآمدهای مخابرات از جمله دلایل كاهش حقوق و مزایا و در نهایت اعتراض كاركنان این شركت است.
مخابرات یك شنبه گذشته 5.5 درصد از سهام همراه اول را در فرابورس ایران واگذار كرد تا به درآمدهای خود بیفزاید از طرفی دیگر مخابرات استان تهران كه 56 درصد از درآمد كل مخابرات ایران را تامین می كند نیز با هدف كاهش هزینه ها اخیرا ضریب میانگین حقوق و مزایا كاركنان را از 600 هزار تومان به 450 هزار تومان كاهش داده است.
این گزارش می افزاید: مخابرات تهران سال گذشته 750 میلیارد تومان سود داشت و در بین شركت های زیان ده استانی "اخابر" شركتی است كه به دلیل مشتركان بسیار زیاد، سود اصلی مخابرات را پس از همراه اول تامین می كند.
این در حالی است كه در سال گذشته همزمان با واگذاری مخابرات به توسعه اعتماد مبین به كاركنان این شركت وعده داده شده بود كه حقوقشان مطابق با بخش خصوصی افزایش پیدا می كند.اما بعد از واگذاری بلوك 50 درصدی مخابرات سهامدار جدید شركت زیر بار افزایش حقوق نمی رود.

در این حال گفته می شود، مدیران مخابرات استان تهران به شركت مادر یعنی مخابرات ایران قول داده اند كه 165 ریال از سود 420 ریالی شركت اصلی " اخابر "  را تامین نماید.
مخابرات استان تهران همچنین برای شناسایی سود و نشان دادن تلاش خود برای تحقق درآمد " اخابر " پیشنهاد داده كه 350 هزار شماره تلفن رند ثابت تهران در قالب مزایده  ای با قیمت های بالا فروخته شود.
مخابرات ایران كه شركت های زیان ده استانی را در پرتفوی خود دارد، سال گذشته هم با افزایش مدت زمان ضریب استهلاك از 8 سال به 25 سال، سعی كرد تا درآمد خود را بالا نشان دهد.
" اخابر " هم اكنون در قیمت 262 تومان نوسان حدود 3.5 درصد منفی را تجربه می كند و در آستانه صف فروش نیز قرار دارد. از سویی دیگر ،سهام تازه وارد وابسته به مخابرات یعنی همراه اول هم صبح امروز پس از حضور 72 ساعته در بازار سرمایه و بازدهی 10 درصدی، منفی شد و در قیمت 37721 ریال با عرضه حدود 5 میلیون سهمی مواجه شد.
در لحظه مخابره این خبر، یكی از كارمندان معترض مخابرات تهران به بورس 24 گفت: برای نشان دادن اعتراض خود به كاهش درآمد، طومار 24 صفحه ای به امضای 2 هزار از كارمند مخابرات تهران رسیده است.
وی تلاش برای تحقق درآمدهای اعلام شده به بورس توسط شركت مخابرات ایران و زیان ده بودن شركت های زیر مجموعه را دلیل اصلی كاهش حقوق كاركنان مخابرات استان تهران عنوان كرد.
این اتفاقات در شرایطی رخ داد كه  اخابر " دو روز پیش سود هر سهم تلفیقی خود را 453 ریالی و سود شركت اصلی را 420 ریال اعلام كرده بود.
با این حال ،نائب رئیس هیات مدیره مخابرات ایران در جلسه معارفه همراه اول كه اخیرا برگزار شد،اعلام كرده بود كه با واگذاری مخابرات حقوق كاركان نه تنها كاهش نیافته، بلكه افزایش هم داشته است.
آخرین اخبار از این تجمع اعتراض آمیز حاكی از آن است كه با قول های مساعد داده شده به كاركنان شركت مخابرات تهران از سوی برخی از كاركان قدیمی تجمع به پایان رسیده و معترضین متفرق شده اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر