بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۰
کد خبر : ۴۲۰۴۲
مهر نوشت:رئیس پلیس راهور با بیان اینکه پلیس مجوز شماره گذاری مدلهای سال آینده شرکت سایپا را به دلیل عمل نکردن به تعهدات خود در مورد نصب تجهیزات ایمنی صادر نمی کند گفت: کیفیت خودروهای فراز از سوی موسسه استاندارد تایید شده اما هنوز مجوز شماره گذاری آن صادر نشده است.

سردار اسکندر مومنی صبح دوشنبه در نشستی با خبرنگاران با اشاره به طرح هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در حوزه ترافیک موجب کاهش 10 درصدی حجم ترافیک در درون و برون شهرها شده است که این روند در آینده افزایش نیز می‌یابد.

وی ادامه داد: پلیس در اجرای این طرح با آمدگی کامل وارد شد و بیش از هزار تیم را در حوزه راهور ساماندهی و فعال کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اشاره به فعالیت گشت های نظارت بر حمل نقل عمومی تصریح کرد: 140 تیم گشتی در تهران فعالیت داشته و بر تخلفات سیستم حمل نقل عمومی نظارت می‌کند به نحوی که در طول این مدت تعدادی از متخلفان جریمه و یا توقیف شدند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در موردشرایطشماره گذاری خودروها و صدور مجوز در سال 90 افزود: همه ساله در اواخر سال مجوز شماره گذاری برای شرکت‌های خودروساز صادر می‌شود اما طبق تصمیماتی که از سال جاری اتخاذ شده برای سال 90 تنها به خودروسازانی مجوز شماره گذاری داده می شود که به تعهدات خود در نصب تجهیزات ایمنی عمل کرده باشند.

سردار مومنی تصریح کرد: بر همین اساس به خودروسازان اعلام کردیم که بدون هماهنگی با پلیس اقدام به پیش فروش خودروهای خود نکنند زیرا از 22 بهمن ماه امسال مجوز شماره گذاری مدل سال بعد تنها به خودروسازانی داده می شود که به تعهدات خود عمل کرده باشند.

وی افزود: به خودروسازانی که به تعهدات خود عمل نکرده‌اند مانند شرکت خودروسازی سایپا مجوز شماره گذاری برای مدل سال آینده داده نمی‌شود و این شرکت حق پیش فروش خودرو به مردم را ندارد.

وی گفت:‌ 85 درصد تصمیماتی که در تجهیز خودروهای تولید داخل به سیستم‌های امینی از جمله ترمز ضد قفل اتخاذ شده بود از سوی خودروسازان اجرایی شد.

سردار مومنی گفت: از بهمن ماه هیچ خودرویی که ترمز ضدقفل نداشته باشد از سوی پلیس شماره گذاری نمی‌شود اما بهمابقی خودروسازانی که به 100 درصد تعهدات خود در نصب این تجهیزات عمل کردند از 22 بهمن مجوز شماره گذاری داده می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر