بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۲
کد خبر : ۴۲۹۶۹

فارس: رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از محدوده جديد طرح زوج و فرد خبر داد و گفت: اين محدوده جديد شامل بزرگراه‌هاي زين‌الدين و همت در شمال، بزرگراه چمران در شمال غرب، بزرگراه شهيد باقري در شمال شرق، بزرگراه بسيج و بعثت در جنوب شرق و بزرگراه نواب در غرب است.

سردار حسين رحيمي امروز در جمع خبرنگاران با تشريح جزئيات محدوده جديد تهران زوج و فرد گفت: با توجه به مشكلات ترافيكي شهر تهران و افزايش آلودگي و همچنين تجربه خوب 25 روزه اجراي طرح زوج و فرد در تمام نقاط تهران لازم ديديم در محورهايي كه ترافيك سنگين وجود دارد محدوديت زوج و فرد را اعمال كنيم.

وي اظهار داشت: در محدوده جديد كه شامل بزرگراه زين‌الدين و همت در شمال و بزرگراه چمران در شمال غرب به همراه بزرگراه بعثت و تندگويان در جنوب غرب، بزرگراه نواب در غرب، بزرگراه شهيد زين‌الدين و شهيد باقري در شمال شرق و بزرگراه شهيد دوران، بزرگراه بسيج و بزرگراه بعثت در جنوب شرق هستند.

سردار رحيمي گفت: تردد خودروها در بزرگراه‌هاي فوق بلامانع است و تنها ورود از اين بزرگراه‌ها به محدوده مركزي شهر ممنوع است.

اين مقام پليس تهران تصريح كرد: زمان آغاز طرح زوج و فرد از ساعت 6:30 صبح تا 19:00 و روز پنج‌شنبه نيز از ساعت 6:30 تا 17 است.

سردار رحيمي درباره زمان اجراي محدوديت جديد گفت: به زودي زمان آغاز محدوديت جديد اعلام مي‌شود و بايد قبل از آن اطلاع‌رساني براي آگاهي شهروندان انجام شود هر چند پليس پس از آغاز اجراي اين طرح به مدت يك هفته به صورت ارشادي و تذكر رانندگان را به خارج از محدوده دعوت مي‌كند.

رئيس پليس راهور تهران گفت: اگر وضعيت اضطرار و يا افزايش آلودگي هوا داشته باشيم امكان ايجاد محدوديت ترافيكي در تمام تهران وجود دارد.

* جريمه ورود به محدوده زوج و فرد 13 هزار تومان است

سردار رحيمي گفت: هزينه ورود به محدوده طرح زوج و فرد براي هر يك ساعت 13 هزار تومان است. البته اگر قانون جديد راهنمايي و رانندگي ابلاغ شود ميزان اين جريمه نيز افزايش خواهد يافت.

اين مقام پليس تهران گفت: پليس در بيش از 430 نقطه ورودي محدوده زوج و فرد مستقر شده و گشت‌هايي نيز در محدوده زوج و فرد فعال خواهند شد تا با متخلفان برخورد كنند.

* پيامك 30005353 براي اطلاع از انتقال خودرو به پاركينگ

رئيس پليس راهور تهران گفت: براي اطلاع شهروندان از انتقال خودروشان توسط پليس به پاركينگ پيامك 30005353 از امروز فعال شده و مالكان خودروها مي‌توانند با ارسال اطلاعات عددي پلاك خودروي خود و بدون نوشتن حروف پلاك اطلاعات لازم را در خصوص انتقال يا عدم انتقال خودرو به پاركينگ به دست آورند.

سردار رحيمي گفت: جرثقيل‌هاي جديد براي انتقال خودروها به پاركينگ نيز از امروز اجرايي شده و گروه اول اين جرثقيل‌ها از امروز فعاليت خود را آغاز مي‌كنند.

وي اظهار داشت: آغاز به كار اين جرثقيل‌ها به دليل بدقولي شركت خصوصي به موقع اجرا نشد.

اين مقام پليس تهران تصريح كرد: شهروندان در بخش حمل خودرو به پاركينگ گله‌هاي زيادي داشتند يكي از گله‌ها عدم آگاهي از انتقال خودرو به پاركينگ بود و همچنين ضرر و زيان و خسارت به خودرو هنگام انتقال از ديگر گلايه‌هاي مردم بود.

وي اظهار داشت: در ستاد ترخيص واحدي ايجاد شده تا اگر به خودروي منتقل شده خسارتي وارد شده افسر مربوطه موضوع را بررسي و شركت خصوصي منتقل كننده خودرو ملزم به پرداخت خسارت است.

وي اظهار داشت: اگر در پاركينگ‌ها نيز خسارتي به خودروهاي منتقل شده وارد شود افراد مي‌توانند به ستاد مركزي ترخيص خودرو مراجعه و شكايت خود را اعلام كنند تا رسيدگي و در صورت لزوم خسارت آن پرداخت شود.

سردار رحيمي تأكيد كرد: هيچ جرثقيلي بدون حضور پليس و دستور افسر پليس اجازه جابجايي خودروها را ندارد و اگر چنين اتفاقي بيفتد راننده جرثقيل متخلف است.

*‌70 ميليون خودرو سالانه در تهران تردد مي‌كنند

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: 4 ميليون خودرو در تهران وجود دارد و ساليانه 70 ميليون خودرو از استان‌هاي ديگر به تهران مي‌آيند و مي‌روند و 3 ميليون موتورسيكلت نيز در تهران وجود دارد.

وي ادامه داد: اين در حالي است كه معابر شهر تهران تنها گنجايش يك هفتم اين خودروها را دارد و همين موضوع باعث مي‌شود تا هيچ گريزي جزء ايجاد محدوديت‌هاي ترافيكي نداشته باشيم.

* محدوده زوج و فرد مكانيزه مي‌شود

رئيس پليس راهور تهران گفت: طرحي در دست بررسي است كه در پي آن ورودي‌هاي محدوده زوج و فرد به صورت مكانيزه و به دوربين مجهز مي‌شوند.

سردار رحيمي گفت: پاركبان‌هاي جديد شهر تهران نيز تا يك ماه آينده فعاليت خود را آغاز مي‌كنند. مبالغ جديد اين پاركبان‌ها نيز پس از تصويب شوراي شهر اعلام خواهد شد.

وي اظهار داشت: بيش از 70 شركت غير مجاز پاركبان در تهران شناسايي و جمع‌آوري شد.

اين مقام پليس تهران با اشاره به برآورد ميزان رضايتمندي مردم از عملكرد پليس راهور تهران گفت: در 4 ماه پارسال 46 مورد تقدير از پليس راهور به مركز نظارت همگاني ناجا اعلام شده بود كه اين ميزان در 4 ماه امسال به 104 مورد رسيده و 126 درصد افزايش نشان مي‌دهد.

وي اظهار داشت: ميزان انتقاد نيز 46 درصد كاهش يافته و انتقاد از عملكرد پرسنل نيز22 درصد كاهش نشان مي‌دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر