بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۶
رییس حسابداری شرکت کشت و صنعت پیاذر عنوان کرد :

افزایش سرمایه در گرو موافقت مدیر عامل جدید

از سال 72 به بعد محصولی صادر نکردیم و تنها در صورتی که مشتریان شرکت درخواست داشتند اقداماتی در این زمینه صورت می گرفت ؛ ولی طی سالهای اخیر خود شرکت به صورت مستقیم در بخش صادرات فعالیتی نکرده است .
کد خبر : ۴۳۴۳۶

شرکت کشت و صنعت پیاذر که در زمینه تولید مواد غذایی همچون پودر کتلت ، سبزیجات، آردسوخاری ، پروتئین سویا ، پودرآب پنیر ، پودرکیک و محصولات فله ای فعالیت دارد، با اعلام گزارش عملکرد 9 ماهه ، EPS خود را پوشش 75 درصدی داده است. آنچه که طبق این گزارش مشهود است ، افزایش قیمت محصولات از سه ماهه سوم، کاهش مقدار فروش به میزان 13 درصد در فروش خالص و نیز کاهش 9 درصدی قیمت تمام شده است.

برای آگاهی از دلایل این تغییرات ، گفتگویی با رییس بخش حسابداری شرکت صورت گرفت که نتیجه این گفتگو در ادامه آمده است.

علی قلی کریمی رییس حسابداری شرکت "غاذر" ، در خصوص این تغییرات به خبرنگار بورس نیوز گفت : طبق تصمیم آقای ختمی معاب ، مدیر عامل اسبق شرکت ، قیمت محصولات از سه ماهه سوم افزایش یافت، که دلیل آن مرغوب بودن محصولات شرکت نسبت به محصولات مشابه دیگر شرکت ها ذکر شد ؛ هزینه های ناشی از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها نیز در این افزایش قیمت موثر بوده است . این افزایش قیمت و عدم وجود بازار مناسب برای فروش محصولات ، باعث شد میزان فروش ما نیز همچون دیگر شرکت ها افت پیدا کند .

وی در خصوص کاهش 12 درصدی هزینه های مالی به دلیل تسویه بدهی های معوق بانکی و اخذ تسهیلات جدید اظهار داشت : بدهی های معوق بانکی شرکت بعد از شش سال تسویه شد و تسهیلات جدیدی هم به مبلغ 250 میلیون تومان ، با بازپرداخت یک ساله ، از بانک کشاورزی دریافت شد و قرار بود این تسهیلات برای اجرای طرح های توسعه ای جدید ، که شامل راه اندازی خط تولید و بسته بندی جوپرک و سرکه است ، هزینه شود ؛ البته 80 درصد تجهیزات مورد نیاز آنها تهیه شده ، ولی تغییراتی که در بخش مدیریتی داشتیم ، باعث شد این طرح ها در حال حاضر متوقف شود و ادامه کار بستگی به تصمیم هیأت مدیره جدید خواهد داشت .

وی در ادامه از انتصاب دکتر خلیل قلی پور به عنوان مدیرعامل جدید شرکت خبر داد و بیان کرد: اخذ تصمیمات و اجرای سیاست های جدید و متفاوت برای بهبود وضعیت شرکت منوط به تصمیم مدیر عامل جدید شرکت است .

کریمی ، ورود به بخش صادرات محصول را وابسته به تصمیم هیأت مدیره و مدیر فروش شرکت و سیاست های آنها دانست و اذعان داشت : از سال 72 به بعد محصولی صادر نکردیم و تنها در صورتی که مشتریان شرکت درخواست دانشمند اقداماتی در این زمینه صورت می گرفت ؛ ولی طی سالهای اخیر خود شرکت به صورت مستقیم در بخش صادرات فعالیتی نکرده است .

وی همچنین ، وضعیت شرکت را با توجه به روز های گذشته روبه بهبود برشمرد و گفت : هرچند که وضعیت شرکت خیلی مناسب نیست ، اما باز هم نسبت به 10 ماه پیش ، وضع بهتری را شاهد هستیم. وی در ادامه گفت :در خصوص تعدیل سود هم باید اضافه کنم که با توجه به پوششی که داشتیم بحث تعدیل سود تا پایان سال منتفی است و اگر بخواهیم قیمت ها را افزایش دهیم ، دیگر خریداری نخواهیم داشت .

وی در پایان، افزود : در دوره مدیریت آقای ختمی معاب بحث افزایش سرمایه شکل گرفت و نظر ایشان به تعویض دستگاه های فرسوده و جایگزینی آنها با دستگاه ها و تجهیزات جدید بود که با تغییراتی که در مدیریت شرکت صورت گرفت ، موافقت با آن به تصمیمات هیأت مدیره جدید بر می گردد .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر