بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۹
در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان هرمزگان عنوان شد :

کسب جایگاه هفتم در بین 64 شرکت فعال سیمانی

جلسه مجمع عادی سالیانه شرکت سیمان هرمزگان رأس ساعت 11.00 صبح مورخ 89.11.17 درمحل باشگاه بانک سپه با حضور بیش از 97 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۴۳۵۹۶

جلسه مجمع عادی سالیانه شرکت سیمان هرمزگان رأس ساعت 11.00 صبح مورخ 89.11.17 درمحل باشگاه بانک سپه با حضور بیش از 97 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای قاری زاده به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری امید به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان محصصی و مرادی و به دبیری آقای قنبری تشکیل شد.


همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه هشیار بهمند نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای دکتر قنبری (مدیرعامل شرکت) و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 30 آبان 1389

2- تقسیم 1900 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی ایران مشهود به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت و آقای علیرضا عطوفی به عنوان بازرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار



وضعیت و تحولات سیمان در سال مالی گذشته :

با توجه به نقش اساسی سیمان در فرآیند تکمیل پروژه های عمرانی ، توسعه شهری و روستایی و ساخت و سازها ، این کالا همواره کالای استراتژیک تلقی شده و یکی از پرمصرف ترین محصولات صنعتی در جهان محسوب می گردد . طبق آمار موجود سهم صنعت و معدن در تولید ناخالص ملی کشور در پایان سال 88 به 22 درصد رسیده است . نخستین کارخانه سیمان در ایران در سال 1312 شمسی با ظرفیت یک خط 100 تنی در روز و تولید 30 هزار تن در سال در شهر ری تأسیس شد و متناسب با افزایش جمعیت و توسعه صنعتی و نیاز به ساخت و ساز جدید در کشور ، صنعت سیمان دارای رشد مناسبی بوده است . بطوریکه در حال حاضر 64 کارخانه با 90 خط تولید سیمان ، با ظرفیت تولید روزانه 240 هزرا تن و سالیانه 72 میلیون تن سیمان وجود دارد و با اتمام طرحهای در دست اجرا ظرفیت تولید سیمان به بیش از یکصد میلیون تن در سال خواهد رسید در حال حاضر مصرف سرانه سیمان در ایران در حدود 900 کیلوگرم بوده که در مقایسه با سایر کشورها رقم قابل ملاحظه ای می باشد لکن با توجه به نیازهای یک کشور رو به توسعه این رقم می بایست افزایش یابد و این امر نشان می دهد علیرغم سرمایه گذاری گسترده دولت و بخش خصوصی در این صنعت ، بازهم پتانسیل فراوانی جهت سرمایه گذاری در راستای تأمین بازار سیمان ایران و کشورهای نیازمند این کالا وجود دارد . بدلایل وجود منابع عظیم و با کیفیت معدنی و وفور سوخت و نیروی انسانی کارآمد و مستعد، هزینه تولید سیمان در ایران در مقایسه با سایر کشورها در حد پایین تری بوده و لذا لزوم سرمایه گذاری بیشتر در زمنیه تولید سیمان و افزایش سهم بازار های خارجی را می توان در افق صنعت سیمان در کشور ترسیم نمود .

مهمترین تحول اساسی سالیان اخیر که تأثیر به سزایی در وضعیت صنعت سیمان داشت خروج سیمان از سبد حمایتی دولت از سال 1387 می باشد. هم اکنون با گذشت حدود 2 سال از اجرای این طرح با ظرفیت رسیدن طرحهای جدید، عرضه سیمان ، متناسب با تقاضا شده که این امر به از بین رفتن نرخ غیر رسمی و به تعادل رسیدن بازار منجر گردیده و صادرات این محصول را نیزفراهم نموده است.

بر اساس آمارهای موجود ایران جزو ده کشور تولید کننده بزرگ سیمان در جهان بوده و جایگاه اول در بین کشورهای خاورمیانه دارا می باشد. کل تولید سیمان در سال 88 بیش از 58 میلیون تن بوده که نسبت به 10 سال قبل بیش از 118 درصد رشد داشته است. در هشت ماهه ابتدایی سال 89 نیز کل تولید سیمان در کشور به میزان 42 میلیون و 431 هزار تن بوده که نسبت به دوره مشابه قبل 18 درصد افزایش نشان می دهد .

جایگاه شرکت در صنعت سیمان و وضعیت رقابتی آن در سال مالی 89 :

شرکت سیمان هرمزگان یکی از شرکتهای مطرح بزرگ در صنعت سیمان کشور می باشد که سیمان مورد نیاز استان هرمزگان و سایر استانهای جنوبی کشور را تأمین می نماید . این شرکت با درک صحیح از شرایط حاکم بر صنعت و برنامه ریزی های دقیق و با تدابیر مناسب و به موقع توانسته علاوه بر خط تولید بیش از ظرفیت اسمی و حضور فعال در بازار داخل ، در جهت بهبود مستمرکیفیت محصول گام برداشته و نظر بازار های خارجی را نیز به سوی خود جلب نماید . ظرفیت اسمی تولید کلینکر و سیمان این شرکت به ترتیب 1.800.000 تن و 1.827.000 تن در سال میباشد که جایگاه نهم را در صنعت سیمان کشور در بین 64 واحد تولیدی دارا می باشد و به ترتیب 3.1 درصد . 2.8 درصد تولید کلینکر و سیمان کل کشور را در بر میگیرد . بر اساس آمارهای منتشره از سوی انجمن صنفی سیمان ، این شرکت از لحاظ میزان تولید کلینکر و سیمان در هشت ماهه ابتدایی سال 89 در جایگاه هفتم کشور قرار دارد .

مروری کلی بر عملکرد شرکت و میزان دستیابی به اهداف تعیین شده :

تلاش مستمر برای دستیابی به اهداف تعیین شده در بودجه مصوب، با توجه به شرایط اقتصادی و تحولات کشور و پایبندی به تعهدات مدیریت در قبال سهامدران یکی از دغدغه های اصلی مدیریت در سال مورد گزارش بوده که خوشبختانه عملکرد شرکت به مراتب بهتر از اهداف تعیین شده بوده است .

فرآیند

هدف تعیین شده

میزان دستیابی

درصد انحراف

تولید سیمان

2.000.000 تن

2.048.449 تن

2.4

فروش سیمان

2.000.000 تن

2.047.842.9

2.4

مبلغ فروش

1.006.653 میلیون ریال

1.004.259 میلیون ریال

(0.3)

حاشیه سود ناخالص

0.55

59 درصد

7.3

حاشیه سود خالص

0.57

60 درصد

5.3

EPS

2.117

2.238

5.7


برنامه ها و چشم اندازهای شرکت برای سال مالی آتی :

1- تلاش جهت دستیابی کامل به بودجه مصوب

2- برنامه ریزی و مطالعه برا ی تنوع بخشی محصولات و تولید محصولات جانبی

3- سرمایه گذاری بهینه منابع درصنایع سودآور

4- حضور موثر و افزایش سهم شرکت در بازار های خارجی

5- اجرای طرحهای بهینه سازی مصارف انرژی

6- اجرا و تکمیل طرحهای توسعه و افزایش تولید سیمان ( نظیر نصب آسیاب سیمان چهارم و نصب پکرسوم و اجرای طرح UP GRADING خطوط تولید با صرف کمترین هزینه )

بررسی آمار فروش محصولات :

نمودار مقداری فروش محصولات به شرح زیر می باشد :

 

نمودار تولید کلینکر و سیمان طی 5 سال اخیر به شرح زیر می باشد :


اطلاعات طرحهای توسعه ای کشور :

* پروژه افزایش ظرفیت تولید کلینکر تا 8.000 تن در روز

*پروژه خرید و نصب آسیاب سیمان چهارم

*پروژه خرید و نصب دستگاه پکر سوم در دپارتمان بارگیرخانه

*پروژه ساخت گالری

برنامه پیشنهادی شرکت در ارتباط با پرداخت سود سهام سال جاری

همچنین جدول پیش بینی زمان بندی پرداخت سود سهام سال مالی منتهی به 1389.8.30 بشرح جدول ذیل به سازمان بورس و اوراق بهادار نیز به شرح زیر می باشد:


شرح

موعد پرداخت

تا سقف 100.000 سهم

پایان تیرماه  1390

از 100.001 تا 1.000.000 سهم

پایان مردادماه 1390

سهامداران حقوقی بالای  1.000.000 سهم با توافق  ظرف  مهلت قانونی  پرداخت می گردد .

پایان مهرماه 1390


اقلام صورت سود و زیان :


آدرس لینک سایت شرکت :

http://www.hormozgancement.com/

اشتراک گذاری :
ارسال نظر