بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۷
کد خبر : ۴۳۷۰۷

پايگاه اطلاع‌رساني دولت: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: بعد از گذشت يك سال و نيم از فعاليت دولت دهم با رويكرد فرهنگي دولت و اعتمادي كه به هنرمندان داشته است، نشان مي‌دهد؛ اين دولت عزم خود را براي حمايت از هنرمندان جزم كرده است.

سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره برگزاري جشنواره‌هاي فجر اظهار داشت: جشنواره‌هاي فجر تاحدودي بيانگر كارنامه يك ساله اهالي فرهنگ و هنر هست اما همه آن نيست. البته در اين شكي نيست كه ويترين بسيار خوبي است تا مردم از توليدات فيلم‌ها، تئاترها و آثار هنري در طول يك سال مطلع شوند.

وي افزود: حضور در جشنواره‌ها علاوه بر آگاهي مردم از توليدات محصولات فرهنگي و هنري موجب تعامل هنرمندان پيشكسوت و جوان نير خواهد شد. به هر حال آنها كارهاي يكديگر را ارزيابي و نظارت مي‌كنند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: جشنواره‌ها فرصت بسيار خوبي براي شكوفايي استعدادهاي جوانان است تا در اين فرصت بتوانند خود را مطرح كنند. به طور مثال در جشنواره فيلم فجر يك بخشي به آثار كارگرداناني كه فيلم‌هاي اول و دوم خود را ساخته‌اند، اختصاص داده‌ايم. افرادي كه براي اولين بار يك فيلم بلند توليد كرده‌اند، ما انتظار نداريم در كنار افراد قديمي وارد يك رقابت شوند و به همين بخش جداگانه‌اي براي آنها در نظر گرفته شده است.

حسيني خاطرنشان كرد: به هر حال جشنواره‌ها فرصت خوبي ايجاد مي‌كنند و در مجموع برداشت ما اين است كه رشد بسيار خوبي داشته‌ايم و با اين روند رشدي كه داريم، اميدواريم پاسخگوي نيازهاي كشور باشيم.

وي به حضور هنرمندان ايراني در جشنواره‌هاي بين‌المللي اشاره كرد و گفت: اگر بخواهيم در سطح جهاني حضور پيدا كنيم، بايد اين حضور مقتدرانه باشد. حضوري كه مي‌تواند نگاه‌ها را به سوي خود جلب كند و كارها و آثار ارزشمندي ارائه شود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: امسال در دهه مبارك فجر از طريق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، بيش از 30 گروه هنري به كشورهاي مختلف اعزام شده‌اند تا ايرانيان و مردم ساير كشورها شاهد محصولاتي انقلابي كشورمان باشند.

* هنرمندان اعتمادي بيش از گذشته نسبت به فعاليت‌هاي دولت پيدا كرده‌اند

وي همچنين درباره استقبال خوب سينماگران حرفه‌اي از جشنواره بيست و نهم فيلم فجر اظهار داشت: بعد از گذشت يك سال و نيم از فعاليت دولت دهم با رويكرد فرهنگي دولت و اعتمادي كه به هنرمندان داشته است، با فراهم سازي فرصت‌ها، حمايت و سياستگذاري‌هايي كه داشته، كاملا نشان مي‌دهد؛ اين دولت عزم خود را براي حمايت از هنرمندان جزم كرده است و كاري هم به گرايش‌هاي سياسي افراد نداشته و همه را مي‌پذيرد. هر فردي كه مي‌خواهد براي كشورش و منفت و مصالح كشور اقدامي انجام دهد، او را حمايت و همراهي مي‌كند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: لذا هنرمندان اعتمادي بيش از گذشته پيدا كرده‌اند. به طور مثال در جشنواره امسال بزرگداشتي براي مسعود كيميايي داشتيم كه به گفته خود ايشان در اين سي سال بعد از انقلاب و 28 دوره جشنواره تاكنون از ايشان تجليل نشده بود. يا اينكه وي هيچ گاه تمايل نداشته در جشنواره فيلم فجر حضور پيدا كند اما الان كه فضاي صميميت وهمكاري را مي بيند، فيلم خود را در جشنواره شركت مي‌دهد.

حسيني نگاه دولت و وزارت ارشاد را به هنر جامع عنوان كرد و افزود: يك نگاه جامع‌اي وجود دارد و آن هم اين است كه دولت حامي هنرمندان است. البته نظارت هاي لازم هم بروي آثار هنري در جاي خود صورت مي‌گيرد اما در حال حاضر يك همدلي و همراهي خوبي بين مسئولان و ‌هنرمندان ايجاد شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر