بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۷
رقابت صندوق ها در تالار حافظ

صندوق آگاه رتبه اول در یک سال گذشته

صندوق آگاه با بازدهی 111.3 درصدی در یک سال گذشته بهترین عملکرد را در بین تمامی صندوقها داشته است.
کد خبر : ۴۳۷۸۵

صندوقهای سرمایه گذاری مشترک با عملکرد مطلوب خود توانسته اند جای خود را در بازار سرمایه پیدا نمایند و به عنوان یک رقیب جدی حتی برای حقوقی های قدیمی بازار، خود به عنوان جریان ساز در بورس عمل نمایند و همانطور که می دانید نتیجه اینگونه رقابت ها هر چه باشد به نفع بازارسرمایه خواهد بود .

به گزارش بورس نیوز در این گزارش قصد داریم عملکرد صندوقهای سرمایه گذاری مشترک را با میانگین های بدست آمده از بازار سرمایه مقایسه نماییم.

گفتنی است میانگین بازدهی بورس در این هفته 0.41 درصد گزارش شده است و متوسط بازدهی در یک ماه گذشته به 5.66 درصد سیده است گفتنی است شاخص بازدهی صندوق نیز در این مدت 5.7 درصد بوده که 32 صندوق توانسته اند از شاخص صندوقها عملکرد بالاتری کسب نمایند گفتنی است صندوق سرمایه گذاری شاداب در یک ماه گذشته با 18.3 درصد بازدهی بهترین عملکرد را داشته است.

البته اگر بخواهیم مبنای مقایسه دیگری را نیز ارائه کنیم می توان به بازدهی شاخص کل بازار اشاره داشت که این رشد شاخص در ماه گذشته 11 درصد گزارش شده که 9 صندوق توانسته اند عملکرد بالاتری از شاخص بورس داشته باشند.

گفتنی است درصد بازدهی شاخص کل بازار در یک سال گذشته 87.4 درصد گزارش شده که 5 صندوق توانسته اند به عملکرد بهتری نسبت به رقم مذکور دست یابند.

بطوریکه صندوق که آگاه با بازدهی 111.3 درصدی در یک سال گذشته بهترین عملکرد را در بین تمامی صندوقها داشته است.

البته توجه داشته باشید میانگین بازدهی کل بازار در یک سال گذشته 57.04 درصد بوده است.

به گزارش بورس نیوز یک نکته قابل توجه در خصوص عملکرد صندوقها اینکه به جز صندوق کارگزاری کاسپین مهر ایرانیان هیچ صندوق سرمایه گذاری مشترک بورسی بازدهی منفی در هیچ دوره زمانی نداشته و حتی با در نظر گرفتن طول عمر هر صندوق در عملکرد صندوقها مختلف به بازدهی کمتر از 14.5 درصد بر نخواهیم خورد.

قدر مسلم سرمایه گذاران صندوقها اگر در دوره های زمانی مختلف نتوانسته باشند به برخی بازدهی های غیر منتظره بورس دست یابند اما ضرر هم نکرده اند و با توجه به اینکه بسیاری از صندوقها عملکردی بالاتر از میانگین بازار داشته اند حتی موفقتر از سرمایه گذارانی بودند که مستقیماً در تالار فعالیت می نمایند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر