بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۸
تازه ترین اخبار از هیأت پذیرش بورس

برنامه پذیرش شرکت های جدید در دو بازار سهام و کالا

در حالیکه بنا بود عرضه سهام بانک پاسارگاد ابتدا از فرابورس آغاز و سپس به بورس وارد شود ، اما با مذاکراتی که از سوی هیأت پذیرش بورس و مدیران بانک پاسارگاد انجام گرفت ، مقرر شد در صورت ارایه اطلاعات و مستندات لازم ، عرضه سهام این بانک به طور مستقیم از طریق بورس اوراق بهادار انجام پذیرد .
کد خبر : ۴۳۹۸۲

بانک پاسارگاد در 12 بهمن ماه جاری در حالی با احراز کلیه شرایط پذیرش به عنوان پانزدهمین شرکت با نماد معاملاتی "پاسار" در فهرست شرکت های بازار اول معاملات فرابورس درج شد که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بود با عرضه سهام این بانک در روز گذشته ، آغاز معاملات آن در فرابورس به طور رسمی کلید زده شود .

این در حالی است که قاسمی ، مدیرعامل و نایب رییس هیأت مدیره بانک پاسارگاد طی جلسه معارفه این بانک درهفته گذشته از ورود یکباره آن به بورس خبر داده بود .

در همین رابطه محمدرضا رستمی ، معاون ناشران و اعضای شرکت بورس اوراق بهادار در گفتگو با بورس نیوز ، با اعلام اینکه بانک پاسارگاد برای ورود به این بازار از شرایط کافی برخوردار است ، اظهار داشت : در حالیکه بنا بود عرضه سهام بانک پاسارگاد ابتدا از فرابورس آغاز و سپس به بورس وارد شود ، اما با مذاکراتی که از سوی هیأت پذیرش بورس و مدیران بانک پاسارگاد انجام گرفت ، مقرر شد در صورت ارایه اطلاعات و مستندات لازم ، عرضه سهام این بانک به طور مستقیم از طریق بورس اوراق بهادار انجام پذیرد .

مشکلی برای بورسی شدن بانک پاسارگاد وجود ندارد

وی با بیان اینکه لازمه ورود به بازارهای فرابورس و بورس هر کدام منوط به رعایت یکسری شرایط مختلف است ، عرضه سهام بانک پاسارگاد در این دو بازار را منوط به چگونگی احراز هر یک از این شرایط اعلام کرد و درعین حال بر عدم بروز مشکل عمده ای برای ورود این بانک به بازار سرمایه در شرایط فعلی تأکید کرد .

"فولاژ" بورسی می شود

رستمی با اعلام عرضه حتمی پنج درصدی شرکت پالایش نفت شازند تا قبل از تحویل سال نو جدید ، از برگزاری جلسه معارفه شرکت فولاد آلیاژی ایران در روز گذشته خبر داد و افزود : این شرکت یک هزار و 303 میلیارد ريالی با نماد "فولاژ" در فهرست نرخ های تابلوی فرعی بازار اول بورس اوراق بهادار درج شده و بطور حتم تا قبل از پایان سال جاری پنج درصد از سهام آن در این بازار عرضه خواهد شد .

درج نماد "شازند" تا 10 روز آینده

از طرفی مجید نوروزی مدیر پذیرش شرکت بورس نیز اعلام کرد : نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت شازند با سرمایه 560 میلیارد تومانی ، طی 10 روز آینده در فهرست شرکت های بازار اول تابلوی فرعی معاملات درج خواهد شد .

ورود یک کالای جدید در رینگ پتروشیمی

مهرزاد نامداری ، مدیر پذیرش بورس کالا نیز در گفتگو با خبرنگار ما از سرگیری معاملات روزانه وکیوم باتوم (VB) به عنوان ماده اولیه قیر و در ظرفیت های محدود را خاطر نشان شد و با اشاره به بازار معاملات محصولات پتروشیمی ، افزود : با اتمام بررسی ها در خصوص تقاضای شرکت پتروشیمی اراک مبنی بر عرضه کالای اتیلن اکساید در بورس کالا و بر طرف شدن ایرادات آن ، طی هفته آینده در صورت تأیید هیأت پذیرش به عنوان یک کالای جدید در بورس پتروشیمی عرضه خواهد شد .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر