بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۶
این منبع آگاه ، در خصوص افزایش سرمایه شرکت گفت : سرمایه "حپترو" با تصمیم هیأت مدیره از مبلغ هشت میلیارد ريال از محل سود انباشته شرکت به 30 میلیارد ريال خواهد رسید و 100 درصد آن از همین محل تأمین خواهد شد .
کد خبر : ۴۴۵۱۸

شرکت حمل و نقل پتروشیمی ، سود خود را برای سال 1390 مبلغ 605 ريال پیش بینی کرده است .

در گزارشی که از سوی این شرکت به سازمان بورس برای پیش بینی بودجه 90 اعلام شده ، شاهد افزایش 57 درصدی درآمد آن هستیم که ناشی از انعقاد قراردادهای در دست به شرح : کاندنسیت بازرگانی پتروشیمی ، بنزن بندر امام به بیستون ، LAB بیستون به بندر امام ، کود اوره صادراتی شیراز و نیترات آمونیوم شیراز است .

یک منبع آگاه در خصوص افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته به میزان 67 درصد نسبت به پیش بینی سال جاری به خبرنگار بورس نیوز گفت : علت این افزایش عمدتاً ناشی از افزایش حجم قراردادهای منعقده و همچنین افزایش نرخ هزینه ها و خدمات دریافتی در سال 90 و احتساب استهلاک 100 دستگاه کشنده و تانکر و نیز بهره تسهیلات دریافتی برای خرید این تعداد دستگاه با نرخ 23 درصد و بهره دریافت تسهیلات با نرخ 18 درصد ، جهت خرید ساختمان مجتمع رفاهی در منطقه ویژه به منظور ایجاد پایانه بوده است .

نکته قابل توجه این است که اجرای این پروژه ها به تازگی از سوی شرکت صورت گرفته و به همین دلیل درآمد حاصل از آنها و اثراتی را که روی سود شرکت خواهند داشت ، قابل شناسایی نیست .

وی در خصوص هزینه های مالی شرکت در سال 90 گفت : هزینه های مالی در نظر گرفته شده در پیش بینی سال آتی شرکت در راستای خرید 100 دستگاه کشنده و تانکر و خرید ساختمان مجتمع رفاهی صورت گرفته است.

این منبع در خصوص افزایش قیمت سهام "حپترو" طی این چند وقت گفت : به نظر می رسد این قیمت ها ناشی از نوسانات عمومی بازار بوده و نیز افزایش 57 درصدی درآمد عملیاتی شرکت دلیل دیگر قیمت های اخیر سهام "حپترو" است که این میزان درآمد نیز روبه رشد خواهد بود .

وی کاهش سود اعلام شده سال 90 از سوی شرکت را کاملاً عادی دانست و افزود : با توجه به اینکه بازرس قانونی براساس مستندات این پیش بینی ها را کنترل و بررسی می کند ، این سود براساس قراردادهای موجود صورت گرفته است .

لازم به ذکر است که با توجه به اینکه خرداد ماه زمان عقد قراردادهای جدید شرکت می باشد ، این میزان سود با توجه به انعقاد قراردادهای جدید تغییر خواهد کرد .

این منبع آگاه ، در خصوص افزایش سرمایه شرکت گفت : سرمایه "حپترو" با تصمیم هیأت مدیره از مبلغ هشت میلیارد ريال از محل سود انباشته شرکت به 30 میلیارد ريال خواهد رسید و 100 درصد آن از همین محل تأمین خواهد شد .

این شرکت در سال 87 اقدام به خرید دو قطعه زمین در منطقه ویژه عسلویه و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام کرد که برای ساخت پایانه و تأسیسات مورد نظر در این دو قطعه زمین و تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل استفاده خواهد شد .

وی در پایان افزود : شرکت گزارش خود را برای افزایش مذکور سرمایه به سازمان بورس ارایه کرده و سازمان در حال بررسی آن بوده و درخواست اطلاعات تکمیلی را داده است ؛ ولی به احتمال زیاد تا قبل از شروع سال 90 این افزایش سرمایه ثبت خواهد شد .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر