بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۷
کد خبر : ۴۴۶۰۷
در پی درگذشت مرحوم دکتر محمود بروجردی داماد حضرت امام خمینی (ره) و همسر سرکار خانم دکتر زهرا مصطفوی که صبح امروز اتفاق افتاد، دکتر محسن رضایی در گفتگو با «تابناک»، به ذکر خاطره ای از ایشان پرداخت که نشان دهنده عمق اعتقاد ایشان به مبانی و اصول نظام جمهوری اسلامی و خلق و خوی اسلامی ایشان است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این باره به خبرنگار «تابناک» گفت:

روزهایی که برای ملاقات امام (ره) و ارائه گزارش های جنگ از جبهه به جماران می رفتم و امام را ملاقات می کردم، پس از ملاقات، غالبا آقای بروجردی را می دیدم. همیشه کنار امام بودند و بعضا در یک محلی جلوی بیت امام با احمد آقا و ایشان می نشستیم و با توجه به روحیه با نشاط و شوخ ایشان، ساعتی گفت وگو می کردیم.

بعضی مواقع هم شهید بزرگوار آیةالله صدوقی به جمع ما اضافه می شد و یک بار که بحث و شوخی ما بالا گرفت، آقای صدوقی با همان لهجه یزدی خود، به آقای بروجردی گفتند که شما برهان قاطع می گویید! از آن به بعد، هر گاه به جماران می رفتم، آقای بروجردی که از دورادور من را می دید، می گفت، برهان قاطع دارید؟ و هر دو می خندیدیم.



ایشان انسانی خوش قلب و بسیار باصفا بود. در این اواخر، معاون ایشان در ایام سفارت ایشان در فنلاند، برایم نقل می کرد که:

 «یک معترضی بود در فنلاند که هر چند روزی یک بار می آمد و در بیرون سفارت بد و بیراه می گفت و حتی یک بار می خواست با وسایل آتش زا در چوبی سفارت را آتش بزند که پلیس فنلاند آمد و او را دستگیر کرد، ولی آقای بروجردی گفت وی را آزاد کنید.

با وجود این، آن فرد معترض، هفته های بعد هم می آمد و فحاشی می کرد که آقای بروجردی می گفتند، بروید و از او پذیرایی کنید و یک بار هنگامی که برای او شربت بردند، او با عصبانیت زیر لیوان زد و آن را شکست.

دوباره یک هفته بعد، همان فرد آمد و سر و صدا راه انداخت. آقای بروجردی خودش رفت و با او سخن گفت. او با این که کمی  آرام شده بود، باز هم با فحاشی از آنجا رفت.

فردای آن روز، همان فرد آمد و گفت: می خواهم با سفیر صحبت کنم. وقتی آقای بروجردی آمد به او گفت: مشکلت چیست؟



آن فرد گفت: 23 سال است که نمی گذارند، به ایران بروم.
آقای بروجردی گفت: اگر ویزا بدهیم که به ایران بروی، مشکلت حل می شود؟
وی گفت: نه. اگر من بروم، مرا می گیرند.
آقای بروجردی گفت: چنین چیزی واقعیت ندارد.
او گفت: در تلویزیون های اینجا می گویند که در ایران فضای خفقان بسیار بدی است.
 که آقای بروجردی به او گفت: اینها تبلیغات است و کسی با تو کاری ندارد و برای همین به او ویزا داد.


وی پس از مدتی که به ایران آمد و برگشت، به کلی پشیمان شده بود و مرتب در مراسم سفارت شرکت می کرد و از طرفداران جمهوری اسلامی شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر