بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۲
برندگان قرارداد یک میلیارد دلاری تنها 27000دلار سرمایه دارند و در سال جاری تاسیس شده اند و تا کنون هیچ پروژ ه اجرایی در این زمینه نداشته اند !!! آیا به نظر شما این اقدام استفاده بهینه از توان شرکتهای داخلی است ؟ نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی نباید بر موارد این چنینی نظارت کنند ؟
کد خبر : ۴۴۷۱۱

به گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز به محل بازگشایی پاکتهای مناقصه پل خلیج فارس در  بلوار اسفندیار ( دفتر مرکز امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ) کنسرسیومی به رهبری پترو ساحل توسعه خلیج فارس + شرکت هدایت سرمایه گذاری ایده  برنده این مناقصه شده اند و حمید بقایی معاون رییس جمهور ضمن اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار امیدواری کرده که پیمانکاران داخلی به بهترین نحو این پروژه را به انجام رسانند .

رقم دقیق اجرای پروژه 650 میلیون یورو است که 15% آن را دولت تعهد کرده و مابقی از طریق تامین اعتبار کنسرسیوم سرمایه گذاری می شود و پروژه باید طی سه سال انجام شود و از پایان سال جاری کلید می خورد .


در ضمن در این جلسه علیرضا موحدی معاونت توسعه و مدیریت حقوقی و امور مجلس رییس جمهور و سید رضا موسوی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز حضور داشتند .

معاون رییس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار بورس نیوز در خصوص احتمال  استفاده از توان فنی صدرا و ماشین سازی اراک در این پروژه گفت : قطعا توان تخصصی این دو شرکت بالاست اما استفاده از توان آنها در این پروژه منوط به نظر برندگان مناقصه است .

به این تصاویر تاسف انگیز نگاه کنید و بیاندیشد که چگونه در زمانی که این همه شرکت با سهامداران فراوان و سرمایه کلان در کشور وجود دارد ساخت چنین پل عظیم و ملی به دو شرکت کاغذی که یکی تنها چند روز و دیگری چند ماه قبل تاسیس شده و با سرمایه اندک و حتی 100 هزار تومانی ثبت شده اند واگذار می شود ؟ واقعا سرنوشت پروژه ای با این منوال به کجا خواهد انجامید ؟








آیا سهامداران و اعضای هیات مدیره این شرکتها جز از مابهترون هستند که با سرمایه 100 هزار تومانی به جنگ ساخت پروژه 650 میلیون یورویی می روند ؟


آیا این استعمار پیمانکاران توانمند کشور نیست که پروژه ملی بدست شرکتهای کاغذی بیافتد و آنها با پیمانکاران توانمند کشود قرارداد دست دوم ببندند و از این طریق ره صد ساله را یک شبه بروند ؟

آیا علاج واقعه قبل از وقوع نباید کرد و از همین ابتدا جلوی این رویه ناصواب در پروژه را گرفت تا در سالهای بعد به مشکلهای مختلف بر نخوریم و دوباره شاهد تاخیر های طولانی بهره برداری از این  سازه ملی نباشیم .



شرکتهای صدرا نور و شرکت ساختمانی وریج که سهامدار اصلی شرکت سرمایه گذاری ایده پارس یکی از برندگان مناقصه است نیز متعلق به خانواده ایرانی شاد است و با توجه به اینکه هر دو شرکت سایت اینترنتی دارند سابقه آنها در ایجاد پروژه های ساختمانی است و نه پروژه های ملی و تجهیزاتی !



http://sadranoor.com/

http://www.veridg.com/


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مشهدی غضنفرخان کله پز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹
داداش وقتی راجع به چیزی اطلاعات درستی نداری بهتره حرفشم نزنی .... فقط بهتره بدونی این پروژه رو به این شرکتها ندادن . و به اصطلاح شما به کسایی دادن که دوست داران احمدی نژاد جونت بودن دادن نه به این ها . بعدشم این شرکت سابقه چند ماهه نداره . شرکت سابقش به قبل از انقلاب برمیگرده ....