بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۶
مدیر مالی "دجابر" اعلام کرد :

افزایش تولیدات شرکت در سال آینده

در گزارش های ارایه شده از سوی این شرکت برای بودجه سال آتی فروش 11 درصد ، سود عملیاتی 31 درصد ، هزینه های مالی 72 درصد و EPS 22 درصد افزایش را نسبت به سال جاری نشان می دهد .
کد خبر : ۴۴۷۳۶

شرکت دارو سازی جابر ابن حیان با سرمایه 378 میلیارد ريال یکی از شرکت های تولید کننده دارو در کشور است که توانسته طی گذشت 9 ماه از سال از 561 ريال سود پیش بینی شده خود ، 359 ريال را محقق سازد .

کریمی ، مدیر مالی "دجابر" در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز گفت : با توجه به اینکه پیش بینی بودجه شرکت براساس شرایط واقعی موجود صورت گرفته ، به نظر می رسد شرکت بتواند 561 ريال سود را تا پایان سال جاری پوشش دهد و اگر نیاز به تغییر در میزان سود شرکت بود ، حتماً تعدیل می دادیم . چنانکه در پیش بینی بودجه 90 نیز مشاهده می شود ، این میزان سود برای سال جاری تغییری نکرده است .

وی افزایش سرمایه 100 درصدی صورت گرفته در شرکت را از محل سود انباشته دانست و اظهار داشت : این افزایش سرمایه در راستای اجرای طرح تولید قرص های ژلاتین ، بازسازی و نوسازی خطوط و نیز سرمایه گذاری در شرکت های تابعه صورت پذیرفته است .

در گزارش های ارایه شده از سوی این شرکت برای بودجه سال آتی فروش 11 درصد ، سود عملیاتی 31 درصد ، هزینه های مالی 72 درصد و EPS 22 درصد افزایش را نسبت به سال جاری نشان می دهد .

کریمی در سخنان خود افزایش 11 درصدی فروش را ناشی از افزایش مقدار ، تغییر در ترکیب فروش و پیش بینی محصولات جدید دانست و افزود : خط تولید قرص ژلاتین "دجابر" به بهره برداری رسیده و تولیدات آن در سال آینده به بازار عرضه خواهد شد و با فرموله کردن محصولات جدید و تولید افشانه های تنفسی میزان تولید را افزایش خواهیم داد و به تبع آن میزان صادرات ما نیز رشد خواهد کرد .

وی در خصوص افزایش درآمد حاصل از سرمایه گذاری های "دجابر" گفت : شرکت سعی کرده با خریداری سهام داروسازی دانا و براساس پیش بینی سود شرکت های سرمایه پذیر ، میزان درآمد خود را از این محل افزایش دهد که پیش بینی های آنها در بودجه سال آتی ما نیز لحاظ شده است .

لازم به ذکر است که شرکت مالکیت 10 درصدی سهام داروسازی دانا را به 17.8 درصد افزایش داده است .

وی درخصوص هزینه های مالی در نظر گرفته شده برای سال آینده شرکت گفت : بخش اعظم این افزایش دریافت تسهیلات جدید و به دلیل مشکلات نقدینگی موجود بوده است ؛ چرا که شرکت های توزیع کننده و به ویژه مراکز درمانی دولتی مطالبات ما را در سر رسید مقرر پرداخت نمی کنند و شرکت مجبور شده برای جبران کمبود نقدینگی خود تسهیلات جدید دریافت کند . بخش دیگر این افزایش هزینه ها نیز مربوط به رشد نرخ بهره بانکی بوده است.

وی در پایان گفت : با توجه به مباحث مطرح شده و موارد ذکر شده در بالا ، سود شرکت برای سال 1390 با 22 درصد افزایش مبلغ 685 ريال پیش بینی شده است و امیدواریم بتوانیم این سود را پوشش دهیم .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر