بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۶
کد خبر : ۴۴۷۸۹
رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به ترافيك سنگين عصر دوشنبه خصوصا در معابر شمالي تهران علت آن را سقوط تير انتقال برق و مسدود شدن 1.5 ساعته شمال به جنوب اتوبان چمران عنوان كرد و گفت: از مراجع قضايي و استاندار تهران مي‌خواهيم هرچه سريعتر به تاخير عوامل شركت برق تهران رسيدگي كنند.

سردار حسين رحيمي روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ايسنا، در خصوص اين حادثه گفت: مقارن ساعت 16:10 عصر دوشنبه در شمال به جنوب اتوبان چمران بعد از خروجي شهيد كچويي و نرسيده به پل سئول يك دستگاه خودرو پرايد به علت عدم توانايي در كنترل وسيله نقليه ناشي از تخطي از سرعت مطمئنه به تير سيماني انتقال برق حاشيه برخورد كرده و در اثر اين حادثه تير برق مذكور كه به شبكه برق وصل بوده به داخل اتوبان چمران سقوط مي‌كند كه اين امر موجب مي‌شود كل مسير شمال به جنوب اين محور مسدود شود.

وي با اشاره به اين كه راننده پرايد در اين حادثه مجروح و به صورت سرپايي درمان شد، افزود: تير سيماني انتقال برق در حالي اتوبان چمران را بند آورده بود كه به طور همزمان بارش باران نيز در اين محدوده آغاز شد و به دليل برقدار بودن و خيس بودن كف خيابان امكان هيچگونه اقدامي براي جابجايي اين تير فراهم نبود.

رييس پليس راهور تهران با اشاره به اين كه سقوط تير مذكور موجب خميدگي 2 تير برق كناري خود شده بود تصريح كرد: علي‌رغم تماس‌هاي مكرر مركز كنترل و فرماندهي پليس تهران و مركز فوريت‌هاي شهرداري تهران با امداد شركت برق، ماموران اين اداره با يك ساعت و 35 دقيقه تاخير آنهم بدون تجهيزات مورد نياز در محل حاضر شدند!

وي با بيان اين كه تير برق مذكور در حوزه برق شميران بود، خاطرنشان كرد: اين در حاليست كه تنها 2 مامور شركت برق سعادت آباد با يك دستگاه بالابر در محل حاضر شدند و پس از قطع جريان برق، ماموران پليس راهور تهران با جرثقيل خود نسبت به جابجايي تير برق سقوط كرده اقدام كردند كه در اين حين يكي از تيرهاي برق كناري آن نيز سقوط كرد كه خوشبختانه خساراتي در پي نداشت.

رييس پليس راهور تهران با طرح اين سوال كه تير برق مذكور چگونه با يك تصادف ساده خودرو پرايد به وسط اتوبان سقوط كرده است، گفت: در عين حال مسوولان برق منطقه‌اي تهران بايد پاسخ دهند كه اين چه فوريت‌هاي برقي است كه پس از يكساعت و نيم در محل حضور مي‌يابد؟

وي با اشاره به اين كه در پي اين حادثه، ترافيك شمال تهران خصوصا چمران، پارك‌وي، نيايش، وليعصر(عج)، بابايي، صدر و همت براي چند ساعت قفل و ترافيك ساير معابر پايتخت نيز مختل شد، تصريح كرد: با تلاش ماموران پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ سرانجام حدود ساعت 21 ترافيك شبكه معابر پايتخت به حالت عادي بازگشت.

رييس پليس راهور تهران با انتقاد از عملكرد مسوولان برق منطقه‌اي تهران، گفت: در حاليكه تمامي مسوولان شهري تلاش مي‌كنند تا در روزهاي پاياني سال نسبت به ارايه تسهيلات به شهروندان و رواني ترافيك پايتخت اقدام كنند، اين سوال مطرح است كه چه كسي پاسخگوي اتلاف وقت تهراني‌ها در روزهاي نزديك به عيد نوروز است؟ از سوي ديگر مسوولان شركت برق چه برنامه‌اي براي حوادث مشابه دارند؟

وي در عين حال از مراجع قضايي و استاندار تهران خواست به عنوان نمايندگان مردم به اين حادثه هرچه سريعتر رسيدگي و با سهل‌انگاران در اين خصوص برخورد جدي و قانوني كنند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر