بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۰
کد خبر : ۴۵۳۳۸
فارس: نشريه فوربس در گزارشي، كارلوس اسليم از مكزيك را با 74 ميليارد دلار سرمايه و براي دومين سال پياپي به عنوان بزرگترين ميلياردر جهان معرفي كرد.

نشريه فوربس در تازه ترين شماره خود نوشت افزايش قيمت نفت و فولاد در روسيه و برزيل و رشد اقتصادي چشمگير چين و هند موجب افزايش تعداد ميلياردرهاي بزرگ جهان در كشورهاي بريك شده است .

فوربس در ادامه اين گزارش افزود هم اكنون بيش از 79 ميلياردر بزرگ جهان در مسكو زندگي مي كنند و پس از مسكو شهر نيويورك با 58 ميلياردر قرار گرفته است . براي دومين سال پياپي بزرگترين ثروتمند جهان از مكزيك يعني كارلوس اسليم در صدر فهرست 1209 نفري بزرگترين ميلياردرهاي جهان قرار گرفته است . ميزان دارايي و سرمايه وي با 20.5 ميليارد دلار افزايش به بيش از 74 ميليارد دلار رسيده است .

بر اساس اين گزارش تعداد ميلياردرهاي بزرگ چيني با دو برابر افزايش به 115 نفر رسيده است . تعداد ميلياردرهاي بزرگ روسيه و برزيل نيز به ترتيب به بيش از 101 و 30 نفر رسيده است . اين براي نخستين بار است كه كشورهايي غير از آمريكا با تعداد ميلياردرهاي بالاتر از 100 نفر روبرو شدند . تعداد ميلياردرهاي بزرگ هندي نيز با شش نفر افزايش به 55 نفر رسيده است . البته ميانگين ثروت و دارايي ميلياردرهاي هندي به 4.5 ميليارد دلار و چيني ها به 2.5 ميليارد دلار رسيده است. 

بر اساس گزارش فوربس افزايش قيمت جهاني كالاها تاثير زيادي در افزايش تعداد ميلياردرهاي بزرگ در كشورهاي بريك داشته است . برزيل، روسيه، چين و هند نيمي از 214 ميلياردر بزرگ جديد در فهرست فوربس را در اختيار دارند . اين رقم سال گذشته 97 نفر بوده است . در منطقه آسيا اقيانوسيه نيز بيش از 105 ميلياردر جديد در اين فهرست قرار گرفته اند .

بر اساس اين گزارش بيل گيتس مالك و پايه گذار شركت مايكروسافت با 56 ميليارد دلار در جايگاه دوم فهرست قرار دارد . وارن بافت نيز با 50 ميليارد دلار در جايگاه سوم است .

فوربس افزود اگر بيل گيتس تا كنون 28 ميليارد دلار از دارايي و ثروت خود را به موسسات خيريه اهدا نكرده بود اكنون بزرگترين ثروتمند جهان بود . بر اين اساس ميزان كل دارايي و ثروت ميلياردرهاي جهان با 25 درصد رشد به بيش از 4.5 تريليون دلار رسيده است . 47 نفر از اين فهرست خارج شده اند، 42 نفر به اين فهرست بازگشته اند و 10 نفر نيز از اين فهرست از دنيا رفته اند . تعداد زنان در اين فهرست از 89 به 102 نفر افزايش يافته است .

بر اساس اين گزارش تعداد ميلياردرهاي بزرگ آمريكايي نيز از 403 به 413 نفر رسيده است . 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر