بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۳
تحلیل بنیادی کالسیمین

آیا تغییر ویژه ای در راه است؟

بنابر گزارشی که این شرکت از پیش بینی وضعیت خود برای سال آینده ارائه نمود سود این شرکت با 18 درصد کاهش نسبت به سال جاری 924 ريال برای سال مالی 1390 اعلام شده است.
کد خبر : ۴۵۴۵۱

کالسیمین از جمله نمادهای گروه فلزات اساسی بشمار می رود که نماد آن در سال 1376 در تابلوی بورس اوراق بهادار درج شده است و فعالیتهای این شرکت در زمینه اکتشاف ،استخراج و بهره برداری از معادن و ایجاد کارخانه های تبدیلی و انجام عملیات بازرگانی در خصوص موضوعات فعالیت می باشد .

به گزارش بورس نیوز کنسانتره روی خام و پخته ،شمش روی ،کنسانتره سرب جزو تولیدات این شرکت است و مجتمع ذوب احیا روی قشم و تولید روی بندر عباس نیز جزو شرکتهای تابع کالسیمین بشمار می رود .

این شرکت از سال 75 تا کنون طی 6 مرحله افزایش سرمایه را تجربه کرده که آخرین آن در تاریخ 1389.3.25 رخ داد و در حال حاضر شرکت توسعه معادن روی ایران ،صباتامین با 19.63 ، 9.12 درصد جزو سهامداران عمده این شرکت محسوب می شوند.

روند قیمتی سهام این شرکت را در سال 1389 به علت افزایش سرمایه می توان به دو دوره تقسیم کرد که در هر 2 دوره روند صعودی را تجربه نموده البته دوره دوم یعنی از 1389.3.25 شیب صعودی این سهم بسیار ملایم بوده ولی از ابتدای دی ماه شیب رشدقیمت این سهم بیشتر شده و انتظار می رود این روند در سال آتی نیز ادامه یابد.در مجموع بازدهی کالسیمین در سال جاری 80 درصد گزارش شده است .

به گزارش بورس نیوز در گزارش 9 ماهه عملکرد این شرکت برای سال جاری که آخرین گزارش این شرکت برای سال جاری محسوب می شود میزان پوشش پیش بینی سود این شرکت 71 درصد اعلام شده است.

بنابر گزارشی که این شرکت از پیش بینی وضعیت خود برای سال آینده ارائه نمود سود این شرکت با 18 درصد کاهش نسبت به سال جاری 924 ريال برای سال مالی 1390 اعلام شده است.

در خصوص تولید در مجموع تولید این شرکت در سال 89 نسب به سال 88 اندکی کاهش نشان می دهد ولی به لحاظ فروش کالسیمین عملکرد به مراتب بهتری را داشته است شمش روی 46 درصد ، روی خام 38 درصدو کنسانتره سرب 13 درصد از سبد تولیدات این شرکت رادر سال جاری تشکیل داده است.

در پایان گفتنی است از آنجا که در حال حاضر و با توجه به قیمت های جهانی و مفروضات این شرکت در مجموع می توان ادعا کرد که این شرکت توانایی شناسایی سود بالاتر از پیش بینی های فوق داراست و این اتفاقی است که اغلب در سال های گذشته نیز در خصوص این شرکت شاهد آن بودیم و کارشناسان معتقدند که این شرکت آینده نزدیک گزارش ویژه ای را باید ارائه نماید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر