بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۸
کد خبر : ۴۵۷۴۹

به گزارش ايكوپرس، جواد نجم الدين سال كاري 1390 را سال جهاد در عرصه توليد، افزايش بهره وري، كاهش هزينه ها و رضايت مشتريان ناميد و با اشاره به برنامه هاي راه اين شركت در سال جاري افزود:امسال ايران خودرو 850 هزار دستگاه انواع خودروي سواري باكيفيت توليد و به بازار عرضه خواهد كرد.
وي افزايش توليد خودروهاي كم مصرف، دست يابي به استاندارد زيست محيطي يورو چهار و توسعه سهم بازارهاي داخلي و خارجي را از ديگر برنامه هاي راه 90 ايران خودرو دانست.
وي با تاكيد بر لزوم ارتقاي رضايت مشتريان افزود: اجراي قانون هدفمندي يارانه ها همت و تلاش بيشتري را از سوي كاركنان براي رسيدن به اهداف تعيين شده مي طلبد.
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو توليد انبوه رانا در شهريور ماه و عرضه سمند جديد با طراحي كاملا ايراني و برخوردار از فناوري روز جهان را از رويدادهاي مهم سال جديد ذكر كرد و گفت: در نيمه دوم سال جديد، تمامي خودروها به استاندارد يورو چهار دست خواهند يافت.
وي بر لزوم تسريع در توليد موتور ديزل ملي تاكيد و از توليد موتور اي اف هفت توربوشارژ خبر داد و گفت: در سال جديد علاوه بر توليد 206 با موتور ديزلي، تيراژ توليد روزانه اين محصول به 1200 دستگاه و سمند از 700 به هزار دستگاه افزايش مي يابد.
نجم الدين با اشاره به كاهش سهم بازار ايران خودرو در سال هاي گذشته، اظهار داشت: ايران خودرو در سال 1389 توانست نزديك به 50 درصد سهم بازار خودروي كشور را در دست بگيرد كه ركورد بالايي به شمار مي آيد.
به گفته ي وي در سال گذشته كيفيت تمامي محصولات ايران خودرو 40درصد ارتقا يافت و تمامي محصولات در رده كيفي خوب و خيلي خوب قرار گرفتند و خودروي سمند به رده خيلي خوب دست يافت.
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو خودكفايي كامل در اغلب محصولات به ويژه خودروي 206 را از ديگر دستاوردهاي سال گذشته ذكر كرد.
وي خدمات پس از فروش فراگير را از جمله نيازهاي مهم مشتريان در سال هاي متمادي ذكر كرد و اظهار داشت:در سال 1389 شبكه خدمات پس از فروش گسترش يافت و درسال جديد نيز كيفيت خدمات پس از فروش ارتقاي جهشي خواهد داشت.
وي صادرات 40 هزار خودرو از جمله 35 هزار دستگاه سمند را كه 30 درصد مجموع توليدات اين محصول بود را از ديگر دستاوردهاي ايران خودرو در سال گذشته بيان كرد وافزود: در سال گذشته براي نخستين بار دو بار تعديل مثبت در سود شركت داشتيم و ارزش سهام بيش از سه برابر افزايش يافت كه افتخار بزرگي براي ايران خودرو به شمار مي رود.
وي افزود: پيش بيني بزرگ ترين سود عملياتي در سال گذشته تحقق يافت و ايران خودرو توانست يك هزار و313 ميليارد تومان سود عملياتي كسب كند.
وي شكستن ركورد توليد و فروش در بهمن ماه را از ديگر دستاوردهاي شركت در سال گذشته دانست و گفت: با اجرايي شدن قانون هدفمندي يارانه ها، قيمت محصولات ايران خودرو دو تا پنج درصد كاهش يافت كه كمك بزرگي به تثبيت قيمت ها به شمار مي رود.
وي افزود: در سال گذشته سورن اي ال ايكس به بهره برداري رسيد و 207 آي، سمند اس اي و سوزوكي 2400 سي سي به بازار عرضه و همچنين واحدهاي ايران خودرو بابل با ظرفيت توليد 15 هزار دستگاه پارس اي ال ايكس و سمند سرير و ايران خودرو فارس براي توليد پارس و سمند به بهره برداري رسيد.
نجم الدين راه اندازي موتورسازي سه براي توليد موتورهاي كم مصرف و انبار مكانيزه قطعات را از ديگر رويدادهاي مهم سال گذشته دانست و گفت: درسال جديد، توسعه موتورهاي كم مصرف و استانداردسازي در دستور كار قرار دارد و تمامي محصولات به ايربگ راننده مجهز مي شوند.
وي همچنين از شروع به كار ايران خودرو آذربايجان و عرضه وانت سمند به جاي وانت پيكان خبر داد و گفت: با توسعه موتورهاي كم مصرف، ميانگين مصرف سوخت محصولات ايران خودرو از 9/7 به 5/7 ليتر در 100كيلومتر كاهش خواهد يافت.
وي افزود: در افق 1404 صنعت خودروي ايران به جايگاه نخست صنعت خودروي منطقه دست مي يابد و در بين خودروسازان آسيا از ششم به پنجم و در بين خودروسازان جهان از دوازدهم به يازدهم خواهد رسيد و توليد سالانه آن به سه ميليون دستگاه افزايش مي يابد كه يك ميليون دستگاه آن به بازار جهاني صادر خواهد شد.
وي توليد محصولات تجاري در افق 1404 را نيز 120 هزار دستگاه ذكر كرد كه 30 هزار دستگاه آن صادر خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر